וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לפני פרסום הקלטת: הרב שלכאורה הקליט את יועץ גנץ, נפגש עם נתניהו

הרב גיא חבורה מרמלה, שאחראי לכאורה להקלטת ישראל בכר נגד יו"ר כחול לבן במה שהוביל לפיטוריו, נועד עם רה"מ בישיבה בת"א. בתיעוד מהמפגש הוא נראה ממריץ את התלמידים להתפלל בחוזקה לטובת נתניהו. בכר הגיע להתייעץ עמו במשך תקופה ארוכה. גנץ לרה"מ: "איבדת את המעצורים"

אתר רשמי

הרב גיא חבורה מרמלה, שלכאורה אחראי להקלטה של ישראל בכר יועצו של בני גנץ, נצפה יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בתפילה בישיבה בתל אביב, יממה בלבד לפני פרסומה. במהלך ההקלטה, שפורסמה אמש (חמישי) במהדורה המרכזית, נשמע בכר תוקף את יו"ר כחול לבן בשיחה סגורה עם מכר קרוב שלו. בין היתר, היועץ אמר כי גנץ "לא יתקוף באיראן" וכי הוא מהווה "סכנה לישראל". בעקבות ההקלטה החליט הבוקר גנץ לפטר את בכר מתפקידו.

השתתפותם של הרב ונתניהו יחד בתפילה פורסמה לראשונה בגל"צ, אך בתיעוד הזה נראה חבורה כשהוא ממריץ את תלמידי הישיבה להתפלל בחוזקה לטובת האחרון. חבורה הוא זה שניהל את השיחה בהקלטה עם בכר, לאחר שהאחרון הגיע להתייעץ עמו לאורך תקופה ארוכה. ברקע הפרסום, ביום רביעי בצהריים ישבו עו"ד עמית חדד, פרקליטו של נתניהו ומנהל קמפיין הליכוד עופר גולן לישיבה שעסקה ב"משהו מאד חשוב", כלשון אחד המשתתפים.

בעקבות התיעוד, תקף גנץ את נתניהו. יו"ר כחול לבן צייץ בטוויטר כי "אפילו את הקשר האמוני שבין אדם לרבו מצליח נתניהו להשחית בדרכו לחוק ההימלטות, הכל בשביל הקלטה ערוכה ומבושלת בניסיון לפגוע בי. נתניהו, הלחץ מהמשפט מוציא ממך התנהגויות שפלות אפילו בשבילך - איבדת את המעצורים".

הרב גיא חבורה מרמלה עם ראש הממשלה נתניהו. אין, אתר רשמי
הרב גיא חבורה עם ראש הממשלה נתניהו/אתר רשמי, אין

אתמול ערך גנץ בירור ראשוני ובדיקות נדרשות אודות הדברים שהושמעו בשמו של היועץ בכר בחדשות 12. בכחול לבן טענו כי מהבירור הראשוני עולה כי בכר נקלע למארב מתוכנן, שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה.

מאוחר יותר צייץ גנץ כי "המאפיה כאן. הקלטות סתר, מעקבים וניסיונות חיסול פוליטיים. חייבים להתעורר כדי להציל את ישראל". לדבריו, "אתמול בערב גם אני נחשפתי להקלטות שפורסמו בטלוויזיה. הקלטות שבושלו באופן מכוון על ידי בעלי אינטרס שמטרתם אחת - להשאיר את נתניהו בשלטון לעוד שנים ארוכות".

בכחול לבן הוסיפו כי ההקלטה הושגה במעורבות מניפולטיבית של גורמים פוליטיים, שתיחשף אף היא בקרוב ותטופל בציר המשפטי. עם זאת, החליט גנץ לסיים את עבודתו של בכר לאלתר והנחה את צוות הקמפיין להמשיך בבירור יסודי של הדברים.

ישראל בכר מסר בעקבות הודעתו של גנץ, כי מאחורי השגת ההקלטה עומדים גורמים פוליטיים, והסביר כי "כמי שמלווה מעל שנה את רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, אני מודה על ההזדמנות לעבוד במחיצתו. גנץ הוא מנהיג ראוי וערכי שתרם רבות לביצור ביטחונה של מדינת ישראל כלוחם, כמפקד וכרמטכ"ל". הוא הוסיף כי גנץ הוא "מנהיג שידע להתמודד גם עם האתגרים הניצבים לפתחה של מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

גנץ פיטר את יועצו הבכיר שהוקלט אומר שהוא "מסוכן לישראל"

לכתבה המלאה
אשתו של הרב גיא חבורה מרמלה עם ראש הממשלה נתניהו. אין, אתר רשמי
אשתו של הרב עם ראש הממשלה ורעייתו/אתר רשמי, אין

הרב חבורה עומד גם בראש עמותת "אורות של תקווה", המסייעת לילדים חולי סרטן. בחודש דצמבר האחרון הגיעה אשתו תפארת חבורה, מנהלת העמותה, יחד עם ילדה שחולה במחלה ועם הוריה למעון ראש הממשלה והם נפגשו עמו ועם רעייתו לפגישה שתיעוד ממנה אף הופץ לתקשורת, כמעין הגשמת חלום לילדה שהעידה כי היא רוצה "להיות ראש ממשלה".

מבדיקה עולה כי רחל תורג'מן, יועצת פוליטית שייעצה לגנץ בתחילת דרכו הפוליטית והסתכסכה איתו לפני כשנה, היא חברת הוועד המנהל של העמותה.

יו"ר כחול לבן בני גנץ, 11 בפברואר 2020. AP
"המאפיה כאן". גנץ/AP

מהליכוד נמסר בתגובה כי "מדובר בביקור פומבי שהיה מתועד מתחילתו ועד סופו בהשתתפות מאות תלמידים ועשרות רבנים, כחלק ממאמציו של ראש הממשלה נתניהו להוריד את אחוז ההצבעה של בן גביר". בליכוד הוסיפו כי "כל הספינים בנושא נועדו להסיט את תשומת הלב מדבריו החמורים של יועצו של גנץ, שחשף כי בני גנץ הוא סכנה לביטחון ישראל".

(עדכון ראשון: 14:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully