וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני יתום הודיע על הקמת מפלגה חדשה למען הקשישים: "נעבור את אחוז החסימה"

6.1.2021 / 19:40

חבר הכנסת וראש המוסד לשעבר הציג כמה מהמועמדים ברשימתו החדשה, בהם פרופ' אסא כשר, העיתונאית פאר-לי שחר ופרופ' רבקה לזובסקי. "בשלב זה אני לא רואה את עצמי חובר לאחרים, אלא מוביל עם המסר שלי - דאגה לחברה בישראל, ובראש לשכבת הגיל השלישי", אמר לוואלה! NEWS

בווידאו: דני יתום הודיע על הקמת מפלגה חדשה - "ותיקי ישראל"/מערכת וואלה! NEWS

חבר הכנסת וראש המוסד לשעבר דני יתום הודיע הערב (רביעי) על הקמת מפלגה החדשה, שתיקרא "ותיקי ישראל". במסיבת עיתונאים שקיים, הציג יתום כמה מהמועמדים ברשימתו תוך הכרזה על מטרתה המרכזית של המפלגה - מענה לאוכלוסיית הקשישים בישראל. בין המועמדים: פרופ' אסא כשר, זוכה פרס ישראל בפילוסופיה וממחברי "רוח צה"ל", העיתונאית פאר-לי שחר, זוכת פרס אומ"ץ למאבק בשחיתות, ופרופ' רבקה לזובסקי, יו"ר ויצ"ו העולמית לשעבר ופעילה חברתית במשך 40 שנה.

יתום אמר לוואלה! NEWS כי הוא בטוח בכך שהמפלגה תעבור את אחוז החסימה. "בשלב זה אני לא רואה את עצמי חובר לאחרים, אלא מוביל עם המסר שלי - דאגה לחברה בישראל ודאגה לשכבות המוחלשות, בראשן שכבת הגיל השלישי".

בהצהרה שמסר בבית העיתונאים אמר יתום כי "אני מתבייש בשם בני ובנות הדור שלי, שרואים וחווים איך המדינה שלנו מתנהגת לוותיקים שלה. נמאס לנו להתבייש, מתוך דאגה לטובת המדינה אנחנו משיקים את מפלגת ותיקי ישראל".

דני יותם במהלךה כזרה על מפלגה חדשה. בית עיתונאים, ת"א 6 בינואר 2020. ראובן קסטרו
יתום עם חברי מפלגתו במהלך ההכזרה על המפלגה, הערב/ראובן קסטרו

"אני שייך לדור שבנה את הארץ בשנותיה הראשונות, זה הדור שממשלות ישראל הפכו לדור מוזנח, מבזה שלא סופרים אותו", המשיך יתום בדבריו. "'זקן' בישראל הפך למילת גנאי. אתם לא טובים לעולם הזה, תמותו כבר - זו התחושה שאנחנו מקבלים". הוא הוסיף כי "אם הייתם מקשיבים לנו, היינו מסבירים לכם שאזרחים ותיקים לא מתים כל כך מהר הם פשוט נשכחים בצד הדרך. איך ישראל הגיעה למצב שקשישים נוברים בפחי זבל כדי למצוא שאריות מזון?".

יתום הבהיר כי הוא לא רץ לראשות הממשלה. "לפני 12 שנים התפטרתי מהכנסת בגלל שלא רציתי לתמוך בממשלתו של ראש ממשלה שכשל. בבוא העת יטיל הנשיא על נציג השמאל או הימין, לפי תפיסת עולמי אין מצב שיטיל זאת על נאשם בפלילים כי על ערכים לא מתפשרים". לדבריו, "אנחנו נביא לכך שוותיקי ישראל ילכו במדינה בראש מורם, אנחנו המבוגר האחראי שישראל זקוקה לו".

פרופ' אסא כשר נשא דברים מביתו ברמת גן. "היו לי הרבה הזדמנויות לראות איך המדינה מתנהלת בשנים האחרונות. ישראל היא מדינה דמוקרטית ויהודית, וחשבתי שנראה ביחס שלה לקשישים את השילוב הזה. אבל במקום 'והדרת פני זקן' אנחנו רואים ודחפת פני זקן", אמר. "אני שמח על היוזמה של דני יתום ושל ותיקי ישראל לפעול בכנסת כמו שצריך כדי לשנות את המצב", הוסיף כשר. "אני מכיר את היכולות של כולם ובטוח שנצליח לשנות".

"הקורונה הבהירה לנו שאם אין אנו לנו, אז מי לנו"

רבקה לזובסקי, פרופ' לחינוך שכיהנה כיו"ר ויצ"ו העולמית במשך שמונה שנים ופעילה חברתית במשך 40 שנה, אמרה כי "השנה האחרונה חידדה מאוד את הצורך ואת הכמיהה של דור שלם להתאחד ולהיות כוח משמעותי בהנהגת המדינה". היא הוסיפה כי "הקורונה הבהירה לנו שאם אין אנו לנו, אז מי לנו. ותיקי ישראל לא יהיו תפאורה יותר, ותיקי ישראל יהיו שחקן ראשי בממשלה ובכנסת".

פאר-לי שחר, עיתונאית שעסקה שנים רבות בענייני חברה וסוגיות הנוגעות לאזרחים הוותיקים, וזוכת אות אומ"ץ למאבק בשחיתות, אמרה כי "אני שמחה וגאה להצטרף לדני, לרבקה ולחברים נוספים במסע החשוב של דור הוותיקים אל הכנסת. אנחנו דורשים מהפך תודעתי. האזרחים הוותיקים לוקחים את גורלם בידיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully