וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: אין לי שום בעיה לשבת עם העבודה-מרצ, לא עם הרשימה המשותפת

14.2.2020 / 12:32

יו"ר ישראל ביתנו הבהיר כי אין למפלגתו מניעה לשבת בקואליציה עם רשימת העבודה-גשר-מרצ "שמרצ היא חלק קטן ממנה". אולם הדגיש כי לא ישתף פעולה "באופן ישיר או עקיף עם תומכי טרור, כולל הרשימה הערבית המשותפת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

(בוודיאו: דרעי: יש סיכום בין ליברמן לגנץ, מרצ, טיבי ועודה להקים ממשלה מיד אחרי הבחירות)

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הבהיר היום (שישי) כי אין לו שום בעיה לשבת בקואליציה עם רשימת העבודה-גשר-מרצ. ואולם, מפלגתו לא תשב ולא תשתף פעולה עם הרשימה הערבית המשותפת "לא באופן ישיר ולא באופן עקיף".

בדברים שפרסם היום בפייסבוק אמר ליברמן כי "למרות הדברים הברורים והחד-משמעיים שאני אומר, מעניין לעקוב ולראות איך דמיונם הפרוע של כמה וכמה פרשנים עובד שעות נוספות. אז לאלו שמתקשים בהבנת הנשמע והנקרא אני חוזר ואומר: ישראל ביתנו לא תשב ולא תשתף פעולה לא באופן ישיר ולא באופן עקיף עם תומכי טרור, כולל הרשימה הערבית המשותפת".

עוד בוואלה!

ליברמן: נתניהו עסוק בקמפיין, גם הטקסים הנוצצים ביותר לא יפתרו בעיות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גם בליכוד ישבו עם קדימה". ליברמן, בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, חודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא הוסיף כי "אין לי שום בעיה לשבת בקואליציה עם רשימת העבודה-גשר-מרצ המאוחדת. זו רשימה אחת שמרצ היא חלק קטן ממנה. ישראל ביתנו ישבה בעבר בממשלת נתניהו עם עמיר פרץ, ואורלי לוי הייתה בעברה חברה בישראל ביתנו. ולמי ששכח, חלק משרי הליכוד היו בעבר חברים בקדימה וכמה מהם, כולל ראש הממשלה, הצביעו בעד ההתנתקות, ורק לפני פחות משנה נתניהו התחנן לאבי גבאי שיצטרף לממשלתו. אלו הן העובדות. קחו את הדברים כפי שהם, לא צריך להמציא פרשנויות".

במהלך כנס השקת הקמפיין שלך ש"ס בתחילת שבוע שעבר, תקף יו"ר המפלגה אריה דרעי את ליברמן ואמר כי לאחר הבחירות, יו"ר ישראל ביתנו עתיד להקים ממשלה עם כחול לבן והרשימה המשותפת. "התדוועתי ממקורות אמינים ביותר - יש סיכום שכבר סוכם בינו (ליברמן) לבין גנץ, לפיד, מרצ, מפלגת העבודה והרשימה המשותפת - להקים ממשלה מיד לאחר הבחירות".

לדבריו, "זאת עובדה. אני אומר את זה באחריות בידיעה ברורה. הפעם - הוא אומר את האמת. ממשלת שמאל של ליברמן עם מרצ ותנועת העבודה שנשענת על הרשימה המשותפת, עם עודה וטיבי, קורמת עור וגידים. היא כבר תפורה פחות או יותר, והיא מסוכנת לצביונה היהודי של מדינת ישראל".

אריה מכלוף דרעי בישיבת ממשלה, 5 בינואר 2020. עמית שאבי, פול צלמים
"ממשלת שמאל של ליברמן עם מרצ רוקמת עור וגידים", דרעי/פול צלמים, עמית שאבי

בנובמבר 2014 פורסם כי ראשי יש עתיד וישראל ביתנו ניהלו מגעים להקמת גוש פרלמנטרי שיחליף את הקואליציה. על פי הפרסומים, בגוש היו אמורים לקחת חלק סיעות העבודה, התנועה, מרצ וקדימה, ועל פי התכנון של לפיד וליברמן, הסיעות הערביות היו אמורות לתמוך בממשלה מבחוץ. עם זאת, דוברו של ליברמן, אז שר החוץ, הכחיש את הפרסומים, ואמר כי ליברמן "לא יישב בממשלה אחת עם מרצ, אפילו אם יציעו לו להיות נשיא ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully