וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית אילת מצטרף לגדעון סער: "הליכוד שינה את פניו"

28.12.2020 / 9:00

מאיר יצחק הלוי צפוי להשתבץ בעשירייה הראשונה ברשימתו של גדעון סער, ולא אמור לעזוב את משרדו עד שיידרש לכך. במקביל, סער הצהיר כי הצעת החוק הראשונה שמפלגתו תוביל בכנסת הבאה תגביל את כהונת ראש הממשלה ל-8 שנים. "השיטה הקיימת לא עובדת עבור האזרחים"

בווידאו: אלקין התפטר מתפקידו ומצטרף לגדעון סער/צילום: אל ימאמה, עריכה: אסף דרורי

ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי הודיע היום (שני) על הצטרפותו למפלגתו של גדעון סער, "תקווה חדשה". הוא צפוי להשתבץ בעשירייה הראשונה ברשימה.

"אני נרגש ושמח להצטרף לתנועת תקווה חדשה בראשות גדעון סער, ראש הממשלה הבא של ישראל. ישראל זקוקה להנהגה חדשה ולתקווה חדשה", אמר ראש העיר אילת. "החלטתי לעזוב את תנועת הליכוד בה הייתי חבר שנים ארוכות, משום שהתנועה ומנהיגה, בנימין נתניהו, שינו את פניהם ואכזבו את הציבור. דווקא היום, בשעה שאנו זקוקים יותר מכל לאחדות, הליכוד בהנהגת נתניהו מוביל שיח מפלג, משסה, מתלהם, ונוקט בתרבות של הכפשה".

הלוי מזוהה עם הליכוד אך בשנתיים האחרונות ניהל מערכת יחסים מורכבת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברקע סגירת שדה דב והדרישה לקיום פריימריז לראשות התנועה לפני כשנתיים, כשסער התמודד מולו. הלוי לא צפוי לעזוב את ראשות העיר "עד לרגע האחרון", כלשונו.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי. באדיבות המצולם, אתר רשמי
"הליכוד ונתניהו שינו את פניהם ואכזבו את הציבור". מאיר יצחק הלוי/אתר רשמי, באדיבות המצולם

סער בירך את השותף החדש לדרך. "מאיר הוא שותף לדרך, ראש עיר שנאבק מכל הלב למען העיר והתושבים, שותף לחזון הממלכתיות והאחדות. ברוך הבא!", הודה לו.

יו"ר תקווה חדשה אמר כי הלוי הוא "אדם בעל ניסיון עצום ורקורד עשיר של עשייה. הקדיש את חייו למען העיר אילת שהוא עומד בראשה למעלה מ-17 שנים. הוא הזניק את מערכת החינוך שלה, הפך את העיר לבירת התיירות של ישראל, הפיח בה תנופת פיתוח גדולה ובסס את חזון העיר כשער הכניסה הדרומי של ישראל. ראיתי מעט מאוד ראשי ערים שנאבקו מכל הלב למען עירם ותושביהם כפי שראיתי את מאיר עושה לאורך השנים".

עוד בוואלה!

סצינת סיום סימבולית: הרחק בבידוד, גנץ יכול להאשים באסונו רק את עצמו

לכתבה המלאה

סער: "השיטה הקיימת לא עובדת עבור האזרחים"

כמו כן, סער הצהיר הבוקר כי הצעת החוק הראשונה שמפלגתו תוביל בכנסת ה-24 היא הגבלת כהונת ראש הממשלה ל-8 שנים. לדבריו, "נכון לתחום את כהונת ראש ממשלת ישראל, שזו אולי הכהונה הכי קשה בעולם, וזה יהיה החוק הראשון שנעביר". סער הציע גם להגביל את הכהונה של ראשי ערים ל-15 שנה, וציין כי "כל שינוי צריך לחול מכאן ואילך".

את הדברים אמר סער בדיון שיזם המכון הישראלי לדמוקרטיה תחת הכותרת "ישראל בוחרת פעם רביעית בשנתיים - האם הגיע הזמן לתקן את שיטת הבחירות?", זאת בניסיון להבין "מהם התיקונים הנדרשים לייצוב המערכת הפוליטית". סער אמר כי יש לשנות את שיטת הבחירה בישראל. לדבריו, "השיטה הקיימת לא עובדת עבור האזרחים, ויש צורך דחוף לשנות אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully