וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ נגד נתניהו: "כשהמשפט יתחיל הוא לא יוכל לנהל את המדינה"

2.2.2020 / 20:27

יו"ר כחול לבן אמר בפתח כנס מטות השטח של המפלגה בתל אביב, כי "בכל ערב הוא יישב עם עורך הדין שלו ויהיה עסוק בעדויות ובראיות ולא בילדים שלכם". הוא הוסיף כי "אולי בגלל זה הוא מטייל בכל העולם ועושה ספינים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף הערב (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח כנס מטות השטח של המפלגה בתל אביב, ואמר כי "בחודש אפריל נתניהו הולך למשפט. שלוש פעמים בשבוע הוא ישב על כיסא הנאשמים מנותק מטלפון, עוזרים וכל קשר לגבי מה שקורה במדינה. הוא יהיה שקוע כולו במאבק על חירותו". גנץ הוסיף כי "בכל ערב הוא יישב עם עורך הדין שלו ויהיה עסוק בעדויות ובראיות ולא בילדים שלכם. תראו לי אזרח ישראלי אחד שלא באמת מוטרד מזה, לא משנה איזה עמדות פוליטיות יש לו". לדבריו, "אולי בגלל זה הוא מטייל בכל העולם ועושה ספינים. הוא עושה את זה כי הוא יודע שכשהמשפט יתחיל הוא לא יוכל לנהל את המדינה ולא תהיה לו לגיטימציה לשום דבר אחר".

גנץ הבהיר כי "אנחנו נמצאים בבחירות של הכרעה. זאת לא רק הכרעה אם לראשות הממשלה יועמד מואשם בשוחד שאין לו שום פנאי לטיפול בענייני המדינה או אנחנו, שכל כוחנו וזמננו נגישים לטובת אזרחי המדינה. זו הכרעה על איך תיראה המדינה בשנים הקרובות". הוא הוסיף כי "זו הכרעה בין אלה שרוצים להתקדם לבין אלה שתוקעים אותנו. תוקעים אותנו בפקקים שלא מפסיקים להתרחש, לא מאפשרים לנו לראות את הילדים אחרי העבודה, תוקעים את ילדי הדרום בטראומות, תוקעים אותנו מול חמאס שמשגר טילים ובלוני נפץ ולאף אחד בממשלה הזאת לא באמת אכפת".

בני גנץ בכנס מטות השטח של כחול לבן בתל אביב, גני התערוכה, 2 בפברואר 2020. אתר רשמי
"הכרעה על איך תיראה המדינה". בני גנץ/אתר רשמי

בנוסף לכך, אמר גנץ כי "באף מערכת בחירות קודמת לא שמענו הצהרות של בוחרי ליכוד לשעבר שאומרים 'עד כאן', בלי למצמץ ובלי לפחד. זו לא בושה לומר 'אנחנו לא עם נתניהו'. השנה האחרונה הוכיחה, מערכת בחירות אחרי מערכת בחירות, שהציבור הישראלי רוצה שינוי".

אחריו עלה לנאום מספר 2 במפלגה, ח"כ יאיר לפיד, שאמר כי "מדינת ישראל צריכה להחליט מה היא רוצה להיות". הוא הבהיר כי "אנחנו רוצים מדינה שבה ראש הממשלה והשרים שלו יהיו אנשים ישרים - אני לא מאמין שזו בכלל דרישה. אנחנו רוצים שראש הממשלה לא יהיה נאשם בעבירות פליליות חמורות שלא ישקר כל הזמן. שהוא לא ישתמש בשנאה ופחד. שלא יסית נגד האופוזיציה. נגד רשויות החוק".

עוד בוואלה!

גנץ: אביא בשבוע הבא לאישור הכנסת את תכניתו המלאה של טראמפ

לכתבה המלאה
יאיר לפיד בכנס מטות השטח של כחול לבן בתל אביב, גני התערוכה, 2 בפברואר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"רוצים שראש הממשלה לא יהיה נאשם בעבירות פליליות חמורות". ח"כ לפיד/אתר רשמי, אלעד גוטמן

ח"כ משה יעלון אמר באירוע כי ישראל מצויה במשבר והסביר כי "התרגלנו שמתווה מדיני הופך לפארסה בשל שיקולים פוליטיים, מאחד את הליגה הערבית נגדנו". הוא תהה: "איך התרגלנו לכך שאינטרסים לאומיים משועבדים לטובת אינטרסים פוליטיים אישיים הישרדותיים? איך התרגלנו לכך שמתווה מדיני בעל משמעות היסטורית, הופך לפארסה, בשל שיקולים פוליטיים? איך התרגלנו לראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים, שוחד, הפרת אמונים ומרמה?".

מספר 4 במפלגה, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, ציין כי כחול לבן ממשיכה לחרוש את הארץ במסגרת מערכת הבחירות. "אף מפלגה מאז הקמת המדינה לא קיבלה מיליון ו-150 אלף מצביעים", אמר. לפני קצת פחות משנה צעדנו פה בשביל הזה כל הרביעיה. איש לא חשב אז שנביא הישג כזה. אנחנו שומעים ממצביעי ליכוד - 'די! נמאס! צריך שינוי! 40 שנה הצבעתי ליכוד. לא אצביע לביבי!'. המדינה תקועה- אבל אנחנו במומנטום".

דרעי: "ליברמן סיכם עם גנץ והמשותפת על הקמת ממשלה"

בתוך כך, יו"ר ש"ס אריה דרעי טען בנאום פתיחת הקמפיין בירושלים כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן סיכם עם יאיר לפיד, בני גנץ, העבודה-גשר-מרצ, אחמד טיבי ואיימן עודה להקים ממשלה מיד לאחר הבחירות. "יש רק אשם אחד לכל המצב שהמדינה נמצאת, שמו אביגדור ליברמן", אמר השר דרעי. "כל האחריות למצב הזה מתחילתו ועד סופו זה הוא. היום אפשר לחשוף שמי שטירפד את כל הקמת ממשלת האחדות זה אותו ליברמן. הפעם ליברמן אומר את האמת. לכן הפעם עכשיו הסכנה היא אמיתית".

"ממשלת שמאל כבר בפתח", הוסיף דרעי. "היא רוקמת עור וגידים. בפעם הראשונה נלחמנו על קיומה של תנועת ש"ס, לא ספרו אותנו בסקרים. אבל אף אחד לא חשש שלא תוקם ממשלת ימין. גם בפעם השנייה ידענו שבסוף יהיה טוב ושלא נהיה באופוזיציה. אבל הפעם אם לא נעשה ממש מסירות נפש על ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל, תהיה כאן ממשלת שמאל עם שנאה לדת וליהדות. אם כל מפלגה מהגוש תידע להביא עוד 10% מהקולות אנחנו נהיה עם מעל 60 מנדטים. אפשרי להביא לניצחון".

אריה דרעי באירוע פתיחת הקמפיין של מפלגת ש"ס. אולמי "בראשית" ,ירושלים, 2 בפברואר 2020. רוני כנפו
"ממשלת שמאל כבר בפתח". השר דרעי בפתיחת הקמפיין של ש"ס/רוני כנפו

ליברמן לא נשאר חייב ובתגובה אמר כי הסכנה המוחשית והמיידית למדינת ישראל היא שדרעי, ליצמן וגפני ימשיכו בשוד הקופה הציבורית גם לאחר הבחירות. "הם ימשיכו לפגוע בכלל הציבור הישראלי, ימנעו תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים", כתב ליברמן בפייסבוק. "במקום להזרים כסף למערכת הבריאות ולתמוך בזוגות הצעירים, הם יזרימו תקציבים לישיבות, למשתמטים ולמערכת חינוך שמונעת מילדים לימודי ליבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully