וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "מתנגדי נתניהו מוציאים עליי כעסים, זו מזימה פוליטית"

24.2.2021 / 14:01

יו"ר כחול לבן אמר בריאיון באולפן וואלה! NEWS כי מתנגדי נתניהו מנסים לפגוע בו, מתחרט על שהסכים לפשרת האוזר, משוכנע שיתחזק בסקרים ומתחייב שלא ישב תחת נתניהו בשום תרחיש. גנץ: בודקים משפטית מה האפשרות של נתניהו בממשלת מעבר אם לא נעבור את אחוז החסימה

בווידאו: גנץ בריאיון לטל שלו/צילום: ראובן קסטרו, דוברות הכנסת, משרד הביטחון, פלאש 90 ודוברויות המפלגות

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר היום (רביעי) כי הקריאות לפרישתו הן חלק ממזימה פוליטית. "כל האנשים שרוצים להחליף את שלטון נתניהו, במקום לתקוף את נתניהו הם מוציאים את הכעסים שלהם עליי. זו מזימה פוליטית של אנשים שמעדיפים שלא אהיה במגרש בכלל, כי אותם זה יגדיל במעט", אמר בריאיון באולפן וואלה! NEWS.

גנץ דיבר על הצניחה החדה בפופולריות שלו בשנה האחרונה, והתייחס לעובדה שהפך לאויב פוליטי של המרכז-שמאל לאחר הצטרפותו לממשלה בראשות בנימין נתניהו. "זה לא נעים. אבל אני רואה את הדברים האחרים: אנחנו עושים סקרי עומק והם מצביעים על למעלה מ-70% תמיכה אישית במי שאני, במה שאני.

הדלתא היא באמת במרחב של הכעס הפוליטי. אני מבין אותו, את נסיבות כניסתי לממשלה, אבל לא את הסיבות שבגינן הם כועסים. לנתניהו היה אינטרס אחד ולי לא הייתה אלטרנטיבה. האינטרס האחד שלו, שגם לא נגמר, הוא שתהיה ממשלת מעבר אינסופית שבה הוא עושה מה שהוא רוצה, ולי לא היה 61".

בני גנץ באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
"הציבור מבין שחשוב שאני אהיה בכנסת". גנץ/ראובן קסטרו

לדבריו, הוא לא מסכן קולות פוטנציאליים להחלפת השלטון. "אין מצב שאנחנו לא עוברים את אחוז החסימה ואין מצב שאנחנו לא ממשיכים להתחזק", אמר גנץ.

המצב שלך בסקרים הוא לא מזימה פוליטית, זו התוצאה שלך.

"זו התוצאה של אנשים שהתאכזבו בעיקר מצורת ההתנהלות של הממשלה. אני בהחלט יודע להגיד על כמה דברים, אולי על אחד בולט שלא הייתי צריך לעשות. אבל מה שאני אומר זה שאני ממשיך, הציבור מבין שחשוב שאני אהיה בכנסת, הציבור רואה את היתרונות של כחול לבן"

מה לא היית צריך לעשות?

"דבר אחד משמעותי לא הייתי צריך לעשות. ברגע שנתניהו לא העביר תקציב באוגוסט - היינו צריכים לחתוך את האירוע הזה שם. להבין שהוא מספר סיפורים למדינה ולעם, ושאין לו שום כוונה לעמוד מאחורי הסכמים ולשרת את העם במלוא מובן המילה. אפשר היה לחסוך את הכמה חודשים האלה, וזו טעות שאני מכיר בה".

לדברי גנץ, "אנחנו הנחנו שאחרי שנתיים שאין תקציב במדינה, בזמן שיש מגיפה שיש לה השפעות בריאותיות כלכליות וחברתיות, שנתניהו בסוף יעביר תקציב כדי שהמדינה תתפקד. הנחת יסוד מוטעית יכולה להיות בעיה מאוד גדולה אחר כך - אני טעיתי בהנחת היסוד הזאת שנתניהו יתרומם לגודל השעה. נתניהו מעניין אותו אך ורק דבר רק אחד. כל שאר הדברים, חשובים ככל שיהיו, הם משניים. מעניין אותו עתידו הפוליטי והמשפטי - וכל השאר שיעמוד בצד".

למה אתה אומר שזו מזימה פוליטית. אם טעית בהנחת היסוד, יכול להיות שאתה משלם את המחיר על הטעות הזאת?

"על הנקודה הזאת אני מתווכח. הבטחתי שלא אשב עם נתניהו כשדיברנו בקמפיין השני והשלישי. לא ידענו שצפויה לבוא קורונה עם כל ההשלכות של זה. זה קצת לא הוגן להגיד שלא קרה שום דבר ונשאר פה רק נתניהו. הרי את יודעת שאחרי הקמפיין השני נתניהו הציע לי רוטציה בחצי שנה, לא בשנה וחצי, אבל אני אמרתי לא. (בבחירות האחרונות) היו נסיבות חיצוניות שהצריכו להיכנס עם נתניהו.

אני הצטרפתי בגלל המגיפה, ולא בגלל נתניהו. ומה שעשיתי, ושלא ישכחו את זה, אני הפסקתי את שלטון היחיד של נתניהו. הוא לא עושה מה שהוא רוצה, הוא צריך גם להתחשב במה שאנחנו אומרים, הוא לא תמיד מתיישר לעובדה הפשוטה הזאת, אבל בסופו של דבר בניהול הממשלה, בסדר היום, אנחנו מהווים כוח משמעותי".

רה"מ נתניהו, בפתח דיון במשפטו בבית המשפט המחוזי, ירושלים 8 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"ברגע שהוא לא העביר תקציב באוגוסט - היינו צריכים לחתוך את האירוע הזה". נתניהו/ראובן קסטרו

מצד אחד, אין מישהו במדינה שלא יודע שאתה כועס אחרי הריאיונות שנתת, ומצד שני אתה מנסה לעורר אמפתיה ציבורית. האמת - זה נראה שזה עובד. הנה אתם מתחזקים בסקרים.

"מה שמכעיס אותי זה לא הביקורת שמושמעת כלפיי, אני חושב שהיא לגיטימית. גם אותם 130 חברים שחתמו על הנייר (בכירים לשעבר במערכת הביטחון שקראו לגנץ לא להתמודד בבחירות, ט"ש); אני לא מסכים עם מה שהם כותבים שם, שני שליש כתוב יפה, שליש עוקצני, אני לא נכנס לזה. זה לגיטימי שבמדינה דמוקרטית אנשים יגידו את מה שהם חושבים".

בסקר האחרון קיבלת 5 מנדטים. אתה מרגיש בטוח בזה?

"אני מרגיש בטוח ואני רואה שהמגמה מתחזקת ועל זה צריך להסתכל. צריך להסתכל על מגמה לאורך זמן. אני מאמין שהמספרים ימשיכו ויעלו. אם אין כחול לבן חזקה - נתניהו נשאר פה ועושה מה שהוא רוצה".

גם אם ההתחזקות שלך תוביל למחיקה של מפלגות היסטוריות כמו מרצ והעבודה?

"לי מגיע להיות שם ואני לא נכנס למה שקורה במפלגות האחרות. אני מאחל לכולן בהצלחה, אני חושב שחשוב מאוד שכל המפלגות יעברו כי בסוף הרבה מפלגות קטנות זה גוש אחד גדול, אפשר להגיע לשיתופי פעולה. לכולנו יש את המטרה העליונה להחליף את השלטון בישראל, כל אחד עם הדגשים שלו.

"מרצ והעבודה זה שמאל רחוק ולגיטימי ובסדר גמור. אני מרכז, הרבה אנשים שמזדהים עם הצורך להחליף את השלטון, עם הצורך לקיים פה משהו תקין, לא רואים את עצמם כאנשי שמאל מובהק".

בני גנץ באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
"אני מאמין שהמספרים של כחול לבן ימשיכו ויעלו". גנץ/ראובן קסטרו

ואם שבוע לפני הבחירות אתה עומד על ארבע מנדטים, באזור הסכנה - האם תגיע לשלב שבו תגיד אני לא רוצה לקחת את הסיכון הזה, רק בגלל שאולי באמת תרשם בהיסטוריה כמי שסייע לנתניהו לבצר את שלטונו?

"אני רוצה להבטיח שקמה פה ממשלה ישרה אחרי הבחירות ובדיוק מהמקום של האחריות הזאת אני מבין שאני צריך להמשיך".

בוא נדבר על תרחיש הבלהות שלא תעברו את אחוז החסימה, לא ביקשת חוות דעת של היועץ המשפטי בנושא. למה?

"אנחנו בודקים משפטית מה זה אומר. יש לנו את היועצים המשפטיים שלנו ואנחנו בודקים את העניין הזה. ברור לחלוטין שאם כחול לבן לא נמצאת בכנסת הבאה יש ממשלת שלטון יחיד של נתניהו. אוחנה או מישהו אחר יהיה שר המשפטים, יפטרו את מנדלבליט ואת הפרקליט המדינה".

אתה אומר כל הזמן שנפלת על הרימון. אולי תגיד לבוחרים שלך שאתה צריך שוב ליפול על הרימון כדי למנוע הקמת ממשלת ימין קיצונית וחרדית.

"אנחנו לא נמצאים באותה סיטואציה. כחול לבן לא תשב תחת נתניהו, כחול לבן תעשה כל שביכולתה בשביל להחליף את נתניהו ולגרום שתקום ממשלה של אנשים ישרים שמשרתת את כלל הציבור הישראלי כמו שמגיע לו. נתניהו עשה דברים בשביל המדינה אבל הגיע הזמן להחליף. ואם זה לא יהיה אני מישהו אחר יעשה את זה".

הצהרה | יאיר לפיד ומירב כהן. בית העיתונאים, תל אביב 5 בינואר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"רואה קושי ליאיר לפיד להרכיב ממשלה". יאיר לפיד/אתר רשמי, אלעד גוטמן

אם אתה צריך לבחור בין לפיד לנתניהו - במי תבחר?

בוודאי שבלפיד. אנחנו נחכה לתוצאות של ההצבעה ולהיתכנות הפוליטית. אני אכן רואה קושי ליאיר לפיד להרכיב ממשלה נוכח מסכת היחסים המעורערת שלו עם המפלגות החרדיות.

גם לך אין מערכת יחסים חזקה איתו.

"אבל אני לא פוסל אותו על תפיסות העולם שלו. המפלגות החרדיות פוסלות אותו על תפיסות העולם שלו, הוא פוסל אותן על התפיסות שלהן, ולכן אני רואה פה קושי פוליטי גדול. בוודאי שאינני פוסל אותו כאיש, אם זו תהיה תוצאת הבחירות ואפשר יהיה להרכיב ממשלה בראשות יאיר לפיד, אני אתן לו את הגיבוי הנדרש בשביל לעשות את השינוי שנדרש בישראל".

אם ללפיד לא תהיה יכולת להקים ממשלה, תתמוך במועמד אחר מהימין?

"אני אתמוך במועמד אחר שיחליף את נתניהו שעקרונות היסוד של הממשלה ייקחו בחשבון גם את הדברים שכחול לבן מאמינה בהם. נהיה אלה שקובעים ומשפיעים איך תיראה הממשלה הבאה. לא נוביל אותה, אבל נהיה החלק המשפיע בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully