וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד מחפשים אחר חברים התומכים בסער - ופועלים להדחתם מהמפלגה

5.1.2021 / 11:14

בתנועה רוצים למנוע מסער ותומכיו להשפיע מבפנים, וצוות מיוחד באגף המחשוב עובר על הרשתות וסורק אחר אלו שהביעו תמיכה פומבית בתקווה חדשה. לפי תקנון הליכוד, תמיכה במפלגה אחרת משמשת עילה לביטול החברות. "הבעת תמיכה במתמודד שלא מטעם המפלגה, ושמך הוצא מהליכוד"

בווידאו: סער על חוק גבלת כהונת רה"מ, מאיר יצחק הלוי על ההצטרפות לסער/צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

בליכוד מרחיקים חברים שהביעו תמיכה ביו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, או ששיתפו פוסטים מטעמו או בתמיכתו ברשתות החברתיות - ופועלים להדחתם מהתנועה. "בימים האחרונים הבעת את תמיכתך ברשתות החברתיות במועמד שמתמודד לכנסת שאינו מטעם הליכוד ועל כן שמך הוצא מהליכוד", נכתב במייל שנשלח מ"אגף מחשוב" בליכוד והגיע לידי וואלה! NEWS, בו קיבלו חברי ליכוד עדכון על הפסקת חברותם בתנועה. לפי תקנון הליכוד, תמיכה במפלגה אחרת היא עילה לביטול חברות במפלגה.

לפי מקורות במצודת זאב, צוות מיוחד באגף המחשוב עובר על הרשתות החברתיות ומאתר חברי ליכוד שתומכים פומבית בסער, במטרה להפסיק את חברותם. לחברים שקיבלו הודעה בימים האחרונים על הפסקת חברותם ניתנה זכות ערעור בפני יו"ר ועדת הבחירות, השופט (בדימוס) מנחם נאמן, אך ערעור בכתב בלבד. מבחינת הליכוד, שיתוף פוסטים שתומכים בסער זו ראיה מספקת לכך שהחברים מתכוונים להצביע בבחירות הקרובות למפלגה אחרת והצדקה לביטול החברות ודחיית הערעורים.

צילום מסך : מייל בליכוד מדיחים חברים שתומכים בסער בפייסבוק. צילום מסך, צילום מסך
המייל שנשלח מ"אגף מחשוב" בליכוד לתומכי סער/צילום מסך, צילום מסך

"לא יעלה על הדעת שמי שלא יצביע בבחירות לליכוד יישאר חבר בליכוד וייקבע מי יהיו נציגי תנועה זו בכנסת", כתב השופט נאמן באחד הערעורים שנדחו. בשלב זה, מזכירות הליכוד החליטה שלא לקיים פריימריז לקראת הבחירות הבאות, אך בליכוד רוצים למנוע מסער ותומכיו להשפיע מבפנים גם בעתיד.

לדברי גורמים במפלגה, למרות העזיבה של זאב אלקין וכמה ראשי סניפים וערים לשורות המפלגה החדשה של סער - רק כמה עשרות בודדות של חברים ופעילים עזבו עמו מיוזמתם את התנועה.

הצהרה לתקשורת | גדעון סער בסיום ביקורו בבית החולים הדסה עין כרם, ירושלים 16 בדצמבר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
מצופפים שורות. סער/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

הניסיונות לגרוע את תומכי סער מהליכוד מזכירים מהלך אחר שהובילו במפלגת השלטון - בניסיון לדלל את כוחם של "הליכודניקים החדשים" ואת השפעתם על הפריימריז במפלגה. מאז אוגוסט האחרון בוטלה חברותם של אלפי מתפקדים המזוהים עם הקבוצה, לאחר שנדרשו לחתום על "הצהרת נאמנות" ולהתחייב כי יצביעו עבור המפלגה בבחירות כתנאי להמשך חברותם בליכוד.

הנמענים התבקשו לשלוח את הטופס חזרה תוך 45 יום - ואם לא - חברותם במפלגה תופסק. לפי גורמים בליכוד, המאמצים להחלשת הליכודניקים החדשים הצליחו לגרוע כ-5,000-4,000 מתפקדים מהמפלגה.

מטעם הליכוד לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully