וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי הכריז על הקמת מפלגת "הישראלים": "לא נתרגל לשחיתות ולפילוג"

29.12.2020 / 17:24

. "לא נתרגל לראש ממשלה עם כתבי אישום", הבהיר. ניסנקורן הסביר את הסיבה להצטרפותו: "כחול לבן התרחקה מעמדותיי, מצטרף למקום עם ערכים ברורים"

בווידאו: חולדאי מודיע על הקמת מפלגה חדשה יחד עם ניסנקורן/עריכה: עמית שמחה

ראש העיר תל אביב רון חולדאי הודיע הערב (שלישי) על הקמת מפלגת "הישראלים" בראשותו, שתתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. הוא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו והפנה אצבע מאשימה גם אל יריביו האחרים, והצהיר כי ינסה להקים קואליציה רחבה. ניסנקורן, שהודיע מוקדם יותר היום על הצטרפותו למפלגה, הסביר כי הסיבה לעזיבת כחול לבן הייתה התרחקותה מתפיסת עולמו.

בפתח דבריו, אמר חולדאי כי "התרגלנו לקלקול, לפילוג, לשקר, לקומבינה ולשחיתות. אני מסרב להתרגל - כמשרת ציבור 50 שנה אני אומר לכם: לא נתרגל לראש ממשלה עם כתבי אישום, לא נתרגל למיליון מובטלים. החלטתי שאינני יכול עוד לעמוד מנגד. לא אשתוק, כי ארצי שינתה את פניה".

"אפשר להפסיק את הייאוש", הוסיף. "עשיתי את זה בתל אביב ואני יודע איך אפשר לעשות זאת במדינה. אני עושה זאת עבור ילדיי, בעיקר עבור נכדיי. אפשר לנהל את ישראל אחרת וצריך לנהל את ישראל אחרת. אבל מעבר לניהול, הבחירות האלה הן גם על ערכים. תגידו לי: מה, אתם כל כך נואשים שאתם חושבים שבנט וסהר מייצגים את הערכים שלכם?".

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, מכריז על התמודדותו בבחירות לכנסת, 29 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
"לא נתרגל לשחיתות". חולדאי/צילום מסך, ללא

חולדאי המשיך והציג את המפלגה החדשה שירוץ בראשותה. "אני פה בשביל להכריז על מפלגת הישראלים", הודיע. "אזרחי ישראל: סער, בנט, ליברמן ומנהיגי הליכוד הם כולם אחים שלנו, אבל הם אחראים לכל מה שקרה פה".

ניסנקורן הצטרף לדבריו, ופירט על הסיבות שגרמו לו לעזוב את כחול לבן. "ניסו וימשיכו לפגוע בי. להכפיש את שמי. גם היום המשיכו בזה, אבל לרגע אני לא מתבלבל - הסיפור פה הוא ערכים ולא בריחה מאחריות. אנו עומדים כעת בשיאו של המאבק על החברה, הכלכלה ודמותה של המדינה שלנו".

"אני מבקש להודות לבני גנץ על הדרך המשותפת, אבל זה לא סוד שכחול לבן מתרחקת מתפיסת עולמי", אמר, ברקע טענות מקורביו על חיבור אפשרי בין כחול לבן וימינה. "בחרתי ללכת עם הלב והאידאולוגיה, מפלגה שתשים את זכויות האדם והשוויון בראש סדר העדיפויות".

בליכוד מסרו בתגובה להצהרה כי הם "מאחלים הצלחה לגנץ ולחולדאי, בזמן שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לישראל, מוציא את ישראל ממשבר הקורונה ומחזיר אותנו לחיים".

אבי ניסנקורן מכריז על התמודדותו לבחירות לכנסת במפלגתו של חולדאי , 29 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
"בשיאו של מאבק על דמותה של המדינה". ניסנקורן/צילום מסך, ללא

חולדאי הצהיר על כוונותיו אמש, ואמר כי דמויות מרכזיות נוספות צפויות לחבור אליו. "מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית. נרים להם את הראש ונחזיר להם את התקווה. לאחר שחברו אליי מספר אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית, הגיע הזמן להציג אלטרנטיבה ברורה", מסר.

לאחרונה, החל חולדאי בהיערכויות לקראת הקמת המפלגה ושוחח עם גורמים פוליטיים במרכז-שמאל, בהם עפר שלח, השרה לשעבר ציפי לבני ודמויות נוספות. לפי סקרים ראשוניים שנערכו בשבועות האחרונים, מפלגה בראשותו מקבלת בין שישה לשבעה מנדטים. בסקר חדשות 12 האחרון - מפלגה משותפת של חולדאי, ניסנקורן ושלח תזכה בשבעה מנדטים.

במערכת הפוליטית מעריכים כי חולדאי לא צפוי לעזוב את כיסא ראש העיר בזמן מערכת הבחירות, ורק אם ייבחר לתפקיד משמעותי הוא צפוי לפנות את מקומו בעירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully