וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כראש עיר הוא סחף את כולם אחריו. כפוליטיקאי זה כבר סיפור אחר

6.2.2021 / 15:20

ההחלטה של אלון דוידי, שסייע בעבר לנתניהו, להצטרף לימינה ולבנט, הותירה את שדרות מבולבלת. אחרי שחולל מהפכה, בעיר תומכת הליכוד מתלבטים אם לתת את קולם למי שייצג אותם ואת האזור בכנסת, או להישאר נאמנים לנתניהו: "הוא לקח הימור"

ראש הממשלה, נתניהו וראש עיריית שדרות אלון דוידי במהלך ביקורו בעוטף עזה. עמוס בן גרשום, לע"מ, אתר רשמי
קשרים טובים עם נתניהו, רץ עם בנט. דוידי עם רה"מ בעוטף עזה/אתר רשמי, עמוס בן גרשום, לע"מ

כולם בשדרות יודעים שראש העיר אלון דוידי יכהן כחבר כנסת לאחר הבחירות הקרובות. מי יודע, אולי אפילו יכהן גם כשר בממשלה הבאה. המחלוקת היחידה בין התושבים היא אם הוא יצליח להביא אלפי קולות לימינה בעיר. מה שלא הצליחה לעשות בבחירות בסבב הקודם אלונה ברקת, הבעלים של הפועל באר שבע, מקווה לעשות דוידי.

האמת היא שאף אחד לא הופתע בשדרות. כולם ידעו שדוידי רוצה להשפיע במישור הארצי. בעבר סירב להצעה להתמנות ליו"ר הבית היהודי. עכשיו, אחרי לחצים של יו"ר ימינה נפתלי בנט, הסכים לעבור לפוליטיקה הארצית.

דוידי, חבר מרכז ליכוד ותיק ואחד מראשי הערים הקרובים לראש הממשלה בנימין נתניהו, עזב את מפלגת האם אבל אנשיו הקרובים מהעיר עדיין נמצאים בשורותיה. חלקם יצביעו ימינה וחלקם יישארו בליכוד. ראש העיר של שדרות שיבח את ראש הממשלה במשך שנים, נתניהו הגיע לעיר בשנים האחרונות כמה פעמים ורק לפני כשבועיים בביקור בעיר אמר שדוידי הוא ראש עיר מצוין.

הביקורת היחידה שהייתה לדוידי במשך השנים על נתניהו היא בהקשר לתגובות הממשלה על ירי הרקטות לעיר. דוידי ציפה ודרש תגובות חריפות. "אין פה אידאולוגיה במעבר, יש הצעה קונקרטית לקבל מקום ברשימה", אומר אחד מתושבי העיר, "זה לא שהוא עבר למפלגת שמאל או אנטי נתניהו, הוא לא קיבל הצעה קונקרטית לשריון בליכוד אבל מבנט כן. דוידי הוא איש ימין ואין הבדל בין ימינה לליכוד".

שדרות לאחר החלטטתו של ראש העירייה, אלון דוידי להצטרף למפלגת "ימינה" | אלברט גבאי  2 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"בודדים יעזבו לימינה בגלל דוידי". אלברט גבאי/ראובן קסטרו

במשרדים של המקומון "דין וחשבון" בשדרות פתחו לאחרונה אולפן ממנו משדרים מדי שבוע. הנושא החם הוא החלטתו של ראש העיר דוידי. אלברט גבאי, בעל המקומון, הוא תומך ליכוד ותיק. לדבריו דוידי עשה מהפכה עצומה בעיר בעזרת נתניהו, אך עזיבתו את הליכוד היא טעות. "מקומו בתנועת הליכוד", הוא אומר, "חלק מההצלחה של דוידי כראש עיר נובעת מקרבתו לראש הממשלה ומכך העברת תקציבי ענק לעיר. ראש הממשלה הגיע לשדרות המון פעמים כדי לתמוך בעיר ובראש העיר".

"דוידי עשה טוב לשדרות. הוא שינה אותה", מוסיף גבאי. "שדרות התפתחה בשבע שנים האחרונות. שכונות חדשות, מבנים חדשים, בכל תחום שדרות שינתה את פניה". הוא מעריך שדוידי יצליח לגרום לחלק מתושבי העיר להצביע לימינה, אבל רובם לדבריו לא יהיו מהליכוד. "בודדים יעזבו לימינה בגלל דוידי. הליכודניקים בעיר הם גרעין חזק שנשאר בתנועה ונאמן לליכוד. כנראה חלק מהתושבים המזוהים עם הגרעין התורני שבשדרות אולי כמה יזוזו ימינה לבנט".

במשרד הסמוך לאלברט יושב אחיו הצעיר אורי גבאי, עיתונאי ותיק בעיר. "אני אצביע ימינה בגלל דוידי", הוא אומר, "אני מצביע עבור תושב העיר, בפעמים הקודמות הצבעתי לעמיר פרץ בגלל שהוא תושב העיר, אצביע למי שמקדם את האזור והעיר".

עוד בוואלה!

"זה כואב להם": המחאה נגד נתניהו מפלגת בין השכנים בדרום

לכתבה המלאה

דוידי, יליד 1973, התחיל את דרכו הציבורית במטה לביטחון העיר שדרות, אשר דרש למגן את העיר. הוא נולד בבאר שבע ובשנת 1996 הצטרף לגרעין התורני בשדרות. הוא צמח מתוכו וקיבל ממנו תמיכה מוחלטת בכל התמודדות מוניציפלית. את הבחירות הראשונות שלו לראשות העיר ב-2008 הוא סיים כחבר מועצת העיר בלבד, אבל בבחירות 2013 כבר סיים על כיסא ראש העיר.

בבחירות האחרונות ב-2018 הצליח דוידי לנצח בקרב על ראשות העיר ללא בעיות. 65% מהבוחרים הצביעו עבורו, כ-35% הצביעו עבור אמיר פינטו, עורך דין שתקופה קצרה לפני הבחירות החליט להתמודד.

"אני מעריך שעזיבתו נובעת מהרצון שלו להיות שר בממשלה, אחרת אני מתקשה להאמין שהוא יעזוב כדי להיות חבר כנסת", מעריך עו"ד פינטו, ומתייחס לניהול של יריבו באותו קמפיין בחירות. "הגיעו תקציבי ענק לעיר ואני לא בטוח שמאות המיליונים שחולקו פה משתקפים בכל חלקיה. יחד עם הגידול באוכלוסייה צריך לראות שהעיר מפתחת תשתיות מתאימות. אני לא בטוח שבוודאות הוא עוזב. הוא גדל בציונות הדתית. כנראה שבימינה הוא קיבל הצעה טובה יותר מאשר מהליכוד. ממשלת נתניהו השקיעה תקציבי ענק בשדרות. אני חושב שגם אם מישהו אחר שהיה חבר ליכוד עומד בראשות העיר הוא היה מביא לה לא פחות תקציבים".

שדרות לאחר החלטתו של ראש העירייה, אלון דוידי להצטרף למפלגת "ימינה" 2 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"לא בטוח שמאות המיליונים שחולקו פה משתקפים בכל חלקי העיר". שדרות/ראובן קסטרו

תנופת הבנייה ניכרת בשדרות בשנים האחרונות והיא הפכה למבוקשת בקרב תושבי הדרום ובכלל. מחירי הדיור בה גבוהים מבעבר, למרות שהיא בלב עוטף עזה. מי שהוביל את המהפכה הוא דוידי, כמעט כולם בעיר מסכימים על כך, אך חלק ממתנגדיו נותנים את הקרדיט גם לראש הממשלה ותקציבי הענק שהזרים לעיר. ובכל זאת, הוא מוערך גם על ידם.

יאיר אלבז, תושב העיר ובעל מסעדה, טוען שעזיבת דוידי את ראשות העיר לאחר הבחירות תהיה רגע עצוב. "מצד אחד אנחנו מרגישים באסה, כי הבן אדם הפך את שדרות ב-180 מעלות, שיפר את העיר בכל התחומים. מצד שני הוא קיבל מקום שלישי בימינה עם הבטחה לשר, ימינה זאת לא מפלגת אווירה. נראה לי אני אצביע ימינה בגלל דוידי. הצבעתי לעמיר פרץ למרות שאני לא איש שמאל, הפעם אני אצביע לימינה בגלל דוידי כי הוא תושב העיר".

שדרות לאחר החלטתו של ראש העירייה, אלון דוידי להצטרף למפלגת "ימינה" |  יאיר אלבז 2 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"הצבעתי לפרץ, עכשיו לדוידי". יאיר אלבז/ראובן קסטרו

בסמוך למסעדה של אלבז נמצא אולם האירועים של שמואל מלכיאל. הוא יושב מחוץ לאולם ומחכה שהקורונה תעבור והאולם יחזור לפעול. כתושב העיר, הוא חושב שדוידי עשה טעות גדולה עם עזיבתו. "הרי בנט לא יהיה ראש ממשלה", אומר מלכיאל, "צריך להצדיע לדוידי שהפך את העיר, מה יש לעשות בכנסת? אני חושב שזאת טעות. אני אוהב אותו מאוד, אבל אם כבר לכנסת הוא היה צריך ללכת דרך הליכוד. השפעה על עיר יותר חשובה מלהיות חבר כנסת. אני אמשיך להצביע ביבי ולליכוד".

שדרות לאחר החלטתו של ראש העירייה, אלון דוידי להצטרף למפלגת "ימינה" | שמואל מלכיאל 2 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"מה יש לעשות בכנסת? אני חושב שזאת טעות". שמואל מלכיאל/ראובן קסטרו

גבי שטרית הוא מנהל דן בסניף שדרות ותומך נלהב של דוידי. הוא הצביע לליכוד בפעמים הקודמות. הפעם, בגלל דוידי, הוא יעבור לימינה. "בקדנציה הראשונה שהוא התמודד לא בחרתי בו לראשות העיר, בפעם השנייה בחרתי בו, הוא עשה שינוי מדהים בשדרות. אכפת לו מכל דבר, תיכנסו היום לשדרות ותראו את השינוי שהוא עשה בעיר. אני ליכודניק מבטן ולידה, אם דוידי היה הולך למפלגת שמאל לא היינו תומכים בו - אבל הוא הולך למפלגת ימין אז אני רוצה לחזק אותו, זה חשוב לנו, לעיר, שיהיה בכנסת מישהו חזק משדרות".

אורן נזרי, חבר ברשימתו של דוידי במועצה, הוא חבר מרכז ליכוד. הוא מהלל את דוידי אך נשאר נאמן לתנועת הליכוד. "כמו שהעיר הרוויחה אותו בעשייה כך גם המדינה תרוויח. הוא קיבל הצעה טובה מימינה והאמין שמשם הוא ישפיע יותר. בסופו של דבר אלון רואה את עצמו כאיש ימין. אני נשאר בליכוד, אני מצביע לליכוד. היה משבר קשה בעיר. ראש הממשלה השקיע פה המון תקציבים ומשאבים ואלון ניווט אותם בהצלחה רבה - רואים את השינוי בכל מקום. אלון מאוד אהוב, לכן אני מאמין שיהיו קולות רבים לימינה בעיר".

שדרות לאחר החלטתו של ראש העירייה, אלון דוידי להצטרף למפלגת "ימינה" 2 בפברואר 2021 | אורן נזרי חבר מועצת העיר. ראובן קסטרו
"אלון מאוד אהוב, לכן אני מאמין שיהיו קולות רבים לימינה בעיר". אורן נזרי/ראובן קסטרו

אבל הקרב הגדול יהיה לא רק בין הליכוד לימינה בשדרות, אלא גם בין רשימתו של בצלאל סמוטריץ' לזו של בנט. הגרעין התורני בעיר מזוהה עם סמוטריץ' בחלקו הגדול. עכשיו הם יצטרכו להכריע בין הבן האהוב מהעיר לבין סמוטריץ'.

עמוס גואטה, תושב שדרות ומזוהה עם הגרעין התורני, סבור שדווקא דוידי יביא קולות מהגרעין. "אני לא מופתע, זה תמיד היה הרצון שלו, גם בפעם הקודמת הוא היה אמור להיות יו"ר הבית היהודי, אך מקורביו שכנעו אותו ברגע האחרון לא לעשות כן. הופתעתי שהוא חבר לימינה ולא לליכוד. בבחירות האחרונות הוא עשה הכול כדי שביבי ייבחר ועבד קשה עבורו בשדרות. הוא ראש עיר מעולה. זה לא נכון שרק בגלל שפיכת תקציבים על העיר - גם על קודמיו בתפקיד שפכו תקציבים והם לא עשו מהפכה כמו שאלון עשה".

לדבריו, ראש העיר והח"כ לעתיד לקח הימור שעלול לחזור אליו כבומרנג. "הבייס הליכודניקי בשדרות יישאר אותו דבר. בגרעין התורני יהיו שינויים, מבחינתם דוידי הוא הסמן הציוני-דתי בימינה והם מתלבטים. הוא לא ישתה לביבי קולות, אולי לסמוטריץ'. הוא לקח הימור - אם ימינה לא יקבלו מנדטים רבים והוא ירצה לחזור לעיר, הליכודניקים בעיר לא ישכחו לו את זה ברובם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully