וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "בבלוק הימין נערכים ליום שאחרי עזיבתו של נתניהו"

יו"ר ישראל ביתנו אמר באירוע שבתרבות כי"זה נראה כאילו נתניהו חי בהכחשה. יגיע יום שהוא יפנים את זה". לדבריו בנט ושקד "חולמים על הקמת ממשלה בלעדיו", וגם מצד הסיעות החרדיות יש נכונות לשיתוף פעולה עם גנץ. הליכוד: יצא המרצע מן השק. ליברמן הולך סופית עם השמאל"

עריכה: שאול אדם

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (שבת) כי "כולם בבלוק הימין נערכים ליום שאחרי עזיבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו". ליברמן הוסיף באירוע שבתרבות כי "בחיים יש לפעמים הכחשה, זה נראה כאילו הוא חי בהכחשה. יגיע יום שנתניהו יפנים את זה".

לדבריו, נפתלי בנט ואיילת שקד אומרים שהם ייכנסו רק לממשלת נתניהו, אבל הדבר היחידי שהם חולמים עליו זה איך להקים ממשלה בלעדיו. ראיתי את ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) שאמר אין בעיה עם כחול לבן. אפשר לשאול כם את אריה דרעי כמה פעמים הוא ישב עם גבי אשכנזי". לדבריו, "מי שמנע מישראל ביתנו להביא את חוק החלת הריבונות על בקעת הירדן זה נתניהו. בין גנץ ונתניהו אני מעדיף את עצמי. אבל ההכרעה היא פחות מי יהיה ראש הממשלה, אלא מה יהיה הרכב הקואליציה".

בליכוד תקפו את ליברמן בתגובה לדבריו, ומסרו כי "יצא המרצע מן השק. ליברמן הולך סופית עם השמאל יחד עם גנץ ואחמד טיבי". בליכוד הוסיפו כי "מי שרוצה ממשלת ימין חזקה צריך להצביע לליכוד".

יו"ר ישראל ביתנו, אבידור ליברמן במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"בין גנץ ונתניהו אני מעדיף את עצמי". ליברמן/ראובן קסטרו

מאוחר יותר ענה יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, ותקף שוב את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתגובה לליכוד שתקף אותו. הוא כתב בפייסבוק שלו כי "אני מתקשה להבין את מקורבי רה"מ. מדוע המפגש בין נתניהו, טיבי וערפאת בוואי פלנטיישן וחתימה על הסכם להעברת שטחי B ו-C לרשות הפלסטינית זה דבר לגיטימי, אבל ישיבה בקואליציה עם סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף יאיר גולן לא לגיטימי". הוא הוסיף כי "אומנם האלוף גולן סובל מדיסוננס פנימי. כלוחם בשדה הקרב הוא היה אחד מלוחמי השדה הטובים ביותר שידענו, אולם כשהוא מופיע בפני קהל הוא מדבר שטויות ללא הפסקה. אבל אף אחד לא מושלם, ואי אפשר לצרף אותו לרשימת פסולי חיתון".

אתמול הבהיר ליברמן כי אין לו בעיה לשבת בקואליציה עם רשימת העבודה-גשר-מרצ. ואולם, מפלגתו לא תשב ולא תשתף פעולה עם הרשימה הערבית המשותפת "לא באופן ישיר ולא באופן עקיף". בדברים שאמר באירוע היום הדגיש ליברמן כי הוא אינו פוסל אף דמות מרשימת העבודה-גשר-מרצ. "אני לא מצרף את יאיר גולן לרשימת פסולי החיתון. חלק ניכר מבכירי הליכוד הם יוצאי קדימה. נתניהו שוכח שהוא רדף אחרי אבי גבאי להצטרף אליו".

"אי אפשר לצרף את יאיר גולן לרשימת פסולי חיתון"

בדברים שפרסם אתמול בפייסבוק אמר ליברמן כי "למרות הדברים הברורים והחד-משמעיים שאני אומר, מעניין לעקוב ולראות איך דמיונם הפרוע של כמה וכמה פרשנים עובד שעות נוספות. אז לאלו שמתקשים בהבנת הנשמע והנקרא אני חוזר ואומר: ישראל ביתנו לא תשב ולא תשתף פעולה לא באופן ישיר ולא באופן עקיף עם תומכי טרור, כולל הרשימה הערבית המשותפת".

במהלך כנס השקת הקמפיין שלך ש"ס בתחילת שבוע שעבר, תקף יו"ר המפלגה אריה דרעי את ליברמן ואמר כי לאחר הבחירות, יו"ר ישראל ביתנו עתיד להקים ממשלה עם כחול לבן והרשימה המשותפת. "התדוועתי ממקורות אמינים ביותר - יש סיכום שכבר סוכם בינו (ליברמן) לבין גנץ, לפיד, מרצ, מפלגת העבודה והרשימה המשותפת - להקים ממשלה מיד לאחר הבחירות".

עופר שלח ביום עיון על אתגרי צה"ל הנוכחיים, אוניברסיטת בר אילן. מרץ 2016. ניב אהרונסון
ח"כ שלח/ניב אהרונסון

גם ח"כ עפר שלח (כחול לבן) הצטרף להערכתו של ליברמן כי ימיו של נתניהו בשלטון ספורים, ואמר כי "גם בציבור וגם במערכת הפוליטית מבינים שהטירוף של ימי נתניהו האחרונים אינו יכול להימשך". באירוע שבתרבות שהתקיים בראשון לציון אמר שלח כי "בלתי אפשרי שראש ממשלה יבלה מחצית מזמנו כנאשם בבית המשפט, בלתי אפשרי להתייחס לתפקידים החשובים ביותר בממשלה כאל כלי משחק פוליטיים ולקעקע מערכות יסוד בישראל רק כדי לשרוד. גוש החסינות של נתניהו הצטמק ביותר מעשרה מנדטים מאפריל לספטמבר, והוא יתפורר וייעלם בבחירות".

ח"כ עמר בר-לב (העבודה-גשר-מרצ) אמר היום כי "מממשלה עם תמיכה מבחוץ של חלק מהרשימה המשותפת היא לגיטימית לחלוטין. גם יהדות התורה הם לא ציוניים והם נחשבים שותפים לגיטימיים".
באירוע שבתרבות בבאר שבע אמר בר לב כי "המדיניות של גנץ שיוצאת נגדם בפומבי לא נכונה כי אם לפחות חלק מהרשימה המשותפת לא תתמוך בו, נתניהו יקים ממשלה".

(עדכון ראשון 11:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully