וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: יש להחליף ממלאי מקום בשרים קבועים; גינזבורג ימונה לשר התקשורת

היועמ"ש פנה לנתניהו ולשר הביטחון והזכיר כי שישה מינויים זמניים יפוגו בקרוב, ולפי חוק יסוד הממשלה לא ניתן יהיה להאריכם. הוא הדגיש שאם המשרדים יישארו ללא שר, תיגרם "פגיעה מהותית בפעילותם". בתגובה, גנץ ביקש להעלות את מינויו של גינזבורג בישיבת הממשלה הקרובה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, ראש הממשלה החליפי בני גנץ במהלך פתיחת מושב החורף של הכנסת 
12 באוקטובר 2020. דוברות הכנסת - יניב נדב, אתר רשמי
גם כהונתם תפוג בקרוב. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יניב נדב

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי בני גנץ כי יש למנות שרים במקומם של שישה ממלאי מקום שכהונתם תסתיים בקרוב. בתגובה, שר הביטחון הודיע כי ח"כ איתן גינזבורג ימונה לשר התקשורת, וביקש להעלות את החלטתו לאישור בישיבת הממשלה הקרוב, אך ההערכה היא שלא ייענה בחיוב.

במכתב ששלח מנדלבליט, ציין כי על פי חוק יסוד הממשלה, שר שמכהן כממלא מקום לא יכול לכהן יותר משלושה חודשים, ולא ניתן להאריך תקופה זו. לדבריו, מכיוון שהחוק מעניק סמכויות מסוימות רק לשר - בין אם הוא במינוי קבע או ממלא מקום - מצב בו משרדים יוותרו ללא שר מכהן צפוי לגרום "פגיעה מהותית בפעילות הממשלה והמשרדים".

לקריאת המכתב המלא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
הזהיר מפגיעה בפעילות הממשלה. מנדלבליט/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בעקבות המכתב, כחול לבן הודיעה כי גנץ פנה לנתניהו ודרש ממנו לעלות את מינויו של גינזבורג בישיבת הממשלה ביום ראשון, אולם בכחול לבן מעריכים שנתניהו לא יאשר את הבקשה. גנץ מכהן בחודשיים האחרונים כממלא מקום שר התקשורת, מאז התפטרותו של השר יועז הנדל, וכן כממלא מקום שר המשפטים, אחרי התפטרותו של השר הקודם אבי ניסנקורן. בהודעה של כחול לבן אין התייחסות למינויו של גנץ עצמו כממלא מקום שר המשפטים.

לפי הודעת היועמ"ש, כהונת ממלא מקום שר התקשורת פוקעת ב-16 במרץ, ואילו כהונת גנץ כממלא מקום שר המשפטים תפקע ב-1 באפריל. ב-27 במרץ עלולים להישאר ללא שר משרד משאבי המים והמשרד להשכלה גבוהה ומשלימה, בהם מכהן נתניהו כממלא מקום מאז התפטרותו של זאב אלקין, ב-8 באפריל תסתיים כהונתו של איציק שמולי במשרד לשוויון חברתי, וב-27 באפריל תסתיים זו של חילי טרופר בראשות משרד המדע והטכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully