וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה במרצ: מקום רביעי ברשימה אמרה כי תימנע מהצבעה בחוק על טיפולי המרה

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 17:35

ג'ידא רינאווי-זועבי הכריזה שלא תצביע לקידום ההצעה של יו"ר מפלגתה כדי להתחשב בחברה השמרנית ממנה הגיעה. שעות ספורות לאחר מכן, התחייבה לתמוך בחקיקות לקידום זכויות להט"ב: "טיפולי המרה הם נגע שיש לבער מהחברה". הורוביץ: היא טעתה ומסורה למאבק הקהילה הגאה

בווידאו: ג'ידא רינוואי זועבי חוזרת בה מההצהרה שתימנע מהצבעה בחוק על טיפולי המרה/צילום: דוברות מרצ

ג'ידא רינאווי זועבי, המועמדת במקום הרביעי ברשימת מרצ לבחירות, פרסמה היום (שני) הודעה בה התחייבה לתמוך בכל חקיקה לקידום זכויות להט"ב. זאת, לאחר שפורסמו דברים הפוכים שאמרה מוקדם יותר היום בערבית באתר "כול אל-ערב" בנושא, לפיהם במידה וחוק האוסר על טיפולי המרה יוגש שוב, היא תימנע מההצבעה מתוך התחשבות בחברה השמרנית שהיא באה ממנה

"באופן אישי אני מאמינה בזכויות אדם, אבל אני בת לחברה שמרנית, והנושא הזה הוא קו אדום", אמרה בתחילת היום. כשנשאלה אם תצביע בעד או נגד הצעת החוק, השיבה שתימנע. "אני חלק מהחברה הערבית ואני יודעת שזה נושא רגיש. כפוליטיקאית ואישיות חברתית אני צריכה להיות רגישה לחברה שלי".

לאחר פרסום ההתבטאות בערבית, רינאווי זעבי פרסמה הודעת הבהרה בה הדגישה כי כי תתמוך בכל חקיקה לקידום זכויות להט"ב, וכן תומכת בהצעת החוק לאיסור טיפולי המרה שהגיש יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ.

"טיפולי המרה הם נגע שיש לבער מהחברה. הם גורמים לפגיעה קשה בנערים ונערות, והדבר חייב לעבור מן העולם", אמרה רינוואי זועבי, שהדגישה כי היא דוגלת בקידום זכויות האדם, מכל קבוצה ומיגדר, על פי ערכי מרצ ודרכה. "מרצ היא מפלגת זכויות האדם, ודוגלת בשיוויון בין לערבים, נשים, ולהט"בים, ולכל קבוצה בחברה הישראלית".‏

מרצ מציגה את המועמדת החדשה ברשימתה לכנסת. בית ציוני אמריקה. ת"א 4 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"דוגלת בקידום זכויות האדם". רינוואי זועבי/ראובן קסטרו

בהמשך להתבטאות ולהבהרה של רינאווי זועבי, גם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ פרסם הודעת הבהרה, בה מסר כי "כל חברי מרצ, יהודים וערבים, מחויבים באופן מלא ומוחלט למאבק לשיוויון ולקידום זכויות הקהילה הגאה".

הורוביץ הדגיש כי "בכנסת הבאה נמשיך בקידום הצעת החוק שלי לאיסור טיפולי המרה, כהצעת חוק משותפת לכל סיעת מרצ ונגיש הצעות נוספות בעניין פונדקאות, נישואים אזרחיים, טרנסג'נדרים ואימוץ לזוגות מאותו מין". לדברי הורוביץ, רינאווי זועבי הבהירה שדבריה "נאמרו באופן מוטעה וכי היא מסורה ב-100% למאבק לשוויון של הקהילה הגאה, מתוך תפיסת יסוד של שיוויון האדם. כך היא פעלה בארגונים החברתיים שהובילה, והיא תמשיך לפעול ברוח זו גם בכנסת למען שיוויון חברתי בישראל".

הסערה סביב ההתבטאות של רינאווי זעבי מגיעה ברקע מצבה הקשה של מרצ בסקרים, בהם היא לא עוברת את אחוז החסימה. כעת נראה כי במרצ מנסים למזער את נזקי האמירה, זאת כדי לא להבריח בוחרים מקהילת הלהט"ב.

ניצן הורוביץ בדיון ההצבעה על פיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מנסים למזער נזקים. הורוביץ/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר בתגובה לדברים כי "לא נקבל שידברו אלינו בשתי שפות. הפצת מסרים רעילים ולהט"בופובים בערבית ולאחר מכן מסרים מעודנים בעברית, כפי שעשו ח"כ מנסור עבאס ונוספים, היא פרקטיקה בזויה. בלתי נתפס שחברת כנסת מטעם מרצ שנבחרה כדי לייצג קול ליברלי תאמץ סטנדרט כפול מסוג כזה. אם רינאוי זועבי אכן מתחרטת על דבריה, מצופה ממנה לפרסם זאת קודם כל בשפה הערבית ולציבור הערבי, כפי שהתבטאה מלכתחילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully