וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מנסה לארגן ביקור באיחוד האמירויות ובבחריין לקראת הבחירות

עודכן לאחרונה: 3.3.2021 / 15:32

לפי גורמים ישראלים בכירים, בימים אלה מתקיימים מגעים בניסיון לקבוע מועד להגעתו בשבועיים הקרובים. באמירויות הביעו חשש כי ביקור כזה יהיה בבחינת התערבות בבחירות בישראל, אך בשלב זה לא השיבו בשלילה. בשלושה חודשים נדחו שלוש פעמים ביקורים שנקבעו לנתניהו במפרץ

בווידאו: "תשאלו את הפאקה פאקה, שאשא שאשא" - תשובת נתניהו על המתים מקורונה/מתוך "הבוקר הזה" בכאן רשת ב'

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לבקר באיחוד האמירויות הערביות ובבחריין עוד לפני הבחירות לכנסת ב-23 במרץ. גורמים ישראלים בכירים ציינו כי מתקיימים בימים אלה מגעים בניסיון לקבוע מועד לביקור בשבועיים הקרובים. זו הפעם הרביעית בה מנסה נתניהו לתאם ביקור במפרץ.

ביקור של נתניהו באיחוד האמירויות ובבחריין לפני הבחירות צפוי להיות אירוע מרכזי ביותר בקמפיין שלו. גורמים באמירויות הביעו בשבועות האחרונים חשש כי ביקור כזה יהיה בבחינת התערבות בבחירות בישראל. אולם בשלב זה האמירתים לא השיבו בשלילה והם מקיימים מגעים עם לשכת ראש הממשלה בנושא.

רה"מ נתניהו בהצהרה מהכנסת, 22 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
הפעם הרביעית בה הוא מנסה לתאם ביקור במפרץ. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בשלושת החודשים האחרונים נדחו שלוש פעמים ביקורים שנקבעו לנתניהו באיחוד האמירויות ובבחריין. בסוף חודש נובמבר בוטלה נסיעת נתניהו לאבו דאבי ומנאמה שתוכננה לשבוע הראשון של דצמבר. הסיבה לביטול אז הייתה בקשה של ממשלת בחריין. בעקבות ביטול ביקורו של נתניהו בוטל אז גם ביקור של שר החוץ גבי אשכנזי.

בסוף דצמבר דחה נתניהו את נסיעתו לאיחוד האמירויות ולבחריין, שתוכננה להתקיים בשבוע הראשון של ינואר. הסיבה לדחייה הייתה החלטת הממשלה על תחילתו של סגר שלישי בשל העלייה בתחלואה בקורונה.

בתחילת פברואר היה אמור נתניהו לצאת לביקור באבו דאבי, דובאי ומנאמה. הנסיעה הייתה אמורה להימשך שלושה ימים. אלא שאז החליט נתניהו לקצר את הביקור לכמה שעות בלבד בשל מצב התחלואה בישראל, ולטוס לפגישה אחת באבו דאבי עם יורש העצר והשליט בפועל של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד.

כמה ימים אחרי ההחלטה על קיצור הביקור הודיעה לשכת ראש הממשלה על דחייתו בפעם השלישית. הסיבה שנמסרה אז הייתה סגירת השמיים בעקבות מצב התחלואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully