וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשת תשיעית: השרה מירב כהן עוזבת את כחול לבן ומצטרפת ליש עתיד

עודכן לאחרונה: 5.1.2021 / 21:11

כהן הודיעה לגנץ על עזיבתה, והיא צפויה להתפטר מהמשרד לשוויון חברתי ומהכנסת. השניים קיימו שיחות בניסיון לדון על חיבורים עתידיים, אך האפשרות לחיבור עם ימינה הרחיקה את השרה. "אי אפשר לספק ממשלה מתפקדת כשרה"מ גורר את כולנו לבחירות שוב ושוב משיקולים אישיים"

בווידאו: השרה מירב כהן מצטרפת ליש עתיד/צילום: קונטקט

השרה לשוויון חברתי מירב כהן הודיעה היום (שלישי) כי היא עוזבת את כחול לבן ומצטרפת למפלגת יש עתיד. כהן נפגשה הבוקר עם יו"ר כחול לבן בני גנץ והודיעה לו על החלטתה. כהן תתפטר מהממשלה ומהכנסת בימים הקרובים, והיא צפויה להשתלב בצמרת רשימת יש עתיד לבחירות הקרובות.

כהן קיימה בימים האחרונים שיחות רבות עם גנץ בניסיון לדון על חיבורים עתידיים, כשסברה שהחיבור המתאים ביותר הוא עם יש עתיד. לאחר שבסוף השבוע בריאיון ל"אופירה וברקו" כינה גנץ את לפיד "שונא אנשים", הבינה כהן שהאפשרות הזו הולכת ומתרחקת.

במקביל, עלתה האפשרות שגנץ יבקש לחבור למפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט, מה שגרם לכהן להתרחק מהמשך שיתוף הפעולה עם כחול לבן, שאחרי כל הפרישות האחרונות נותרו בה בעיקר דמויות שמזוהות עם הצד הימני של המפה הפוליטית, בעוד היא מזוהה עם המרכז-שמאל.

הצהרה | יאיר לפיד ומירב כהן. בית העיתונאים, תל אביב 5 בינואר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
עוזבת את גנץ, חוברת ללפיד. כהן/אתר רשמי, אלעד גוטמן

במסיבת עיתונאים שערכו כהן ולפיד בערב, אמרה השרה היוצאת כי נכנסה לפוליטיקה מתוך שאיפה "להפוך את ישראל למקום שבו ניתן להזדקן בכבוד, וכדי לעשות את ישראל למדינה שוויונית יותר", והבהירה כי היא מתכוונת להמשיך לקדם את הערכים הללו.

הצהרה | יאיר לפיד ומירב כהן. בית העיתונאים, תל אביב 5 בינואר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"הבחירות הבאות יהיו על ערכים". לפיד וכהן/אתר רשמי, אלעד גוטמן

"לא נכנסתי לפוליטיקה כי אני בעד נתניהו או נגד נתניהו, זה לא מה שמניע אותי, אבל אי אפשר באמת לעזור ולספק לאזרחי ישראל ממשלה מתפקדת כשיש לנו ראש ממשלה שבוחר לגרור את כולנו שוב ושוב לבחירות משיקוליו האישיים", הוסיפה כהן. "מגיעה לנו מנהיגות אחרת".

"הבחירות הבאות יהיו על ערכים ועל השאלה איזו ממשלה אנחנו רוצים שתהיה כאן", אמר גם לפיד במסיבת העיתונאים. "אלה יהיו בחירות על השאלה בשביל מי הממשלה עובדת, לא קומבינות וסחטנות פוליטית".

לפיד הופיע במסיבת העיתונאים כשמאחוריו לוגו של יש עתיד בלבד, ונשאל על הקרע בינו ובין יו"ר תל"ם משה יעלון. שר הביטחון לשעבר דורש להתמודד במסגרת סיעה משותפת, אך לפיד מסרב ומציע לו ולשני הח"כים שלו להשתלב ברשימת יש עתיד. "ההחלטה שלנו היא שיש עתיד היא המפלגה הגדולה בגוש וצריכה לגדול עוד יותר. זו הדרך להגן על הערכים הליברליים בישראל", אמר לפיד.

יו"ר כחול לבן בני גנץ בהצהרה, כפר המכביה, 29 בדצמבר 2020. אלעד מלכה
עוד פרישה. גנץ/אלעד מלכה

כהן חוזרה על ידי גורמים רבים במחנה המרכז-שמאל, בהם רון חולדאי ולפיד, אך לבסוף בחרה להצטרף למפלגתו של לפיד. בהודעה שפרסמה המפלגה נכתב כי "יש עתיד שמחה להודיע על הצטרפותה של השרה לשיוויון חברתי, מירב כהן, למפלגת יש עתיד".

היא נפרדה מחבריה למפלגה בקבוצת הווטסאפ הפנימית של כחול לבן וכתבה כי היא "יודעת שאת חלקכם זה לא מפתיע, כי ניהלנו על זה שיחות לא מעטות בתקופה האחרונה. אני מלאת הערכה לכל אחד ואחת מכם, ולכל פעילי כחול לבן, ומודה על התקופה המרגשת ומאתגרת מאוד שעברנו יחד בשנתיים האחרונות. חשוב לי מאוד להביע את הערכתי ואת אהבתי הגדולה לבני. הגענו לנקודה בה דעותינו חלוקות אבל זה לא גורע דבר מהערכה שלי כלפיו".

כהן היא הפורשת התשיעית מכחול לבן מאז פיזור הכנסת אחרי שר החוץ גבי אשכנזי, אבי ניסנקורן, עינב קאבלה, יזהר שי, אסף זמיר, מיקי חיימוביץ, רם שפע ומיכל קוטלר-וונש. 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully