וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זליכה: נתניהו לא מבין בכלכלה, 20% מהעסקים נהרסו

יו"ר המפלגה הכלכלית התראיים בתכנית "בחירות אישיות" בהגשת בן כספית ואמר כי "נוצרה כאן התדרדרות קטסטרופלית בצמיחה". התכנית תשודר מדי יום ראשון עד חמישי בשעה 11:15 עד הבחירות, בהנחיית כספית, ינון מגל, טל שלו ויקי אדמקר.

בווידאו: בחירות אישיות - בן כספית בשיחה עם ד"ר ירון זליכה/צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

יו"ר המפלגה הכלכלית פרופ' ירון זליכה התראיין הבוקר (ראשון) לתכנית "בחירות אישיות" של וואלה! NEWS ורדיו 103FM, בהגשת בן כספית. התכנית משודרת בימים ראשון עד חמישי בשעה 11:15 בשידור ישיר באתר, באפליקציית וואלה! NEWS ובפלטפורמות הדיגיטליות של הרדיו והאתר.

זליכה אמר כי "אנחנו יצרנו התדרדרות קטסטרופלית בצמיחה, צמצמנו את הבסיס עליו יושב המשק. מאה אלף עסקים מתו, הלכו לעולמם זה 20% מהעסקים בישראל, אז ברור שעוגת התוצר והתקציב הצטמצמה אנושות. הממשלה יצרה בשנת 20 ו-21 כמה מאות מיליארדים של גירעונות שהועמסו על החוב הלאומי אותו יצטרכו להחזיר משלמי המיסים. הדבר יקרין על ההשקעות שלנו בחינוך, בבריאות ברווחה והתוצאה היא הרוגים", אמר זליכה במהלך הריאיון.

זליכה המשיך וטען כי "במשך שנים המערכת הוכנסה תחת תת תקצוב, אנחנו משקיעים רק 7.3 אחוזים מהתוצר שלנו בבריאות באירופה משקיעים 9 אחוזים ולמען ההגינות האוכלוסייה שם יותר זקנה, חסר לנו 10-11 מיליארד שקל בבסיס התקציב של המערכת. אחרי הקורונה ברור שכל מיליארד שקלים שווה מאות רבות של חיים, זה לא ברור?".

במהלך הריאיון נשאל: "נתניהו לא מבין כלכלה?"
זליכה ענה: "לא, אני מצטער". הוא הוסיף כי "מר נתניהו שפך בחודשים האחרונים 160 מיליארד שקל, מה יקרה למחרת הבחירות כשהכסף ייגמר? הכסף כבר נגמר. זה לא רק הלוואות, בסוף יוני נגמר החל"ת, נגמרו המשחקים מה יקרה אז ל-3 מיליון עניים?".

את התכנית מגישים לסירוגין בן כספית, ינון מגל, טל שלו ויקי אדמקר. בכל תכנית יגיעו דמויות מהעולם הפוליטי לריאיון "אחד על אחד". בהמשך השבוע יתראיינו יועז הנדל, אלי אבידור וניצן הורוביץ.

זליכה נועם במהלך נאומו בהפגנת העצמאיים בכיכר רבין, ת"א 22 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
זליכה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully