וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול הסכמי אוסלו ופינוי מיידי של חאן אל-אחמר: תנאי הפרישה של בן גביר

יו"ר עוצמה יהודית הציב בפני רה"מ שורה של תנאים שאותם כינה "אידיאולוגיים", והתנה את פרישתו מהמרוץ לבחירות במימושם, אף שהסיכויים שנתניהו ימלא אחר תנאים אלה הם קלושים עד אפסיים. בין התנאים שהציב: מניעת הקמת מדינה פלסטינית והפסקת העברת כספים לחמאס

.

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הציב הערב (רביעי) שורה של תנאים שאותם כינה "אידיאולוגיים", והתנה את פרישתו מהמרוץ לבחירות שיתקיימו בשבוע הבא במימושם. זאת, אף שהסיכויים שראש הממשלה בנימין נתניהו ימלא אחר תנאים אלה הם קלושים עד אפסיים.

"לנוכח הטענות של ראש הממשלה שיש ממשלת ימין בלעדינו, אנחנו מוכנים להרים את הכפפה, ואם לנתניהו כל כך אכפת מהימין, אם הוא יקיים את הדברים הבאים, אנחנו נפרוש מהמרוץ: לא מבקשים תפקידים או ג'ובים", אמר בן גביר בפתח דבריו.

שורת התנאים שביקש בן גביר כוללים: ביטול הסכמי אוסלו, התחייבות לא להקים מדינה פלסטינית - לא מדינה מפורזת, לא אוטונומיה, והסדרת ההתיישבות הצעירה, הפסקת הפרוטקשן לחמאס, שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, הוצאת השליטה של הווקף מהר הבית וביטול הכותל הרפורמי. כמו כן, פינוי מיידי של חאן אל-אחמר עד הבחירות.

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר במהלך מסע"ת בירושלים 20 בינואר 2020. ניב אהרונסון
הציב תנאים לא ריאליים לפרישתו מהמרוץ. בן גביר/ניב אהרונסון

במסיבת עיתונאים שכינס, אמר יו"ר עוצמה יהודית כי "אתמול בערב היינו בשדרות, נפגשנו עם עשרות פעילים שדרשו שעוצמה תרוץ עד הסוף כדי שיהיה מי שיקדם מדיניות ימין ולא יפקיר את תושבי הדרום. אנחנו נמצאים במתקפה של מיליוני שקלים מצד הליכוד, שכאילו מבחינתה אין הנייה, טרור, כחול לבן - הכל מתמקד בעוצמה יהודית. אנחנו היחידים שיש לנו דרישות אידאולוגיות ולא כיסאולוגיות".

עוצמה יהודית בראשות בן גביר רצה בבחירות הקרובות ברשימה נפרדת, ועד כה אינו הודיע על פרישה, זאת למרות שבסקרים שהתפרסמו עד כה, המפלגה כלל לא עוברת את אחוז החסימה. בבחירות הקודמות הגיע בן גביר למספר גבוה יחסית של מצביעים - כ-84 אלף בני אדם שהצביעו לעוצמה יהודית, אך הוא לא עבר את אחוז החסימה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשי מפלגת ימינה מנהלים בימים האחרונים קמפיין אגרסיבי נגד הצבעה לעוצמה יהודית בבחירות בשבוע הבא, זאת לאחר שהבינו כי עו"ד בן גביר לא יפרוש מהמרוץ הנוכחי. הם בעיקר מתמקדים במסר שלפיו "אסור להצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully