וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לסגירת הרשימות: גוש הימין על 59, כחול לבן לא עוברת את אחוז החסימה

3.2.2021 / 11:13

מסקר של וואלה! NEWS ומכון פאנלס פוליטיקס עולה כי 6 רשימות מתחת לאחוז החסימה, בהן המפלגות של גנץ וחולדאי. יש עתיד עם 18 מנדטים, סער עם 15, ומפלגת העבודה מתחזקת ועולה ל-6 מנדטים. 80% מהמשיבים אינם מרוצים מהתנהלות הממשלה באכיפת הנחיות הקורונה במגזר החרדי

בווידאו: מיכאלי מציגה את רשימת מפלגת העבודה לכנסת/מערכת וואלה! NEWS

יום לסגירת הרשימות לכנסת ה-24, המפה הפוליטית עדיין רחוקה מלהתייצב, ומסקר וואלה! NEWS ומכון פאנלס פוליטיקס המתפרסם היום (רביעי) עולה כי 6 רשימות נמצאות מתחת לאחוז החסימה - ועדיין לא התחברו כדי להימלט מעליו - בשני צדי המתרס.

מימין - רשימת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' מקבלת רק 2% מהקולות, עוצמה יהודית שבשילוב עם מפלגת נעם מקבלת 2.2% מהקולות, והבית היהודי מקבלת 0.4% מהקולות בלבד. משמאל - בעוד מפלגת העבודה בראשות מירב מיכאלי ממשיכה להתחזק ומגיעה ל-6 מנדטים - כחול לבן מצטרפת למפלגת הישראלים של רון חולדאי ויורדת מתחת לאחוז החסימה.

אם הבחירות היו מתקיימות היום - כך לפי הסקר, כחול לבן היתה מקבלת רק 1.9% מהקולות ואילו חולדאי 0.9%. גם המפלגה הכלכלית של ירון זליכה, שבסקרים אחרים מתקרבת לאחוז החסימה, רחוקה מאוד מהסף בסקר וואלה! NEWS ומקבלת 0.8% מהקולות.

סקר וואלה! NEWS ומכון פאנלס פוליטיקס

  • הליכוד
    31
    נתניהו. ראובן קסטרו
    הליכוד
  • יש עתיד
    18
    יש עתיד תעלה להצבעה את החוק שימנע מנתניהו להרכיב ממשלה
9.8.20. יש עתיד, אתר רשמי
    יש עתיד
  • ימינה 
    12
    איילת שקד. יחצ, אתר רשמי
    ימינה 
  • הרשימה המשותפת
    10
    איימן עודה. ראובן קסטרו
    הרשימה המשותפת
  • יהדות התורה
    8
    גרף בחירות. פיני, עיבוד תמונה
    יהדות התורה
  • ש"ס
    8
    דרעי. ראובן קסטרו
    ש"ס
  • ישראל ביתנו
    7
    ישראל ביתנו. דורון שיינר, עיבוד תמונה
    ישראל ביתנו
  • העבודה
    6
    מירב מיכאלי. ניב אהרונסון
    העבודה
  • מרצ
    5
    ניצן הורוביץ. ראובן קסטרו
    מרצ
  • כחול לבן
    2%
    בני גנץ וגדעון סער בישיבה המאוחדת הראשונה של כחול לבן- התקווה החדשה, 11 ביולי 2022. אלעד מלכה
    כחול לבן

בראש רשימת המפלגות ממשיכה לעמוד ביציבות הליכוד, עם 31 מנדטים, על אף נתוני הקורונה המאמירים והביקורת הגוברת על התנהלות הממשלה במשבר. אחריה, בפער גדול, יש עתיד של יאיר לפיד, שמתייצבת כמפלגה השניה בגודלה עם 18 מנדטים, ועוקפת את תקווה חדשה של גדעון סער עם 15 מנדטים בלבד.

בעוד סמוטריץ' נאבק לחבר מפלגות כדי לשרוד, ימינה של נפתלי בנט ממשיכה להיות יציבה עם 12 מנדטים. הרשימה המשותפת, שאיבדה שליש מכוחה מאז הבחירות האחרונות, עם 10 מנדטים, בהמשך למגמת השבועות האחרונים, וש"ס ויהדות התורה שומרות בקשיחות על כוחן עם 8 מנדטים כל אחת, וכך גם ישראל ביתנו עם 7 מנדטים.

בסוף רשימת המפלגות - שתי מפלגות השמאל: מפלגת העבודה עם 6 מנדטים ממשיכה להתחזק אחרי הפריימריז לראשות ולרשימה, ואילו מרצ עם 5 מנדטים. ההתחזקות של העבודה פוגעת בעיקר בחולדאי ובכחול לבן, שלא עוברות את אחוז החסימה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפריימריז במפלגת העבודה | יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי מצביעה באופן דיגיטלי במטה הטלפוני של המפלגה בתל אביב 1 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
מתחזקת לקראת סגירת הרשימות. יו"ר העבודה מיכאלי/ראובן קסטרו

מבחינת המאזן הבינגושי - לפי הסקר גוש הימין-חרדים הקלאסי של נתניהו הכולל את הליכוד, הסיעות החרדיות וימינה, עומד על 59 מנדטים, מרחק 2 מנדטים בלבד מרף ה-61 שיאפשר לנתניהו להקים ממשלת ימין הומוגנית. הגוש המתנגד לנתניהו - שכולל את יש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ - עומד על 61 מנדטים.

ביממה הקרובה ימשיכו להתקיים מגעים בין המפלגות הקטנות מימין ומשמאל על חיבורים ואיחודים. בשאלה נפרדת בסקר, שבחנה תרחיש של ריצה משותפת של מפלגת העבודה עם חולדאי ועם עפר שלח - בהנהגתה של מרב מיכאלי - עולה כי מפלגת עבודה מורחבת תגיע ל-10 מנדטים, עלייה של 4 מנדטים לעומת המצב הקיים, בו גם חולדאי וגם שלח לא עוברים את אחוז החסימה. איחוד כזה יחליש את יש עתיד ב-2 מנדטים ואת תקווה חדשה ומרצ במנדט אחד כל אחת. ואולם, חיבור של מפלגות השמאל אמנם משנה את החלוקה בתוך הגוש המתנגד לנתניהו - אך אין לו שום השפעה על המאזן הבינגושי: גוש הימין-חרדים הקלאסי של נתניהו יקבל 59 מנדטים, והגוש הנגדי - 61.

הצהרה | יו"ר מפלגת "הישראלים" רון חולדאי 11 בינואר 2021. נס הפקות, אתר רשמי
לא עובר את אחוז החסימה ללא חיבורים. חולדאי/אתר רשמי, נס הפקות

שאלה נוספת בסקר התייחסה לשביעות הרצון מהתנהלות הממשלה בכל הנוגע לאכיפת הקורונה במגזר החרדי: 80% מהמשיבים אמרו שהם אינם מרוצים מהתנהלות הממשלה, ורק 16% אמרו שהם מרוצים. גם בקרב האוכלוסייה החרדית, לפי הסקר, יש חוסר שביעות רצון מהתנהלות הממשלה: 53% מהמשיבים השיבו שהם אינם מרוצים, ורק 37% אמרו שהם מרוצים. 10% אמרו שאין להם דעה בנושא.

הסקר בוצע על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בניהולו של מנחם לזר בקרב 510 משיבים בפאנל אינטרנטי, שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל - יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך אמש וטעות הדגימה המרבית שלו היא 4.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully