וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכחול לבן מכחישים: אין מו"מ עם ימינה, גנץ ירוץ עד הסוף

6.1.2021 / 14:15

במפלגה פרסמו הודעת הבהרה ברקע דיווחים על מגעים לחבירה עם נפתלי בנט ועל כוונה של גנץ לפרוש מהתמודדות בבחירות. ואולם, בניגוד להכחשות בכירים, בסביבת גנץ מקיימים מגעים מול ימינה

בווידאו: גנץ מבטיח לבכירי משרד המשפטים שלא יתן לפגוע בהם/צילום: טל עוז/משרד הביטחון

בכחול לבן הבהירו היום (רביעי) כי היו"ר בני גנץ לא שוקל לפרוש מהתמודדות בבחירות הבאות. זאת, ברקע דיווחים על מגעים לחבירה של המפלגה עם ימינה. "למען הסר ספק, אין מו"מ עם ימינה ואין ריצה משותפת, גנץ מתכוון לרוץ עד הסוף כדי לוודא שביבי הולך. עד אז גנץ כשר ביטחון יתרכז במלחמה בקורונה, בהגנה על המדינה מול איומים מבחוץ ובהגנה על מערכת המשפט מול איומים מבפנים כשר המשפטים", מסרו בכחול לבן.

בניגוד להכחשות בכחול לבן, בכירים במפלגה ובסביבתו של גנץ אכן מקיימים בימים האחרונים מגעים מול ימינה לבחינת חבירה עתידית - אך הצדדים עוד רחוקים מהסכמות כלשהן. לפי ההערכה בכחול לבן, רק אם המו"מ בין יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' על ריצה משותפת ייכשל, התנאים לאיחוד או חיבור אופציונלי יבשילו.

בסקרים האחרונים כחול לבן מקבלת 5-4 מנדטים, ובמפלגה בוחנים את אפשרויות החיבור כדי לא ליפול בריצה עצמאית שעשויה לסכן אותה בירידה מתחת לאחוז החסימה.

טקס חילופי שרים במשרד הביטחון, 18 במאי 2020. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
עוד רחוקים מהבנות. גנץ ובנט/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

הדלת לחיבור מחדש עם יש עתיד נסגרה לאחר שגנץ אמר בריאיון לתכנית "אופירה וברקו" כי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד "שונא אנשים". גם עם מפגלת הישראלים של רון חולדאי ואבי ניסנקורן שוררת מתיחות גדולה. בכחול לבן היו רוצים לשקול חיבור גם עם תקווה חדשה של גדעון סער, אך בשלב זה אצל סער לא מעוניינים בשילוב כוחות.

הצהרה | יאיר לפיד ומירב כהן. בית העיתונאים, תל אביב 5 בינואר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
האפשרות לחיבור מחדש ירדה מהפרק. לפיד/אתר רשמי, אלעד גוטמן

מאז התפזרה הכנסת ה-23, תשעה ח"כים הודיעו על עזיבת כחול לבן. השרה לשוויון חברתי מירב כהן פרשה אתמול מהמפלגה וחברה ליש עתיד. קודם לכן עזבו גם שר המדע יזהר שי, שר החוץ גבי אשכנזי, אבי ניסנקורן ועינב קאבלה שחברו לחולדאי, רם שפע, מיקי חיימוביץ', אסף זמיר ומיכל קוטלר וונש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully