וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי צפוי להמשיך לכהן כיו"ר ש"ס, גם אם ייאלץ להתפטר מתפקידו כשר

10.1.2021 / 11:53

גורמים בש"ס אמרו לוואלה! NEWS כי דרעי לא מתכנן לעזוב ללא קשר לתוצאות ענייניו המשפטיים. לפי ההערכה, החלטת היועמ"ש להגיש נגדו כתב אישום על עבירות מס לא תאפשר לו להמשיך כשר, אך הוא מקבל גיבוי פומבי מההנהגה הרוחנית של המפלגה להישארות בראשותה

שר הפנים אריה דרעי: "יש לי יסוד להניח שהכנסת לא תתפזר השבוע"/רוני כנפו

יו"ר ש"ס אריה דרעי צפוי להמשיך בתפקידו כראש המפלגה גם אם ייאלץ להתפטר מתפקיד שר הפנים בעקבות הגשת כתבי האישום - כך אמרו גורמים בש"ס לוואלה! NEWS. הדברים נאמרו ברקע החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד דרעי בגין עבירות מס.

לצד ההחלטה על עבירות המס, מנדלבליט דחה את המלצת המשטרה מ-2018 להעמיד את דרעי לדין בעבירות של מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ושבועת שקר. ההערכה היא כי אם לאחר השימוע יחליט היועמ"ש להגיש נגד דרעי כתב אישום, הוא לא יוכל לכהן כשר, אך בש"ס מבהירים כי דרעי צפוי להמשיך לעמוד בראש המפלגה, גם כחבר כנסת.

יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי בכנסת. 3 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
לא מתכנן לעזוב. דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

ביום שישי דרעי קיבל גיבוי פומבי מראשי ההנהגה הרוחנית של ש"ס. הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, אמר כי לדרעי "היקר", כלשונו, "יש זכויות גדולות על הקמת עולם התורה והחינוך ועל העשייה החשובה למען עם ישראל". הוא המשיך ובירך: "הקדוש ברוך הוא ייתן לו כוחות חזקים להמשיך לעמוד עוד שנים רבות בראש התנועה הקדושה ולדאוג לצרכי הציבור שזקוק לו".

הרב שמעון בעדני, חבר במועצת החכמים, הוסיף כי "בעזרת השם גם הקצת שנשאר יימחק ורבי אריה יוכל להמשיך ולהוביל את התנועה הקדושה". לדבריו, יו"ר ש"ס משוכנע כי בשימוע יוחלט גם על סגירת התיק בעניין עבירות המס, "לאחר שכל העובדות יוצגו בפני היועץ המשפטי".

עוד בוואלה!

אחרי שקרצו לסער: נתניהו ביקש מראשי המפלגות החרדיות לפרסם הודעת תמיכה בו

לכתבה המלאה
מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב שלום כהן ויו"ר ש"ס אריה דרעי באירוע הקבלת פני רבו שנערך על ידי המפלגה בירושלים. קים צילום אירועים, אתר רשמי
גיבוי פומבי. הרב כהן ודרעי/אתר רשמי, קים צילום אירועים

דרעי ניהל בשנים האחרונות קו מתון מול רשויות החוק, למרות שהפרשה בעניינו נמשכה יותר מחמש שנים, עד להחלטת היועמ"ש. הוא נמנע ממתקפה נגד המשטרה או הפרקליטות, ומיעט להתייחס לנושא בריאיונות לתקשורת. דרעי סבר כי זו תהיה טעות לשוב על קמפיין "אני מאשים" שבו האשים את מערכת המשפט ברדיפה עדתית לאחר שהורשע בשוחד, מרמה והפרת אמונים בשנות ה-90 וריצה עונש מאסר.

לאחר הודעת היועמ"ש, חברי כנסת בש"ס וביהדות התורה תקפו את "עינוי הדין" שעבר. ח"כ משה ארבל (ש"ס) אמר כי "עינוי הדין המתמשך לצד האינטרס הציבורי מחייבים להניח לו להמשיך לפעול למען אזרחי ישראל ללא כל הפרעות", וח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה הוסיף כי "חמש שנים של שפיכת דם, חמש שנות עינוי דין והתעללות, חמש שנים של חקירה שאין בה כלום הסתיימו בקול ענות חלושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully