וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהגשת הרשימות ועד לקלפיות המופרדות: כך תיראה הדרך אל הכנסת ה-24

23.12.2020 / 7:07

אזרחי ישראל יצאו אל הקלפיות בפעם הרביעית בתוך פחות משנתיים ב-23 במרץ 2021, ארבעה ימים לפני חג הפסח, בצל ההתמודדות עם המגיפה והגבלות התנועה שעשויות למנוע כנסי בחירות המוניים. מה יעשו המבודדים ואיך נראה לוח הזמנים המלא? מה שצריך לדעת

בווידאו: לוין מודיע על פיזור הכנסת ה-23/צילום: ערוץ הכנסת

פחות מעשרה חודשים מאז הושבעה הכנסת ה-23 התפזרה הלילה (שלישי), ומערכת הבחירות לכנסת ה-24 יצאה לדרכה. סבב הבחירות, הרביעי תוך פחות משנתיים, יגיע לשיאו ב-23 במרץ 2021, ארבעה ימים לפני חג הפסח.

בגלל שחברי הכנסת לא הצביעו על פיזור הכנסת אלא זו התפזרה אוטומטית בהיעדר תקציב מדינה לשנת 2020, מערכת הבחירות תימשך 90 יום. במסגרת לוח הזמנים, בעוד תשעה ימים, 1 בינואר 2021, ועדת הבחירות המרכזית תפרסם לציבור את פנקס הבוחרים העדכני, ויומיים לאחר מכן הוא ייכנס לתוקף.

שליחת  קלפיות אחרונות לרחבי הארץ
ממרכז הלוגיסטי בשוהם , 1 באפריל 2019. ראובן קסטרו
ישראל שוב בוחרת, ופתקי ההצבעה מתערבבים מחדש/ראובן קסטרו

כמעט במחצית הדרך, בתאריכים 3-4 בפברואר, המפלגות יגישו את רשימות המועמדים מטעמן לוועדת הבחירות, שתבחן את התאמתם וכשירותם של המועמדים, כשלציבור תינתן ארכה של שבוע לעתור נגד התמודדותה של רשימה זו או אחרת. שבועיים ימים לפני הבחירות, ב-9 במרץ, ייצאו לדרך גם שידורי התעמולה בטלוויזיה וברדיו, ויומיים לאחר מכן תיפתח כבר ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל.

החוק קובע כי ועדת הבחירות תפרסם את תוצאות הבחירות הסופיות בתוך שמונה ימים אחרי יום הבחירות - כלומר: ב-31 במרץ לכל המאוחר - כשאת הערעורים על התוצאות יהיה ניתן להגיש עד 22 ימים לאחר הבחירות (14 באפריל 2021).

עוד בוואלה!

3 דקות, 4 קולות, וקאט ברוטלי אחד: הרגע שבו נתניהו איבד את המושכות בכנסת

לכתבה המלאה

מעט לפני שהתפזרה, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הוראת השעה לניהול הבחירות לכנסת ה-24 בזמן קורונה.

לפי החוק, ייוחדו קלפיות ייעודיות לבוחרים אשר נדרשים לחובת בידוד, וקלפיות נפרדות לחולים. בוחר שחייב בבידוד יוכל לצאת ממקום הבידוד לצורך ההצבעה בלבד, וזאת על פי תנאים שייקבעו במיוחד על ידי יו"ר הוועדה המרכזית. ועדת הבחירות תקבע הוראות בטיחות והיגיינה גם לגבי כלל הקלפיות, למשל בכל הנוגע להגבלות התקהלות, תפוסה מירבית, ועוד.

בחירות 2021 - לוח הזמנים

  • 1 בינואר - פרסום פנקס הבוחרים העדכני
  • 3 בינואר - כניסת פנקס הבוחרים לתוקף
  • 3-4 בפברואר - הגשת הרשימות לוועדת הבחירות
  • 10 בפברואר - מועד אחרון לעתור כדי לפסול רשימה מהתמודדות
  • 9 במרץ - תחילת שידורי התעמולה בטלוויזיה וברדיו
  • 11 במרץ - תחילת ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל
  • 23 במרץ - יום הבוחר

עוד הוסכם כי ועדת הבחירות תוכל להורות על הצבעה במעטפות כפולות במקרה של זיהום קלפי בנגיף הקורונה, וכי ועדת הקלפי תציין לצד שמו של הבוחר את שעת הצבעתו לצורך חקירה אפידמיולוגית - או חקירה פלילית במקרה של חשד לפגיעה בטוהר הבחירות.

כמו כן, לראשונה יוצבו קלפיות מיוחדות בבתי אבות ובבתי דיור מוגן בהם מתגוררים יותר מ-30 דיירים, ותיבחן האפשרות לעשות זאת גם במוסדות קטנים יותר.

סעיפים נוספים שאושרו במסגרת החוק כוללים את העלאת הגיל המינימלי של חברים בוועדת הקלפי ל-17, ואת העלאת גיל מזכיר הקלפי ל-21. בנוסף, אושרה הסתייגות שהציע ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), שמרחיבה את הפטור ממתן תשלום מיוחד לעובדים זרים ביום הבחירות. בכנסת ה-23 חלה הוראה זו רק על עובדים זרים בתחום הסיעוד, וכעת היא תכלול גם עובדים זרים בתחומי ההסעדה, המלונאות, התעשייה, הבניין והחקלאות. במקום זאת, ישולם להם עבור עבודתם ביום זה שכרם הרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully