וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד מוותרים על הפריימריז, לנתניהו יישמרו שישה שריונים ברשימה

עודכן לאחרונה: 3.1.2021 / 10:20

ועדת החוקה של הליכוד אישרה את הצעת רה"מ לבטל את הפריימריז בבחירות הבאות, שמקצה לו גם שריונים ברשימה, כדי לגייס דמויות בולטות לרענון השורות בקמפיין. ההצעה כפופה עדיין לאישור מזכירות הליכוד, אך צפויה לעורר התנגדות בקרב פעילים שדורשים להתמודד

בווידאו: נתניהו מאשים את גנץ שהוא מוביל לבחירות מיותרות/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

ועדת החוקה של הליכוד בראשות ח"כ חיים כץ אישרה היום (רביעי) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לביטול הפריימריז במפלגה והקפאת המצב של הרשימה והיו"ר לקראת הבחירות הבאות. ההצעה כוללת גם הקצאה של שישה שריונים שיינתנו ליו"ר הליכוד, במקומות 5 או 10, וכן 26, 28, 36, 39, 40, כדי לגייס דמויות בולטות לרענון הרשימה.

נתניהו, שהשתתף בישיבה שנערכה בזום, אמר שיש בבחירות הקרובות "הזדמנות אדירה להגיע ל-40 מנדטים". הוא הציג את הקשיים התפעוליים, הבריאותיים והכלכליים בקיום פריימריז בתקופת הקורונה כנימוק לביטול הבחירות המקדימות והקפאת הרשימה. ועדת החוקה הביעה תמיכה מלאה בהצעה של נתניהו ואישרה אותה, בכפוף לאישור מזכירות הליכוד, שבראשה עומד שר האוצר ישראל כץ.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ומיקי זוהר במהלך כנס החירום של הליכוד נגד ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, גני התערוכה, תל אביב 17 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
שישה שריונים לרענון הרשימה. נתניהו/ראובן קסטרו

לפי חוקת הליכוד, לפני כל בחירות כלליות יש לערוך בחירות מקדימות ליו"ר ולרשימה, וכל שינוי בחוקה דורש רוב של לפחות שני שליש מחברי המרכז. ואולם, לאור תקנות הסגר ומגבלות הקורונה, שאוסרות על התקהלויות, ועדת החוקה אישרה הוראת שעה שמעבירה את הסמכות לשנות את החוקה ממרכז הליכוד, שמונה כ-3,000 חברים בעלי זכות הצבעה, למזכירות הליכוד, גוף מצומצם של מאה איש שיכול להתכנס מרחוק גם בזום.

ההצעה לביטול הפריימריז התגבשה בימים האחרונים בהסכמות בין נתניהו, יו"ר המרכז חיים כץ וישראל כץ, אך היא צפויה לעורר התנגדות קשה בקרב חברי מרכז ופעילי שטח, שדורשים להתמודד בפריימריז ומתכוונים לעתור בנושא לערכאות השיפוטיות של הליכוד.

אורלי לוי אבקסיס בישיבת סיעת העבודה גשר מרצ, תל אביב 20 בינואר 2020. ראובן קסטרו
נתניהו מתכוון לשריין אותה בעשירייה השלישית, לוי אבקסיס/ראובן קסטרו

נתניהו לא חשף איזה שמות ודמויות הוא מתכוון לשריין במקומות שיישמרו לו ברשימה, ואמר כי הוא עדיין שוקל את הנושא. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, נתניהו מתכוון לשריין את השרה לחיזוק וקידום קהילתי אורלי לוי אבקסיס בעשירייה השלישית, ושוקל לשריין גם את תא"ל (במיל') גל הירש, שהיה בעבר מועמד למפכ"ל.

בנוסף אליו, לפי בכירים בליכוד, הוא בוחן ברצינות את האפשרות לשריין את יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס בצמרת הרשימה. נתניהו דיבר בישיבה על "הזדמנויות חדשות" שנוצרו במגזר הערבי ובליכוד שוקלים את האפשרות לגייס מועמד ערבי לשריין ברשימה.

חיים ביבס, יושב ראש השלטון המקומי, מודיעין. אפריל 2017. ניב אהרונסון
שריונו בצמרת הרשימה נשקל ברצינות. ביבס/ניב אהרונסון

מלבד ביבס, נתניהו מחפש לגייס ראשי ערים בולטים נוספים, והוא קיים באחרונה מגעים עם ראש עיריית נתניה מרים פיירברג וראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' והציע להם מקום ברשימה, אך ככל הידוע הם לא קיבלו את ההצעה. לפי דיווח בחדשות 12, גם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב קיבל הצעה להשתריין במקום בכיר ברשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully