וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר פרץ באולפן וואלה! NEWS: צריך להודיע שאין דיון על עסקת המאה

6.2.2020 / 11:48

יו"ר העבודה-גשר-מרצ ציין כי מתכנית השלום האמריקנית "לא יצא סיפוח, אלא רק תסיסה מיותרת", וכי גירוש תושבי המשולש מהווה סכנה ליהדות כולה. הוא ציין כי מפלגתו תשמש "תעודת ביטוח כפולה להחלפת נתניהו ושינוי המדיניות החברתית". על ההסלמה: "למבצע צבאי אין תכלית"

ראיון עם יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ_06.02.2020 מראיינת: טל שלו/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: נעה לוי

ברקע ההסלמה הביטחונית בכמה חזיתות, יו"ר העבודה-גשר-מרצ ושר הביטחון לשעבר עמיר פרץ קורא להוריד את תכנית השלום של ממשל טראמפ מסדר היום כדי להרגיע את השטח בגדה. "אני מציע שממשלת ישראל וכל הסיעות בכנסת, כולל כחול-לבן יודיעו שאין דיון על תכנית המאה לפני הבחירות: אין סיפוח ואין החלטה בכנסת", אמר פרץ אמר בראיון באולפן וואלה! NEWS. לדבריו, הודעה שכזו תקל על שיתוף הפעולה עם מנגנוני הביטחון הפלסטיני. "יכול להיות שברמת ההצהרות של נתניהו ואבו מאזן זה לא ישנה דבר, אבל זה מקל מאוד. אני יודע מהו הפער בין ההצהרות והמנהיגים, לבין העבודה בשטח. זה לוקח שנים להצליח לשפר את יכולת העבודה המשותפת".

לדברי פרץ, הוא ומפלגתו יתנגדו לכל צעד מדיני לפני הבחירות. "גם אם בנימין נתניהו יביא סיפוח - אני אתנגד", אמר. "גם אם בנימין גנץ יביא תכנית סיפוח לפני הבחירות - אני אתנגד. אין לגיטמציה לאיש להביא תכנית בהיקפים כאלה לפני הבחירות".

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ בראיון לאולפן וואלה!NEWS. ראובן קסטרו
"גם אם נתניהו יביא סיפוח - אני אתנגד". פרץ בריאיון לוואלה! NEWS/ראובן קסטרו

פרץ, תושב שדרות, מתח ביקורת חריפה על נתניהו ועל המדיניות שלו בעזה אחרי מספר ימים רצופים של טרור בלונים, טילים ומרגמות בגזרה, וקרא להפסיק את העברת הכסף הקטארי לחמאס במסגרת מאמצי ההסדרה. "לממשלה אין אסטרטגיה, זו האמת לאמיתה", טען. "אם הייתה אסטרטגיה של מו"מ של הידברות, אבל ההסדרה נועדה רק להרוויח זמן. מאז שסינוואר נוכח בזירה, מזלזל בהסכמות ההסדרה האלה ועושה ככל העולה על רוחות וקובע את גובה הלהבות".

"אני חושב שהגיע הזמן להגיד לחמאס נגמר", המשיך פרץ. "אני איש מחנה השלום, אני אומר לך, הייתי אומר לחמאס, לא תקבלו דולר, לא תקבלו שום קשר לפרוייקטים הבינלאומיים בעזה. אומר להם שמחזירים אתכם חזרה לאבו מאזן ושתלכו לרשות, דרכם נעביר את הכסף". לדברי פרץ, "נתניהו משתמש בעימות בעזה כחלק מהאג'נדה שלו שלומר שאין עם מי לדבר. כחלק מהמסר שלו שמייתר את השיח עם יהודה שומרון - בסוף הוא גורם לכרסום במעמדה של ישראל ככוח מרתיע - וזה משליך על כל הזירות". פרץ גם מביע התנגדות נחרצת למבצע צבאי רחב היקף ברצועת עזה. "אין תכלית למבצע צבאי. ברגע שאתה לא יודע מה יהיה יום אחרי המבצע", אמר. "הרי מה תפקידו של מבצע: לא רק לפגוע במרכזי טרור ולהחליש אותם, גם לחדש את ההרתעה וגם לייצר מרחב מדיני חדש".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצגת תוכנית המאה בבית הלבן 28 בינואר 2020. רויטרס
"אג'נדה של 'אין עם מי לדבר'". נתניהו/רויטרס

בחזרה ל"עסקת המאה" של ממשל טראמפ, פרץ שב ואומר כי פרסום התכנית לפני הבחירות היה מיותר. "זה לא מתאים לאמריקנים להתערב בבחירות", טען. "מיד אחר כך קושנר הודיע שלא יאפשר לספח, אז בשביל מה עשיתם את זה? אם באמת האמריקאים נתנו להודיע מן הודעה דרמטית הזאת, ובסוף שמים את כל המגבלות שהיו תמיד צפויות וזה היה צפוי?". לדבריו, יש בתוכנית "עקרונות שמזכירים את דרך רבין, אך ההבדל בין רבין לנתניהו זה שרבין היה מנהיג, נתניהו הוא פוליטיקאי. פוליטיקאי מנהל את המציאות, מנהיג משנה אותה ולוקח סיכונים. רבין לא היה הולך למהלכים חד צדדיים, רבין היה הולך בדרך הקשה של הידברות. נכון זה קשה, עדיף להחליט לבד לסכם ולחתום עם עצמך, הכל בסדר - אבל מזה לא יצא מזה לא סיפוח ולא תהליך, שאיש לא ישלה את עצמו, רק תסיסה מיותרת".

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ בראיון לאולפן וואלה!NEWS. ראובן קסטרו
פרץ באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

פרץ גם הביע התנגדות נחרצת לסעיף בתכנית המדבר על חילופי שטחים ואוכלוסיות של התושבים הערבייים-ישראליים באזור המשולש. "לומר שיש אופציה של גירוש תושבי המשולש, לקחת את המשולש להעביר אותו למדינה פלסטינית, הרי זו סכנה ליהדות כולה", קבע. "אם יש תעודת ביטוח ליהודים ברחבי העולם היא שאנחנו כאן מדינת ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית. מה יקרה אם מדינה אחרת מחר תאמר ליהודים, 'נשפט אתכם על פי דעתכם?' אסור שהשיח יתקיים, כי הוא נותן לגיטמציה לשיח גזעני בציבור הישראלי. אסור שהילדים שלנו ידברו במונחים כאלה. הם צריכים לדעת שמונחים כאלה הם קווים אדומים. אנחנו נתנגד לסיפוח ההתנחלויות המבודדות, אך בעד סיפוח הבלוק, הכל הגושים שם נמצאים 90% מהמתנחלים, 430 אלך איש, אנחנו בעד צירופם למדינת ישראל ונעשה הכל כדי שיהיו חלק ממדינת ישראל".

בהתייחס למאבק על קולות השמאל מול כחול לבן פרץ אמר כי "אנחנו תעודת ביטוח כפולה, גם נעשה הכל כדי להחליף את נתניהו אבל אנחנו היחידים שמדברים על שינוי מדיניות חברתי, על המצב בבתי חולים והקשישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully