וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט סער: סמוטריץ' מעלה את המחיר ודורש מבנט ריצ'רץ' בעשירייה הראשונה

24.12.2020 / 11:37

צניחת ימינה בסקרים הביאה את יו"ר האיחוד הלאומי לדרוש חלוקה שווה כדי לרוץ במשותף. מתוך נקודת הנחה שהוא יכול להוביל את הציונות הדתית ברשימות אחרות, סמוטריץ' מעוניין להגיע להסכמות כבר בימים הקרובים, אך בנט מצדו ינסה למשוך את הזמן. גורמים במפלגה: "הם יסתדרו"

בווידאו: בנט הכריז על התמודדותו לראשות הממשלה/צילום: גו לייב, עריכה: אסף דרורי

פיזור הכנסת והבחירות המתקרבות העלו מחדש את שאלת הריצה המשותפת של יו"ר ימינה נפתלי בנט וח"כ בצלאל סמוטריץ'. בנט אמר אתמול כי אין לו "בכלל דילמה בעניין" והוא "נחוש שירוצו יחד", אבל לוואלה! NEWS נודע כי אחרי הצניחה של המפלגה בסקרים, סמוטריץ' דורש מבנט מחיר גבוה יותר כתנאי לריצה משותפת: חלוקה שווה של מקומות בעשירייה הראשונה שתיצור ריצ'רץ'. לטענת גורמים בימינה, "הם יסתדרו וירוצו יחד".

סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, מעוניין להגיע להסכמה עם בנט כבר בימים הקרובים. הוא יוצא מנקודת הנחה שאם לא ייענו דרישותיו, תהיה לו אפשרות לרוץ בנפרד כמנהיג הציונות הדתית עם הבית היהודי, עוצמה יהודית וגורמים נוספים. לעומתו, בנט מעוניין למשוך את המגעים קרוב ככל שניתן לסגירת הרשימות.

בצלאל סמוטריץ' דמוקרטTV. גילי יערי, פלאש 90, אתר רשמי
מעלה את הדרישה. סמוטריץ'/אתר רשמי, גילי יערי, פלאש 90

המחיר של סמוטריץ' לריצה משותפת היה נמוך יותר. בשבועות האחרונים הוא רצה לקבל ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה, וכן מקומות נוספים בהמשך הרשימה. מאז שהמפלגה רשמה ירידה בסקרים, בעקבות הודעת גדעון סער על הקמת מפלגה חדשה, המחיר עלה: חמישה מקומות בעשירייה הראשונה.

עם זאת, גורם פוליטי טען כי ייתכן ודרישת סמוטריץ' נועדה להשיג לבסוף רק ארבעה מקומות, אך כאלה גבוהים יותר - מקומות 2, 4, 6 ו-8, ועל חלקם בנט לא מוכן לוותר.

נפתלי בנט מכריז על מועמדותו לראשות הממשלה, 23 בדצמבר 2020. אורי כהן, אתר רשמי
בטוח שירוצו במשותף. בנט/אתר רשמי, אורי כהן

אתמול הודיע בנט על מועמדותו לראשות הממשלה, מהלך שאיתו התמהמה בשבועות האחרונים. בימינה סבורים כי לאחר ההכרזה - המפלגה תעלה שוב בסקרים, למרות ריצתו של גדעון סער ברשימה חדשה. בנט אמר אתמול בהצהרתו כי "נתניהו עתיר זכויות אך ברגע האמת, בזמן שהיינו צריכים אותו יותר מכול, הוא פשוט לא היה שם. עלינו להודות לו על שנים של עשייה, אך צריך להתקדם הלאה".

"הגיע הזמן לשינוי", הכריז בנט, ועקץ את גדעון סער, שמפלגתו תקווה חדשה מתחזקת בסקרים לעומת ימינה. "זה גם לא הזמן לעוד מפלגות שקמו רק כדי להגיד 'מי לא' במקום להתוות דרך של 'מה כן'. ישראל חייבת מנהיגות חדשה". הוא הסביר כי מועמדותו נועדה "להביא סוף סוף את השינוי כדי שלישראל תהיה מנהיגות שרואה את האזרחים ולא את עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully