וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי הודיע כי לא יתמודד בבחירות במסגרת כחול לבן: "לוקח פסק זמן"

30.12.2020 / 15:10

שר החוץ בישר רשמית לגנץ כי בחר לקחת הפסקה מהפוליטיקה, אך סיכם עמו כי ימשיך לכהן בתפקידו. "לא סוד שהיו בינינו מחלוקות", כתב בקבוצת הוואטסאפ של המפלגה. החלטתו של אשכנזי, הפורש השישי מכחול לבן בימים האחרונים, באה בעקבות מתיחות בין השניים סביב המו"מ עם הליכוד

בווידאו: גנץ מצהיר שימשיך להנהיג את כחול לבן/צילום: דוברות כחול לבן, עריכה: עמית שמחה

שר החוץ גבי אשכנזי הודיע היום (רביעי) כי לא יתמודד במערכת הבחירות הקרובה במסגרת כחול לבן. עם זאת, הוא סיכם עם יו"ר המפלגה בני גנץ כי ימשיך לכהן במשרד החוץ. החלטתו מעמיקה את ההתפוררות במפלגה, ששישה מחבריה עזבו בימים האחרונים.

"לאחר לבטים רבים, הודעתי לידידי הקרוב ושותפי לדרך בני גנץ על החלטתי לא להתמודד במערכת הבחירות הקרובות בכחול לבן", כתב בקבוצת הוואטסאפ הפנימית של כחול לבן, והודיע כי הוא "לוקח פסק זמן" כדי לחשוב על המשך דרכו. "לא סוד שהיו בינינו גם מחלוקות ואי הסכמות. אך תמיד ידענו לפתור אותן בשיח ישיר תוך שמירה על כבוד הדדי ומאחורי דלתיים סגורות. זו הדרך שאנו מכירים. כך פעלנו תמיד במשך עשרות שנים של שירות משותף - וכך אמשיך לפעול לכל אורך הדרך", הוסיף.

גנץ אמר בתגובה להודעת שר החוץ כי הוא "מכבד את החלטתו של חברי שר החוץ אשכנזי ומודה לו מעומק הלב על השותפות בשנתיים האחרונות למען המדינה. אני וגבי מכירים שנים רבות והערכתי אליו רבה. גבי החזיר את משרד החוץ למקומו הטבעי כמשרד מוביל ומשפיע אחרי שנים של הפקרה, וסייע רבות בבלימת תוכנית הסיפוח וקידום נורמליזציה באזור, ואני בטוח שעוד יתרום רבות לציבוריות בישראל".

גבי אשכנזי. גילי יערי, פלאש 90, פלאש 90
הודיע כי לא יתמודד בבחירות. גבי אשכנזי, באוקטובר/פלאש 90, גילי יערי, פלאש 90

בנוסף לאשכנזי, פרשו מהמפלגה בימים האחרונים גם ניסנקורן, אסף זמיר, מיקי חיימוביץ', מיכל קוטלר וונש ועינב קאבלה. בימים האחרונים גנץ קיים עם שר החוץ מספר שיחות בהם עדכן אותו על החלטתו להמשיך להתמודד בראשות כחול לבן וביקש ממנו להמשיך לצדו, אך אשכנזי הבהיר שהוא לא רואה טעם בהמשך התמודדות במפלגה במתכונתה הנוכחית.

אשכנזי הצטרף לכחול לבן בפברואר 2019 כחלק מהאיחוד בין חוסן לישראל ליש עתיד, ואחרי בחירות מרץ 2020 תמך ועודד את גנץ לפרק את כחול לבן ולהיכנס לממשלת נתניהו. הוא מונה לתפקיד שר החוץ ושיחק תפקיד מרכזי בבלימת מהלכי הסיפוח של הליכוד, אך בחודשים האחרונים גברו המחלוקות בינו ובין גנץ על ההתנהלות מול נתניהו והמו"מ עם הליכוד הביא למתיחות גדולה. אשכנזי דגל בגישה תקיפה יותר בדרישה למילוי ההסכם הקואליציוני.

בניגוד לשר המשפטים אבי ניסנקורן, ממנו גנץ דרש להתפטר, אשכנזי יישאר בתפקידו כשר החוץ עד להשבעת ממשלה חדשה. לשון ההודעה של אשכנזי על "פסק זמן" מאותתת שהוא משאיר דלת פתוחה להתמודדות במסגרת אחרת בבחירות הקרובות או בעתיד, במתכונת אחרת של כחול לבן. בימים האחרונים שקל עם מקורביו גם את האפשרות להקים גוף עצמאי שאיתו יפעל לחיבורים בגוש המרכז-שמאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully