וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרגודים כפולים וקלפיות "הצבע וסע": כך ייראו בחירות 2021 תחת איום הקורונה

28.12.2020 / 12:28

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית פירטה שורת אמצעים שיינקטו במטרה לאפשר את קיום הבחירות תחת אתגרי המגיפה, לרבות הוספת ציוד מיגון ומאות עמדות הצבעה, והקמת קלפיות במלוניות, מחלקות קורונה ובבתי אבות. עדס: "הקו המנחה צריך להיות הפחתה של ההתקהלויות בקלפי"

בווידאו: לוין מודיע על פיזור הכנסת ה-23/צילום: ערוץ הכנסת

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, פירטה היום (שני) את תכניות הוועדה להתאמת הבחירות לאתגרי הקורונה. בין היתר, היא ציינה חלוקת ציוד מגן לחברי ועדות הקלפי, והקמה של קלפיות "הצבע וסע" - כמו גם קלפיות במלוניות הקורונה ובמחלקות הקורונה בבתי החולים.

"הקו המנחה צריך להיות הפחתה של ההתקהלויות בקלפי", הסבירה עדס. "נתחיל באספקת אמצעי מיגון לכל חברי ועדות הקלפי, כולל מלאי של מסיכות למקרה שבוחרים יגיעו ללא מסיכות, ומחיצות שיחצצו בין הבוחרים לחברי ועדת הקלפי. נספק אמצעי חיטוי לחיטוי עמדות ההצבעה באופן תדיר, וננחה לאוורר את החדרים לאורך כל היום". בנוסף יוצבו שני פרגודים בין קלפי וקלפי. עדס העריכה את העלות הראשונית לרכישת ציוד מיגון נוסף בכ-30 מיליון שקל.

יום הבוחר- בחירות מועד ב' יצאו לדרך ברחבי הארץ, ראש העין,  17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"הקו המנחה צריך להיות הפחתה של ההתקהלויות". ההצבעה בספטמבר 2019/ראובן קסטרו

"התייעצנו עם מומחה לגבי מספר הבוחרים האופטימלי לכל קלפי, כדי להקטין את ההתגודדויות, ואם היום יכולים להיות עד 800 מצביעים רשומים בכל קלפי, אנחנו ננקוט במהלך שבו נפחית את מספר בעלי זכות הבחירה הרשומים בכל קלפי ל-650, מתוך הנחה שיהיה ממוצע של כ-70% הצבעה, יהיו בכל קלפי כ-450 מצביעים", אמרה עדס, ולדבריה, "כתוצאה מהמהלך הזה נוסיף כ-1,250 קלפיות" - גידול של כ-30%.

"יש 500 קלפיות ששיעור ההצבעה בהן עומד על מעל 80%, ולהן ניתן דגש מיוחד, ויכול להיות שנוסיף שם יותר קלפיות. אם נצליח לאתר מספיק מבנים שלא נעשה בהם שימוש בעבר, נפצל אשכולות שהיו בהם יותר משבעה קלפיות", הוסיפה.

עדס אמרה עוד כי יוגדל מערך הסדרנים בכל המתחמים, ואף ימונה סדרן ייעודי לצורך שמירת מרחקים ועטיית המסיכות. "נסמן במדבקות את המרחק של שני מטר בין בוחר לבוחר, ונציב סרטים לסימון התורים. תהיה גם הסברה משמעותית כדי שאנשים יבינו מה מצופה מהם כשהם באים להצביע ונזכה לשיתוף פעולה של הציבור", סיכמה.

עוד בוואלה!

סצינת סיום סימבולית: הרחק בבידוד, גנץ יכול להאשים באסונו רק את עצמו

לכתבה המלאה

בחירות בימי קורונה: היערכות ועדת הבחירות

  • פרגודים כפולים ומחיצות בין ועדת הקלפי לבוחרים
  • רכישת ציוד מגן ב-30 מיליון שקלים
  • הוספה של 1,250 קלפיות להקלה על העומסים
  • מבודדים יוכלו להצביע בעמדות "הצבע וסע" ובעמדות של קופות החולים
  • יוקמו קלפיות במלוניות, בבתי האבות ובמחלקות הקורונה בבתי החולים
  • מערך הפקחים יגדל מ-3,000 ל-5,000

קלפיות בבתי אבות ובמחלקות הקורונה

עדס אמרה כי הוועדה מתכננת להקים מערך ייעודי של קלפיות לחולים. במסגרת המערך, מבודדים יוכלו להצביע בעמדות ייעודיות בקופות החולים, כמו גם במתחמי "הצבע וסע" (על בסיס מתחמי הבדיקות "היבדק וסע").

"המצביע לא ירד מהרכב, ותוצמד לו עמדת ההצבעה עם הפתקים לחלון הרכב. כמטר וחצי לאחר מכן הוא ייסע ותחכה לו תיבת ההצבעה. היה ויגיעו שני אנשים יחד, למשל בני זוג ששניהם חולים, אחד מהם יידרש לרדת מהרכב ולהמתין בחוץ בזמן שהשני מצביע", הסבירה.

בנוסף, הוועדה תאפשר הצבעה בכ-720 בתי אבות, שתיועד אך ורק לדיירים ולחברי הצוות. "הכל כדי להגן עליהם, כדי שלא יצאו החוצה ויתחככו בציבור הכללי", הסבירה עדס. עוד יוקמו קלפיות גם במלוניות קורונה וגם במחלקות הקורונה בבתי החולים. "רק חולים שיכולים לקום ממיטתם ולהגיע לקלפי במחלקה יוכלו להצביע, לא חולים מונשמים או רתוקים למיטה", הדגישה.

הדמיה של קלפיות "הצבע וסע". -, אתר רשמי
הדמייה של עמדת "הצבע וסע"/אתר רשמי, -

עדס התייחסה גם למערך הפיקוח על טוהר הבחירות, והסבירה כי הוא יגדל מ-3,000 פקחים במערכת הבחירות הקודמת לכ-5,000 בסך הכול במערכת הבחירות הנוכחית.

"הפעם הוחלט להציב מפקח בכל קלפי, בהנחה שנצליח לרכוש מספיק מצלמות", הסבירה. "הפרויקט הזה אפשר לנו לטפל בזמן אמת בכל אירוע שהתרחש בשטח. חשוב להדגיש - מדובר על מפקח שמוצב בקלפי עם מצלמה, והוא לא מצלם בשום פנים ואופן את מהלך ההצבעה או את המצביעים. המצלמה תופעל אך ורק במקרים של אירוע חריג, וכן בספירה בתום יום הבחירות".

"אנחנו צופים כחצי מיליון מעטפות כפולות", הוסיפה עדס. "הפעם הבחירות יתקיימו ביום שלישי, כאשר ביום שישי זה ערב ליל הסדר, ואנחנו נצטרך לסיים בתוך יומיים את מבצע 'טוהר הבחירות' (מבצע הספירה הנוספת שנועדה לוודא את הספירה המקורית - ד"ד). אל תשאלו אותי איך נעשה את זה. אנחנו עדיין מגבשים מתווה ראשוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully