וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה ברשות: אבו מאזן הכריז על מצב חירום, סגר הוטל על בית לחם

רויטרס, אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

5.3.2020 / 23:20

יו"ר הרשות הפלסטינית הודיע כי כל בתי הספר והמכללות ייסגרו למשך 30 ימים ויבוטלו כל הזמנות התיירים. שר הביטחון החליט בתיאום עם מתפ"ש כי אסורה תנועת ישראלים ופלסטינים אל בית לחם וממנה, לאחר ש-7 עובדי בית מלון נדבקו. צה"ל: גיוסם של מלש"בים ששהו בחו"ל - יידחה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

בהלת הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • לאחר ש-7 פלסטינים נדבקו: אבו מאזן הכריז על מצב חירום ברשות
  • שר הביטחון בנט הורה להטיל סגר על בית לחם עד הודעה חדשה
  • צה"ל דחה את התרגיל המטכ"לי שתוכנן להתקיים החודש
  • יידחה גיוס משרתי מילואים ומלש"בים ששהו בחו"ל בשבועיים האחרונים

לאחר ששבעה עובדי בית מלון באזור בית נלחם נדבקו בנגיף הקורונה, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הכריז הערב (חמישי) על מצב חירום למשך 30 ימים. במסגרת ההחלטה, הרשות הפלסטינית הודיעה על סגירת כל בתי הספר, המכללות וגני הילדים למשך כל פרק זמן זה ועל ביטול כל ההזמנות על ידי תיירים זרים. בנוסף לכך, התנועה בין הנפות השונות ברשות תופסק, לא תותר התכנסות מפגינים ותיבחן האפשרות של סגירת המעברים.

ההודעה על מצב החירום הוכרזה על ידי ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, שעות אחרי סגירת כנסיית המולד, הנחשבת למקום לילדתו של ישו. "החלטנו להכריז על מצב חירום בכל האזורים הפלסטיניים כדי להתמודד עם הסכנה של וירוס הקורונה ולמנוע את התפשטותו", אמר אשתייה בהצהרה שהקריא. ראש הממשלה הפלסטיני הוסיף כי אבו מאזן העניק לו את הסמכות המלאה לפקח על יישום מצב החירום, שיכלול סגירה של כל מוסדות החינוך.

במקביל, שר הביטחון נפתלי בנט הנחה את צה"ל ואת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), בתיאום עם הרשות הפלסטינית, להטיל סגר על העיר בית לחם. לפיכך, אסורה תנועת ישראלים ופלסטינים אל העיר וממנה - עד להודעה חדשה. החלטתו של בנט התקבלה בעקבות הידבקות החולים החדשים בקורונה, ובהתייעצות עם המל"ל (המטה לביטחון לאומי) ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, כמיל אבו רוקון. ביחידה לתיאום פעולות הממשלה הבהירו כי הסגר תקף על אנשים בלבד שמעוניינים להיכנס לשטח ישראל, אך סחורות ימשיכו להיכנס כרגיל.

כוחות ביטחון של הרשות הפלסטינית מאבטחים את בית המלון שבו התגלו חולי קורונה. רויטרס
כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית מאבטחים את בית המלון שבו התגלו חולי הקורונה/רויטרס

שרת הבריאות של הרשות הפלסטינית, מאי כילה, הודיעה מוקדם יותר היום על הידבקותם של שבעה אזרחי הרשות העובדים בבית מלון בבית ג'אלה. בסוכנות הידיעות "סווא" דווח כי הדגימות של החולים הועברו לבדיקה בישראל.

גורמים ישראליים אמרו לוואלה! NEWS כי ישראל נמצאת בקשר הדוק עם הגורמים המקצועיים ברשות הפלסטינית בנוגע לחשש מהתפשטות הנגיף. אתמול, שר האוצר משה כחלון שוחח עם השר לעניינים אזרחיים ברשות, חסיין א-שייח, והשניים סיכמו לשתף פעולה בניסיון לבלום את התפשטות הנגיף. בין היתר, הם סיכמו על סיוע ישראלי באיתור ובבדיקת הנשאים והחולים. בשיחה עם כחלון, א-שייח העביר בקשה למשרד הבריאות לקבל סיוע בציוד רפואי להתמודדות עם הקורונה, וכן מסכות, חומרי חיטוי וחליפות הגנה.

עוד בוואלה!

בהלת הקורונה: כחלון סיכם עם בכיר פלסטיני על שיתוף פעולה במאבק נגד הנגיף

לכתבה המלאה

לדברי הגורמים, ישראל מוטרדת גם מהנעשה ברצועת עזה, לאור העובדה שבאחרונה אושרה כניסה של 5,000-7,000 פועלים מעזה ביום. כמו כן, קיימת דאגה גם מהמתרחש ביהודה ושומרון, משם נכנסים כ-140-150 אלף פועלים ביום לישראל ומתקיימת תנועה חופשית וערה של תושבי היישובים היהודיים לישראל.

אימון צה"ל בצפון, בסיס אליקים. דובר צה"ל
התרגיל המטכ"לי יידחה, מלש"בים ששהו בחו"ל בשבועיים האחרונים לא יגויסו כעת. תרגיל צה"ל בצפון/דובר צה"ל

בנוסף לכך, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים העבירה מישראל כ-250 ערכות בדיקה לזיהוי הנגיף ותואמו ותואמו הדרכות משותפות עם צוותי רפואה ישראליים ופלסטינים ללמידה מקצועית על הנגיף, על התמגנות הצוותים הרפואיים ועל בדיקת המטופלים שנחשדים כנשאים של הנגיף.

גם בצה"ל החליטו על שורת הנחיות חדשות מחשש להידבקות בנגיף, שנוגעות למשרתי המילואים ולמתגייסים החדשים: משרתי מילואים ששהו בחו"ל בשבועיים האחרונים לא יגיעו למילואים, וגיוסם של מלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) ששהו אף הם בחו"ל בתקופה זו - יידחה.

חיטוי אוטובוס מחשש להתפרצות הקורונה ברשות הפלסטינית. רויטרס
חיטוי אוטובוס מחשש להתפרצות הקורונה ברשות הפלסטינית/רויטרס

במסגרת ההנחיות החדשות, התרגיל המטכ"לי, שתוכנן להתקיים ב-15-19 במרץ, יידחה למועד אחר. בהתאם לכך, צווי המילואים שיצאו לאנשי המילואים יבוטלו. כמו כן, אימוני גדודי מילואים נוספים יישקלו ויידחו בהתאם לצורך.

במקביל, גויסו מאה משרתי מילואים ממד"א לתגבור מוקד המידע של הארגון, וכמה בעלי תפקידים למשימות הרפואה. לצד זאת, מתקיימת היערכות לתגבור מוקדי הפניות של אכ"א (אגף כוח האדם) ואט"ל (אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה) והיערכות לוגיסטית לרכש אמצעי מיגון למשרתים, אם אלה יידרשו. בנוסף לכך, ייערך מיפוי, בבסיסים רלוונטיים שיוגדרו מראש, להגדרת שטחים חיוניים ודרכי טיהור.

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully