וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5,630 מבודדי קורונה, 15 מוקדים: כך תיערך ההצבעה בקלפיות המיוחדות

1.3.2020 / 16:58

בצל החשש מנגיף הקורונה, במשרד הבריאות הבהירו כי ההצבעה בבחירות בטוחה, וכי אנשיו הם הגורם הרשמי היחיד להודעות על חשש למקרי הידבקות. מי מהנמצאים בבידוד ביתי רשאי להגיע לקלפי, באיזו דרך עליו לנסוע ומתי יספרו הקולות? צפו במפת המקומות בהם היו חולי הקורונה בארץ

עריכה: טל רזניק

כ-5,630 בני אדם הנמצאים בבידוד ביתי בשל חשד להידבקות בנגיף הקורונה, יוכלו להצביע מחר ב-15 קלפיות מיוחדות - כך נמסר היום (ראשון) ממשרד הבריאות. בהודעה מיוחדת ביקש המשרד לעודד את הציבור להצביע ולהפיג את חשש מהידבקות בנגיף ביום הבוחר.

"האירוע בשליטה, מספר החולים בישראל מצומצם מאוד ואין הדבקות מקומיות", מסר מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב. "חשוב לנו שתממשו את זכותכם הדמוקרטית ותגיעו להצביע. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ומבצעים התאמות גם לטובת האנשים שנמצאים בבידוד ביתי כך שיוכלו ללכת להמשיך להצביע".

קלפי לבחירות לכנסת ה- 23 אשר מונגש לאנשים שנמצאים בבידוד בעקובות נגיף הקורונה 1 במרץ 2020. בועז אפרת, אתר רשמי
קלפי ייעודית למצביעים השוהים בבידוד ביתי/אתר רשמי, בועז אפרת

משרד הבריאות הבהיר בהודעה כי הקלפיות בישראל בטוחות "וזה בטוח ללכת לבחור". המשרד נמצא בקשר ישיר עם הנמצאים בבידוד ביתי, שנאסר עליהם להצביע בקלפיות רגילות. במקרה של סימני מחלה, נאסר על הנמצאים בבידוד להגיע גם לקלפי המיוחדת. "לכולם (בוחרים ועובדי קלפיות) חשוב תמיד להקפיד על כללי ההיגיינה ואין צורך באמצעי מיגון כלשהם, ביום הבחירות ובכלל", הוסיפו במשרד, והדגישו כי הגורם הרשמי היחיד להודעות על חשד למקרי קורונה משרד הבריאות לבדו.

עוד בוואלה!

השרים דנו בהשלכות הקורונה בישראל: "פיצויים - לא על הפרק"

לכתבה המלאה

הנחיות לבוחר המצוי בבידוד ביתי

על פי הנחיות משרד הבריאות לבוחרים המצויים בבידוד בית, הם רשאים לצאת מהבידוד לצורך הצבעה בלבד ובקלפי ייעודית, רק אם אינם סובלים מאחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום גוף מעל 38 מעלות צלזיוס, שיעול או קושי בנשימה. אחרת, יוכלו לפקוד את הקלפי אך ורק לאחר קבלת אישור מרופא מחוזי.

הבוחרים המצויים בבידוד בית יגיעו לקלפיות ברכב פרטי בלבד, ללא עצירות ביניים וככל הניתן ללא מלווים. אם המצביע זקוק למלווה, האחרון ימצא לצדו בכל זמן. בהגעה לקלפי על השניים לעטות מסכה או בד זמין אחר לכיסוי הפה והאף. אם נדרשת עזרת המלווה בפעולת ההצבעה המעשית בתוך ההצבעה, עליו לעטות כפפות.

במשרד הדגישו כי אין להגיע לקלפי או לחזור ממנה בתחבורה ציבורית, לרבות מונית. כמו כן, טרם ההגעה לקלפי, על המצביעים להימנע מכל שימוש במעליות יחד עם אנשים אחרים וממעבר במקומות ציבוריים כגון פארקים, תחנות אוטובוס או רכבת.

הערכות נציגי מד"א לקראת הצבעה לבחירות לכנסת ה- 23 לצורך הנגשה לאנשים בבידוד 1 מרץ 2020. דוברות מד"א, אתר רשמי
היערכות מד"א לקראת יום הבחירות, היום/אתר רשמי, דוברות מד"א

"מד"א נערך בעקבות פניית ועדת הבחירות ומנכ"ל משרד הבריאות לסייע ולהקים את הקלפיות לאנשים בבידוד", אמר מנכ"ל מד"א אלי בין. הוא הבהיר כי "הם לא חולים, אין שום סכנה להדבקה. הם נורמטיבים ורגילים שנמצאים בבידוד בהחלטת משרד הבריאות".

הקלפיות המיוחדות יאוישו על ידי יותר ממאה אנשי מד"א, שעברו תדרוך ובקיאים בנושא הנגיף, אשר יוצבו במוקדים שונים ברחבי הארץ. ספירת הקולות תתצבע במסגרת המעטפות הכפולות יחד עם קולות החיילים ונציגי ישראל בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully