וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בעקבות הקלטות סמוטריץ' על צמצום התחבורה בשבת: "מרגיש שהוא מייצג את אלוהים"

25.2.2020 / 17:13

בכירים במערכת הפוליטית תקפו את שר התחבורה בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS בו התגאה כי הוא פועל למיגור התחבורה הציבורית בשבת. גנץ: "השותפים של נתניהו יקבלו הכול בתמורה לחוק ההימלטות ממשפט". ליברמן: "ככה תקום ממשלת הלכה ותימשך הכפייה הדתית"

סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: טל רזניק

במערכת הפוליטית הגיבו היום (שלישי) בזעם על ההקלטות שפורסמו בוואלה! NEWS בהן התגאה שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כי הוא פועל לצמצום התחבורה הציבורית בשבת. יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף את דבריו של השר ואמר כי "השותפים של נתניהו יקבלו הכול בתמורה לחוק ההימלטות ממשפט". גנץ התחייב: "כשנקים את הממשלה, הרשויות יחליטו בעצמן לגבי תחבורה בשבת בהידברות, לא בדורסנות".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הזהיר כי "זה מה שיקרה אם לא נהיה חזקים מספיק - תקום ממשלת הלכה ותימשך הכפייה הדתית". לדברי ליברמן, "אנחנו היחידים שיכולים למנוע את זה, ולא אף אחד אחר". גם מספר שתיים ברשימה, יאיר לפיד, התייחס לפרסום בוואלה! NEWS ואמר: "‏ממשלה בראשות כחול לבן תעביר את הסמכות לתחבורה ציבורית בשבת לידיים של התושבים בכל עיר ובכל אזור".

סמוטריץ' השתתף ביום ראשון האחרון בחוג בית בקבוצת ווטסאפ, שאליה הוכנס כדי להשיב לשאלות של תלמידי ישיבה ותושבים באלון מורה, והתפאר כי הוא פועל מאחורי הקלעים לצמצום חילול שבת ברשויות המקומיות. אולם לדבריו הוא עושה זאת "בשקט בלי מלחמות". לטענתו, "זאת הדרך, להביא תוצאות ולא לריב עם השומר. אנחנו מצמצמים הרבה מאוד חילולי שבת".

יו"ר כחול לבן בני גנץ עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בעצרת בחירות בתל אביב ב-17 בפברואר 2020. רויטרס
תקפו את סמוטריץ'. גנץ ולפיד/רויטרס

בין היתר, סמוטריץ' נשאל על הנושא והשיב את הדברים בתגובה לביקורת שספג בתקופה האחרונה מחלקים בזרם החרד"לי בציונות הדתית, ובהם תנועת חזון, על כך שאינו פועל מספיק נגד חילול שבת בתפקידו כשר התחבורה. סמוטריץ' התחייב בשיחה הזו כי הוא מתכוון לחתום בכנסת הבאה על תקנות שמשמעותן מיגור תחבורה ציבורית שפועלת בשבת ברשויות המקומיות.

בצלאל סמוטריץ' בכנס ירושלים של עיתון בשבע, סינמה סיטי ירושלים, 24 בפברואר 2020. משה ביטון, אתר רשמי
פועל לצמצום התחבורה הציבורית בשבת "בשקט, בלי מלחמות". סמוטריץ'/אתר רשמי, משה ביטון

מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, אמר בעקבות הפרסום כי "רוב עצום בציבור (כ-70%), לרבות דתיים רבים, תומכים בהנהגת תחבורה ציבורית בשבת, אבל סמוטריץ' מרגיש שהוא מייצג את אלוהים, ולכן אף אחד אחר אינו באמת נספר". עוד הוסיף כי "סמוטריץ' שב ומוכיח שכאשר ביטא את תקוותו להשליט בישראל מדינת הלכה, הוא התכוון לזה ברצינות".

גם מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", אורי קידר, הגיב לפרסום ואמר כי "שר התחבורה הזמני, שמעולם לא קיבל את אישור הכנסת לכהונתו, מוכיח לנו שוב כמה המצב מסוכן וכמה אסור לנו לשכוח על מה נלך לקלפי ב-2.3". לדברי קידר, "מי שרוצה לקבל דמויות שוליות שמייצגות מיעוט בציבור הישראלי בעמדות מפתח מוזמן לחשוב שהבחירות אינן קריטיות. מי שרוצה מדינה ליברלית, נורמלית וממשלה שמייצגת את רוב הציבור, פשוט לא יכול לשבת בבית. זה הזמן לצאת להצביע ולהכריע איזו ממשלה תהיה לנו פה".

תנועת חזון: "העיקר שהשר ידאג לשבת"

תנועת חזון, המורכבת מתנועה של רבנים ואנשי הזרם החרדי לאומי, פנתה לאחרונה לסמוטריץ' בדרישה לעצור מיידית את "פרץ ושטף רמיסת כבוד השבת", כלשונה. התנועה טענה כי "אוטובוס השבת הוא הפרה בוטה של הסטטוס-קוו וניצול מצב של ראשי רשויות במרכז - בעיקר עיריית תל אביב - לקביעת עובדות בשטח בתקופת שבה אין ממשלה מרכזית מתפקדת".

בפנייה הבהירה תנועת חזון כי הסמכות החוקית "לעצור את העוול המתמשך, מצויה אך ורק בידיו והטענה כאילו אין הוא רשאי לעשות זאת היא נעדרת מקור סמכות משפטית. אנחנו שבים וקוראים בקול גדול לשר סמוטריץ': השבת נרמסת במשמרת שלך. בידך לעצור זאת וטובה שעה אחת קודם". בתנועה אמרו לוואלה! NEWS בתגובה להקלטות: "חזון מוחלת על כבודה, העיקר שהשר ידאג לשבת".

"אנו מברכים את השר על ההחלטה לתקן לקנות וקוראים לו לעשות זאת לפני הבחירות כפי שקובעת חוות הדעת המשפטית. חזון מוחלת על כבודה, הענין זה לא אנחנו, אלא השבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully