וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה החריגה של גפני נגד ש"ס: "מפלגה גזענית, הולכים עם השונאים שלנו"

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 21:31

יו"ר יהדות התורה מתח ביקורת חריפה נגד מפלגתו של דרעי בכינוס פנימי של המפלגה, בעקבות ריאיון שהעניק ח"כ משה ארבל. "במקום לטפל ברפורמים הוא אומר שגם החרדים גזענים", אמר גפני. לדבריו, כל ראשי ש"ס שולחים את ילדיהם למוסדות חינוך אשכנזיים

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני במהלך כינוס הועדה 23 בספטמבר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
האשים את ש"ס כי כל ראשיה שולחים את ילדיהם למוסדות חינוך אשכנזיים. גפני/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני תקף השבוע בכינוס פנימי של המפלגה את ש"ס, כינה אותה "מפלגה גזענית" והאשים כי כל ראשיה שולחים את ילדיהם למוסדות חינוך אשכנזיים - כך נודע לוואלה!.

הדברים של גפני נאמרו בעקבות ראיון שהעניק לפני כשבוע ח"כ משה ארבל מש"ס, שבו התייחס לפסיקת לבג"ץ לפיה יש להכיר בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים לצורך חוק השבות. ארבל נשאל גם על הגזענות בציבור החרדי כלפי עולי רוסיה והשיב: "אתה רוצה שנדבר באופן גלוי לב? יש גזענות גדולה בכל הציבור החרדי. כשילדה ספרדייה לא מתקבלת לסמינר או לבית יעקב (רשת חינוך המזוהה עם יהדות התורה - י"א) בגלל שסבתא שלה הגיעה ממרוקו, זאת לא גזענות?".

בכינוס השבוע, אמר גפני לנוכחים כי "במקום לטפל ברפורמים ובמקום לטפל בבעיות שנובעות מהם, הוא אומר שגם החרדים גזעניים בזמן שהוא נמצא במפלגה גזענית, אין שם אף אחד שהוא אשכנזי, הכל שם ספרדים".

ח"כ משה ארבל (ש"ס). ישי כהן,
"לא אמרתי לו שלום". ח"כ משה ארבל/ישי כהן

גפני סיפר לנוכחים כי הוא פגש אחרי הריאיון את ח"כ ארבל ולטענתו "לא אמרתי לו שלום". הוא הוסיף כי "צריכים לדבר על הדבר הזה, לא לתת שיטאטאו את זה מתחת לשטיח". הוא המשיך לתקוף את ח"כ ארבל וטען כי "הוא הולך עם השונאים שלנו והוא אומר גזענות הרפורמים וכל הדברים האלה, החרדים יותר גזענים, חצוף שכמוך".

גפני המשיך בדבריו בכינוס המפלגה: "אנחנו נלחמים על ההסברה, אנחנו נלחמים כדי להסביר את העמדות של הציבור החרדי ואז הוא הולך לספר על הגזענות של הציבור החרדי. איפה נמצאים כל הילדים של ראשי ש"ס, מה זה הדיבורים האלה? כל המפלגה הזו גזענית, זה מה שאתה הולך להגיד במלחמה נגד הרפורמים?".

ח"כ ארבל מסר בתגובה לדברי גפני כי הוא "מצר על כך כי במקום לעצור את הסחף של בריחת קולות מיהדות התורה וחזרת עשרות אלפי קולות של הציבור הליטאי מ'הפלג', ובמקום לתקוף את שונאי ישראל - בוחר ח"כ גפני להתנגח עם התנועה היציבה ביותר במערכת הפוליטית, תנועת ש"ס".

"לא נתנצל על מאבקנו כנגד אפליית בנות ספרדיות בסמינרים, מזמן הפסקנו לבקש ממך רשות להיאבק בגזענות. נמשיך לקבל הנחיות רק ממועצת חכמי התורה, מנהיגי הדור שלאורם נלך, נמשיך לנהל קמפיין חיובי ולא ניגרר אחריך להדלפות משמיצות. כי לנו יש אחריות", הוסיף.

עוד בוואלה!

בג"ץ הכריע בעתירות הגיור - והסוגיה הנפיצה תחזור למגרש של הכנסת

לכתבה המלאה

פחות משבועיים לפני הבחירות, הקרב בין יהדות התורה וש"ס אמור לשרת את שני הצדדים, לאחר שבשתי המפלגות זיהו כי השטח החרדי מעט רדום. מתקפות בין נציגי שתי המפלגות עשויות להצית מחדש את השטח, וכך גם להסיט את תשומת הלב מהקמפיין שמנהל יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לטובת קולות חרדים שיצביעו לו בבחירות הקרובות.

"במשך חודשי הקורונה, גפני הוכרז כנעדר"

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיב על דבריו של גפני ואמר כי "במשך חודשי קורונה רבים, גפני הוכרז כנעדר ולא שמענו עליו כלל. חבל שבמקום להתרכז בהגדלת הכח של המפלגות החרדיות ולנסות להחזיר קולות של מצביעי יהדות התורה שנטשו לטובת סמוטריץ או לשכנע את אנשי 'הפלג' להצביע, בוחר ח"כ גפני לשלוח רפש בש"ס ולהמציא בדיות. לש"ס יש מועצת חכמים והשר דרעי פועל אך ורק לפי הוראתם ואף אחד לא יעז לפגוע בגדולי התורה שלנו".

גם חבר מפלגתו ח"כ אריאל בוסו הגיב לדברי גפני. לדבריו, "אני מאוד רוצה להאמין שהאמירה הזאת היא לא איבוד עשתונות בתקופת קמפיין וירי לכל הכיוונים לאור זליגת הקולות לסמוטריץ'. יש קווים שלא חוצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully