וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורים בגב או בבטן? גנץ התלונן במשטרה נגד אחד מאנשי הביטחון שקראו לו לפרוש

22.2.2021 / 20:52

כ-130 קציני צה"ל במילואים ובכירים במערכת הביטחון פרסמו מכתב בו קראו לגנץ שלא להתמודד בבחירות. "יורים לי בגב", אמר גנץ. אל"מ (מיל') נרי ירקוני השיב: "אם כבר יורים כדור אז לא יורים לו בגב אלא יורים לו בבטן". בכחול לבן התלוננו בגין הסתה

בווידאו: תא"ל במיל' נרי ירקוני, אחד מכותבי המכתב שקורא לגנץ לפרוש מהמרוץ/צילום: ערוץ הכנסת

ברקע הקריאות בגוש המרכז-שמאל לפרישתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, סערה רטורית פרצה היום (שני) סביב מכתב של 130 קציני צה"ל במילואים ובכירים במערכת הביטחון. הם קראו לגנץ לפרוש מההתמודדות בבחירות הבאות.

גנץ תקף בחריפות את כותבי המכתב ואמר כי "הם יורים לי בגב", ובתגובה, אחד מהחותמים, אלוף משנה במיל' נרי ירקוני, השתמש באותה מטאפורה ואמר כי "אם כבר יורים כדור אז לא יורים לו בגב אלא יורים לו בבטן ומסתכלים לו בעיניים".

בכחול לבן זעמו על ההתבטאות של ירקוני, ומנכ"לית כחול לבן וחברת הכנסת יעל רון בן משה הגישה הערב תלונה במשטרת נהריה תחת סעיף עבירת איומים והסתה לאלימות בעקבות דבריו של ירקוני. "מי שנתן גיבוי לקריאת ההשפלה הזו, שקוראת לפגוע ביו"ר מפלגה, שר הביטחון ורמטכ"ל לשעבר, הם גורמים פוליטיים שלא יוכלו עוד להסתתר מאחורי מודעות של מקורבים אשר מממנים את הקמפיין הנבזי הזה. זהו צו השעה לחשוף את המפלגה הפוליטית העומדת מאחורי היוזמה".

בינתיים ירקוני הבהיר את דבריו והתנצל. "התבטאות לא מוצלחת שלי תפסה כותרות ללא שום פרופורציה. קראתי לגנץ לפרוש באופן מכובד. ממש לא קראתי לאלימות ובטח לא לירות לו בבטן. אם לא הובנתי כהלכה - אני מתנצל", כתב בטוויטר.

מודעה שפירסמו 130 קצינים במילואים ובכירים במערכת הביטחון הקוראת ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, לפרוש מההתמודדות בבחירות ה-24.. צילום מסך, צילום מסך
מודעה שפירסמו 130 קצינים במילואים ובכירים במערכת הביטחון הקוראת ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, לפרוש מההתמודדות בבחירות ה-24./צילום מסך, צילום מסך

מכתב הקצינים פורסם הבוקר בעיתונים הגדולים, עם קריאה אישית לגנץ לפרוש מהתמודדות, תחת הכותרת "בני עד כאן". במכתב, עליו חתמו בין היתר ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון וראש המוסד לשעבר דני יתום, הביעו הכותבים תמיכה בכניסתו לממשלת נתניהו, אך לאור מצבה החלש של כחול לבן בסקרים קראו לו לפרוש. "צו השעה מחייב שוב החלטה אמיצה", נכתב. "נכנסת תחת האלונקה, כי צו השעה וצו מצפונך לא אפשרו אחרת. נלחמת על הדמוקרטיה והגנת על מערכת המשפט. כעת, ברור כשמש שלא הנגיף, כי אם הנאשם בפלילים הוא שמסכן את חיי עמו כדי להציל את חייו ושלטונו. החיסון - נמצא בידך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"הגיע הזמן לקחת החלטה מנהיגותית אחרונה ולפרוש מהמירוץ המסוכן הזה שיגמר מתחת לאחוז החסימה ויותיר עוד מפלגה אחת בחוץ", הוסיפו. "אל תיתן יד לבזבוז קולות למחנה השינוי. לסיכוי לשינוי. ישראל פצועה. ישראל צוללת. ישראל תצדיע לך. שים באמת את ישראל לפני הכול".

יו"ר כחול לבן השר בני גנץ במליאת הכנסת, 31 בינואר 2021. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הגיש תלונה. גנץ/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

גנץ הגיב בחריפות למכתב ואמר שהוא "קורבן של אנשים בעלי אינטרסים פוליטיים". בראיון בוועידת ידיעות אחרונות אמר כי "אני שומר על היעד וממשיך להסתער עליו. אני שומר על הממשלה הזו מבפנים, דואג שלא תהיה דיקטטורה דה-פקטו של בן אדם אחד בשלטון נשיאותי עם מעט מאוד אנשים סביבו. אני אומר לאנשים האלה - התבלבלתם, אתם יורים בי מהרתק. כשאנחנו מסתערים על יעד בצבא, הם כולם אמורים לדעת, יש חיפוי ויש מי שמסתער על היעד. אני מסתער על היעד, הם התבלבלו, במקום לעזור או לחפות על היעד הם יורים לי בגב".

בצהריים, ירקוני, אחד מחותמי המכתב, התראיין ב"ערוץ כנסת" ונשאל על דבריו של גנץ לפיהם "יורים לו בגב". הוא השיב בשימוש באותה מטאפורה כי "אנחנו לא יורים לו כדור בגב, אם כבר יורים לו כדור בבטן ומסתכלים בעיניים וזה הבדל מאוד גדול. אנחנו לא אנשים שיורים כדורים בגב של אף אחד. אמרו לו בפנים פעם פעמיים שלוש ועכשיו כותבים את זה, בלי להשמיץ ובלי שיימינג, אלא כמשהו שצריך לשקול אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully