וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרישה שביעית מכחול לבן: רם שפע הודיע כי לא ימשיך במפלגה

יו"ר ועדת החינוך הודיע לגנץ על עזיבתו, וצפוי להשתלב במפלגתו של חולדאי. במכתב לחברי המפלגה כתב כי "לאחרונה על אף הניסיונות שלי לשכנע אחרת, לא הצלחנו לגשר על הפערים בתפיסות". שפע היה אחד מהח"כים המורדים שהתנגדו לפשרה להצלת הממשלה והוביל קו לוחמני בוועדה

בווידאו: ועדת החינוך החליטה - תלמידי ה'-י' ילמדו בבית הספר בסגר/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע הודיע היום (חמישי) על פרישה מכחול לבן. במכתב לחבריו במפלגה כתב שפע כי "בתקופה האחרונה על אף הניסיונות שלי לשכנע אחרת, לא הצלחנו לגשר על הפערים בתפיסות". שפע צפוי להשתלב בהמשך במפלגת הישראלים של רון חולדאי.

"חשוב לי שתדעו זאת ראשונים וישירות ממני, לאחר שיחות כנות ואישיות עם בני ועם רבים מכם על הפערים העמוקים שנוצרו בינינו לאחרונה, אני עוזב היום את כחול לבן", כתב שפע. "קיוויתי מאוד שלא יגיע היום הזה. אבל כאמור לצערי, וכפי שכולכם כבר יודעים, בתקופה האחרונה על אף הניסיונות שלי לשכנע אחרת, בשיח ישיר ומכבד אפילו ברגעים הדרמטיים שלפני ההצבעה על פיזור הכנסת, לא הצלחנו לגשר על הפערים בתפיסות".

חבר הכנסת, רם שפע במהלך נאומו במליאת הכנסת 14 במאי 2020. הדס פרוש / Flash90, אתר רשמי
"קיוויתי מאוד שלא יגיע היום הזה". שפע/אתר רשמי, הדס פרוש / Flash90

שפע פנה בדבריו ליו"ר כחול לבן בני גנץ, והודה לו על תקופתו במפלגה. לדבריו, "למרות שאנחנו נפרדים פוליטית, אני אמשיך להעריך את הדרך הייחודית שלך, את השיקולים הלאומיים שתמיד גוברים על האישיים ואת הדאגה העמוקה לאזרחים".

מטעמו של גנץ נמסר בתגובה כי בתום שיחה משותפת, סיכמו השניים כי שפע לא יכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות. "מאחל הצלחה בהמשך דרכו".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בהצהרה, כפר המכביה, 29 בדצמבר 2020. אלעד מלכה
שבעה פורשים מהמפלגה. גנץ/אלעד מלכה

שפע היה אחד משלושת הח"כים המורדים בכחול לבן שהצביעו נגד הפשרה שהייתה מאפשרת את המשך המגעים להצלת הממשלה. הוא נחשב למי שהוביל קו לוחמני בוועדת החינוך גם נגד הגבלות הקורונה על מערכת החינוך ונכנס לעימותים עם שר החינוך יואב גלנט.

הוא החבר השביעי שמודיע על עזיבת כחול לבן מאז פיזור הכנסת, אחרי אבי ניסנקורן, גבי אשכנזי, אסף זמיר, מיקי חיימוביץ', מיכל קוטלר וונש, ועינב קאבלה. שפע מנהל מגעים פוליטיים בימים האחרונים עם גורמים שונים בגוש המרכז-שמאל ולפי ההערכה בכחול לבן עשוי לחבור עם ניסנקורן לרשימתו החדשה של חולדאי.

לפי סקרים שפורסמו אמש בשלוש מהדורות החדשות, כחול לבן בראשות גנץ נמצאת על סף אחוז החסימה עם 5-4 מנדטים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully