וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ קרא לחיבורים: נתניהו רימה אותי, מוכן להקריב הרבה כדי שילך

11.1.2021 / 20:26

יו"ר כחול לבן פנה לראשי גוש המרכז-שמאל והדגיש את חשיבות האיחוד מול רה"מ. "זו שעת חירום, אסור להתפרק לרסיסי מפלגות", אמר. הוא לא ציין את בנט וסער והסביר כי "הם מהימין", והודה לראשונה שטעה כשהצטרף לממשלה בראשות נתניהו: "לחצתי יד למפר סדרתי"

בווידאו: גנץ קרא לחיבורים בגוש המרכז שמאל - "מוכן להקריב הרבה כדי שביבי ילך"/צילום: קונטקט

יו"ר כחול לבן בני גנץ קרא הערב (שני) לחיבור בין מפלגות גוש המרכז-שמאל לקראת הבחירות הקרובות. הוא נקב בשמותיהם של כל ראשי המפלגות כמועמדים לאיחוד - אך לא הזכיר את שמותיהם של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט, ואמר שהם "מהימין". בהצהרתו, הודה גנץ לראשונה בצורה במפורשת שטעה כשהצטרף לראש הממשלה בנימין נתניהו בהקמת הקואליציה.

"ביבי מחזיק מדינה שלמה בגרון כדי לחמוק ממשפט", טען בפתח נאומו. "לחצתי את ידו של מפר הבטחות סדרתי. טעיתי. הוא רימה אותי, הוא רימה אתכם, הוא רימה פעם אחת יותר מדי. מעכשיו יהיה תשלום במזומן על התרגיל שהאיש הזה עשה ועושה למדינת ישראל. כשר ביטחון ושר משפטים אני הולך להילחם לצד תושבי ישראל, וגם אתה ביבי תלך למשפט, נוודא שזה יקרה".

הצהרה | יו"ר כחול לבן, בני גנץ 11 בינואר 2021. אלעד מלכה
"לוותר על האגו ולהתאחד". גנץ/אלעד מלכה

גנץ הבהיר כי יש להגיע להסכמות על איחוד בין המפלגות על מנת לנצח בבחירות. "זוהי שעת חירום, אסור להתפרק לרסיסי מפלגות", הבהיר. "לכן, אני קורא לכל מי שישראל חשובה לו, לכל מי שלא ילך יותר עם ביבי, לוותר על האגו ולהתאחד".

"לפיד, חולדאי, בוגי, שלח, ליברמן, הורוביץ, שמולי, זליכה, כל אלה שבאמת לא ישבו עם ביבי - בואו וניפגש, נחפש ונמצא את השיטה. נמצא את הדרך ואת המשותף לכולנו. בואו כבר מחר ניכנס לחדר ונמצא פתרונות. בואו נתאחד לטובת המדינה בלי משקעי עבר, בלי פחד, בלי אגו", הוסיף.

מלשכתו של שר הביטחון נמסר לאחר הנאום כי נעשים מאמצים לקבוע שיחה עם כל ראשי המפלגות. "יו"ר כחול לבן בני גנץ פונה בשעה זו לצורך תיאום פגישה מחר בערב בנוגע לאיחוד הגוש עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר הישראלים רון חולדאי, יו"ר מרצ ניצן הורביץ, יו"ר תל"ם משה יעלון, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, לעפר שלח ולירון זליכה".

"נעשה כל מאמץ להוביל לחיבורים"

ביש עתיד לא שללו חיבור אפשרי. "נעשה כל מאמץ להוביל לחיבורים שיובילו לממשלה שפויה וליברלית שתשנה את המדינה", מסרו.

לעומתם, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קרא לגנץ לפרוש מהתמודדות בבחירות. "‏גנץ כבר הייתה לנו הזדמנות להחליף את ביבי אבל בחרת להיות ראש ממשלה רזרבי. הדבר היחידי שאתה יכול לעשות עכשיו למען המדינה זה להודיע שאתה לא מתמודד בכנסת הבאה", תקף.

נפתלי בנט, גדעון סער. -, פלאש 90
לא הוזכרו, למרות הדיווחים על מגעים. סער ובנט/פלאש 90, -

הצהרתו של גנץ ממשיכה את הקו שנקטו בכחול לבן מול הדיווחים על מגעים לחבירה של המפלגה עם ימינה. "למען הסר ספק, אין מו"מ עם ימינה ואין ריצה משותפת, גנץ מתכוון לרוץ עד הסוף כדי לוודא שביבי הולך", הבהירו ברביעי.

בניגוד להכחשות בכחול לבן, בכירים במפלגה ובסביבתו של גנץ אכן קיימו בתקופה האחרונה מגעים מול ימינה לבחינת חבירה עתידית - אך הצדדים עוד רחוקים מהסכמות כלשהן. לפי ההערכה בכחול לבן, רק אם המו"מ בין יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' על ריצה משותפת ייכשל, התנאים לאיחוד או חיבור אופציונלי יבשילו.

בסקרים האחרונים כחול לבן מקבלת 5-4 מנדטים, ובמפלגה בוחנים אפשרויות שונות לחיבורים כדי לא ליפול בריצה עצמאית שעשויה לסכן אותה בירידה מתחת לאחוז החסימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully