וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום הרביעי: מרצ שיבצה מועמדת ערביה לקראת הבחירות הקרובות

4.1.2021 / 16:36

ג'ידא רינאווי זועבי, פעילה חברתית מנצרת, תשובץ במקום גבוה ברשימת המפלגה. באירוע הצגתה בתל אביב, התייחסה זועבי לניסיונות של ראש הממשלה לגייס מצביעים מקרב החברה הערבית: "הציבור לא מטומטם ויודע בדיוק מי מזגזג ומי לא"

בווידאו: מרצ מציגה את הרשימה שלה/צילום סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: יותם רונן

מפלגת מרצ הציגה היום (שני) את מי שתשובץ במקום הרביעי ברשימתה בבחירות הקרובות, ג'ידא רינאווי זועבי. זועבי, פעילה חברתית מנצרת, שימשה בעבר כמנכ"לית המייסדת של מרכז אינג'אז לקידום השלטון המקומי בחברה הערבית.

באירוע בבית ציוני אמריקה בתל אביב, מסרה זועבי הצהרה ואמרה כי "דור חדש קם בחברה הערבית האומר 'לא עוד'. זהו דור הדורש אזרחות עם כבוד, דור המחזיק בזהות ערבית פלסטינית, אבל גם רוצה לחזק את הזהות הערבית ישראלית. הוא מחפש את הדרכים החדשות לשנות את האפליה", אמרה. "אני ערביה פלסטינית אזרחית ישראל, איבדנו כמעט הכול ב-1948, התמודדתי כל חיי עם האפליה אבל אינני קורבן. אני באה אליכם כשווה בין שווים".

זועבי התייחסה באירוע לניסיונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לגייס מצביעים מקרב הציבור הערבי ואמרה כי "אני רוצה לבנות עבור הציבור כולו, כל הציבור הישראלי, אלטרנטיבה של שגשוג והצלחה. ביבי, איזה ציניות, היום אתה נזכר בציבור הערבי בקלפי? הציבור הערבי לא מטומטם, הציבור יודע בדיוק מי לא מזגזג ומי בא לעשות בשבילו".

מרצ מציגה את המועמדת החדשה ברשימתה לכנסת. בית ציוני אמריקה. ת"א 4 בינואר 2021. ראובן קסטרו
המפלגה הציגה את המועמדת החדשה ברשימתה לכנסת, היום/ראובן קסטרו

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, הציג את זועבי באירוע ואמר כי לדעתו נתניהו לא יקבל מנדטים מהציבור הערבי. "ברשימה שלנו יש שוויון מגדרי מלא חצי-חצי, שותפות ערבית ישראלית וחברה חופשית לשלום. אנחנו היחידים שקוראים לביטול מוחלט של חוק הלאום", אמר. "לבנימין נתניהו אין מה לחפש בחברה הערבית, אל תאמינו לו. בחלומות הלילה שלו הוא יקבל מנדטים מהציבור שהוא התיר את דמו. נתניהו שקרן ומושחת ועכשיו מנסה לעשות סיבוב על החברה הערבית".

כמו כן, התייחס הורוביץ לשרה לחיזוק וקידום קהילתי, אורלי לוי-אבקסיס, ולסיבה שמפלגתו חוששת לעשות חיבורים עם מפלגות נוספות. "אנחנו נבגדנו, וזו אחת הסיבות שאנחנו לא להוטים לעשות חיבורים. אז עכשיו אנחנו הרבה יותר עצמאים והרבה יותר מדגישים את הדרך שלנו, אני גם כועס על השותפים שבגדו, אבל הם משלמים את המחיר עכשיו", אמר.

מרצ מציגה את המועמדת החדשה ברשימתה לכנסת. בית ציוני אמריקה. ת"א 4 בינואר 2021. ראובן קסטרו
תשובץ במקום הרביעי ברשימת המפלגה בבחירות. ג'ידא רינאווי זועבי, היום/ראובן קסטרו

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה באירוע כי שותפות יהודית ערבית חשובה למדינת ישראל, וכי מערכת הבחירות הקרובה תהיה קשה. "הסיבה היחידה שאנחנו נמצאים בפתחה של מערכת בחירות רביעית היא שהיו מי שלא רצו להיתמך על ידי קולות הערבים", אמרה. "בגזענות טהורה הם החליפו את 'רק לא ביבי' ב'רק לא ערבים', והביאו אותנו לדילים הציניים בין נתניהו למנסור עבאס. שותפות יהודית-ערבית זה הדבר הנכון לשמאל ולמדינת ישראל".

עוד בוואלה!

בדרך לשיתוף פעולה? בנט וסער חתמו על הסכם עודפים לקראת הבחירות

לכתבה המלאה

חבר הכנסת לשעבר מטעם המפלגה, עיסאווי פריג', שישובץ במקום החמישי בבחירות הקרובות, תקף גם כן את ראש הממשלה על יחסו לחברה הערבית. "זה לא סוד שהחברה הערבית פופולרית במיוחד, פעם 'הערבים היו נוהרים לקלפיות', היום פוליטיקאים נוהרים ליישובים הערבים", אמר. "אבל תירגעו, הציבור הערבי מאוד חכם אי אפשר לקנות אותו בשקרים. ב-2020, היו 113 נרצחים בחברה הישראלית, ומי היה ראש הממשלה כל אותה תקופה? אותו ראש ממשלה שעכשיו הולך ליישובים הערבים ומבטיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully