וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה בעקבות פורים: נשקול המשך שיתוף פעולה עם הממשלה וקבינט הקורונה

עודכן לאחרונה: 3.3.2021 / 14:35

בישיבה מיוחדת דרשו בסיעה לחקור את ההחלטה על הפסקת התחבורה הציבורית בשושן פורים לירושלים, ולכנס את ועדת הכלכלה כדי לבטל את הקנסות שחולקו. במפלגה הוסיפו כי לא ישתפו פעולה עם המשטרה ואף ביקשו מהרשויות החרדיות לנקוט צעד זה. "החלטות מוטות נגד הציבור החרדי".

בווידאו: פקקים בכניסה לירושלים בעקבות הצבת מחסומים למניעת התקהלויות/צילום: TPS

יהדות התורה הודיעה היום (רביעי) כי תשקול את המשך שיתוף הפעולה עם החלטות הממשלה וקבינט הקורונה בעקבות אירועי פורים. בישיבה מיוחדת דרשו בסיעה לחקור את ההחלטה על הפסקת התחבורה הציבורית בשושן פורים לירושלים, ולכנס את ועדת הכלכלה כדי לבטל את הקנסות שחולקו מכוח החלטה זו.

"סיעת יהדות התורה רואה בחומרה את החלטות הממשלה וקבינט הקורונה המתעמרות בציבור החרדי ומתעלמות מצרכיו, מפחד התקשורת המוטה והמסיתה נגד הציבור החרדי", נמסר. "סיעת יהדות התורה תיוועץ בגדולי ישראל על המשך שיתוף פעולה עם החלטות הממשלה וקבינט הקורונה, המוטות פעם אחר פעם נגד הציבור החרדי, כולל החשש של הטלת סגר בחג הפסח".

עוד אמרו במפלגה כי לא ישתפו פעולה עם המשטרה, ואף ביקשו מראשי הרשויות החרדיות לנקוט גם בצעד זה. ביהדות התורה קראו למשטרה להתנצל על "הדוח השקרי, בו תואר בין היתר כי אלפים מהציבור החרדי שותים לשוכרה בזמן קריאת המגילה או עריכת טישים בשושן פורים בבית שמש. על סמך הדוח השקרי והמגמתי התקבלה ההחלטה על ההתעמרות בציבור החרדי בשושן פורים".

מחסום בעין חמד לאכיפת עוצר פורים ואיסור הכניסה לירושלים, 28 בפברואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מחסום בעין חמד לאכיפת עוצר פורים ואיסור הכניסה לירושלים, ראשון/פלאש 90, יונתן זינדל

ביום שישי אישר קבינט הקורונה את הפסקת התחבורה הציבורית וההסעות המאורגנות לירושלים וממנה החל ממוצאי השבת ועד ליום ראשון בלילה, בניסיון למנוע התקהלויות וחגיגות בניגוד להנחיות במהלך שושן פורים.

במסגרת זו, החל ממוצאי שבת בשעה 18:00 ועד ראשון לפני חצות, נאסרה תנועת הסעות מאורגנות לירושלים וממנה, למעט הסעות עובדים והסעות למוסדות חינוך ומוסדות רווחה שפעילותם מותרת. מפרי ההנחיה נקנסו ב-5,000 שקלים.

סגן שר התחבורה אורי מקלב תיאר בפני חברי הסיעה במהלך הישיבה את היערכות משרדו ביום חמישי לתגבור משמעותי של התחבורה הציבורית לירושלים וממנה בשושן פורים. את החלטת קבינט הקורונה למחרת לאסור את התחבורה הציבורית וההסעות המאורגנות במהלך החג כינה "אבסורד".

יעקב ליצמן יחד עם משה גפני בדיון בוועדת הכספים בכנסת. 14 בנובמבר 2017. פלאש 90, פלאש 90
"רואים בחומרה את החלטות הממשלה וקבינט הקורונה המתעמרות בציבור החרדי". גפני וליצמן/פלאש 90, פלאש 90

במהלך הישיבה דנו ביהדות התורה גם בהחלטת בג"ץ להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי. במפלגה דחו את הפסיקה והבהירו כי יציבו כתנאי הצטרפות לקואליציה עתידית לחוקק חוק גיור על פי ההלכה ופסקת ההתגברות.

ראשי יהדות התורה משה גפני ויעקב ליצמן מסרו אחרי הפסיקה כי "החלטת בג"ץ להכיר לראשונה בגיור רפורמי וקונסרבטיבי בישראל הינה הרת אסון למשמעות המונח מדינה יהודית", אמרו. "יהדות התורה תדרוש את פסקת התגברות כדי לעמוד בפני האקטיביזם השיפוטי, שפוגע בהמוני יהודים בארץ ובעולם ומאיים לקרוע אותנו מבפנים. בלי זה לא ניכנס לשום קואליציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully