וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרד מלפיד: יעלון החליט להתמודד עצמאית עם מפלגת תל"ם

אחרי שלא הצליח להגיע להגיע להסכמות עם לפיד על ריצה משותפת, יעלון צפוי להודיע על היפרדותו. לפיד הציע לו מקום בצמרת יש עתיד בתנאי שיוותר על מפלגתו, אך יעלון סירב. בשבועות האחרונים קיים יעלון מגעים עם השר יזהר שי ואף צפוי לצרף דמות מהמחאה נגד רה"מ

בווידאו: לפיד מתייחס להקמת ממשלת נתניהו - גנץ/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

יו"ר תל"ם, ח"כ משה יעלון החליט להיפרד מיו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, וצפוי להודיע בימים הקרובים על ריצה עצמאית במפלגתו. בשבועות האחרונים יעלון ולפיד ניהלו שיחות על המשך שיתוף הפעולה בבחירות הקרובות, אך לא הצליחו להגיע להסכמות. הערב (שבת) אמר לפיד כי הוא "מעריך ומכבד מאוד את משה יעלון ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

לפיד הציע ליעלון מקום בצמרת יש עתיד אך דרש ממנו לוותר על מפלגת תל"ם ולהשתלב באופן מלא במפלגתו; יעלון סירב לוותר על עצמאותו ובימים האחרונים החליט להתמודד לבד.

יעלון הקים את תל"ם אחרי שעזב את הליכוד ב-2016, אך היא מעולם לא התמודדה במסגרת עצמאית בבחירות, אלא במסגרת "כחול לבן", וגם לא עברה את אחוז החסימה בסקרים לבדה.

ח"כ בוגי יעלון במהלך נאומו במליאת הכנסת 5 באוגוסט 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, רויטרס
נפרד מלפיד. יעלון בנאום במליאת הכנסת/רויטרס, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

יעלון קיים בשבועות האחרונים מגעים עם דמויות פוליטיות וציבוריות שונות לחיזוק הרשימה. בין השאר, עם שר המדע המתפטר יזהר שי, שהודיע בחודש שעבר כי לא יתמודד בכחול לבן ובסוף השבוע גם הודיע ליו"ר כחול לבן בני גנץ שהוא מבקש לפרוש מתפקידו בממשלה, לקראת הצטרפות למסגרת פוליטית אחרת.

במקביל, גם פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, הודיע הערב כי הוא עוזב את תפקידיו הציבוריים ועל התפטרותו מקבינט המומחים של מגן ישראל. בנוסף, יעלון מתכוון לשלב ברשימתו גם נציגות מארגוני המחאה שהובילו את ההפגנות בבלפור ובגשרים בחודשים האחרונים.

המפגינים נגד נתניהו השיקו את "המפלגה הדמוקרטית"

בנוסף לכך, במהלך ההפגנה הערב בכיכר פריז השיקו קבוצת פעילים בולטים במחאה נגד נתניהו את "המפלגה הדמוקרטית", שצפויה להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. המפלגה תערוך בחירות מקדימות, בהן חברות וחברי המפלגה יוכלו לבחור את הנהגתה ואת רשימתה. ברשימת המועמדים נמצאים כמה מהפעילים הבולטים של המחאה נגד נתניהו: ישי הדס, חיים שדמי, סדי בן שטרית ועוד.

השקת המפלגה הדמוקרטית במהלך ההפגנה נגד נתניהו בבלפור, 9 בינואר 2021. שומרוני-בן זאב תקשורת, מערכת וואלה!
"המחאה תהפוך לכח פוליטי חיובי". השקת המפלגה הדמוקרטית במהלך ההפגנה בבלפור, הערב/מערכת וואלה!, שומרוני-בן זאב תקשורת

יו"ר המזכירות הזמנית ומייסד המפלגה, פרופ' אודי שפירא אמר כי "המפלגה הדמוקרטית נוצרה על מנת לאפשר למחאה להפוך לכח פוליטי חיובי. היא פתוחה לכל שוחרי ערכי הדמוקרטיה בישראל, וחוקתה מבטיחה שתהיה שייכת למתפקדיה בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully