וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד לבן גביר: "תציל את עם ישראל מהערבושים העכברושים" | האזינו

14.3.2021 / 18:00

בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! נשמע מנהיג קהילת שובו בנים מברך את יו"ר עוצמה יהודית באחת ממערכות הבחירות האחרונות להצלחתו, תוך שהוא משמיע כמה אמירות גזעניות נגד ערבים. "כל הערבים האלה שמתנכלים לנו יפלו לתהום", אמר ברלנד

בווידאו: הקלטה של הרב ברלנד מברך את בן גביר לקראת הבחירות/עריכה: עמית שמחה

"אתה תציל את עם ישראל מידי הערבים והערבושים שהם גלגולים של עכברושים" - כך ברך הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, את איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית. ברלנד אמר את הדברים בזמן מערכת הבחירות לכנסת ה-21, והקלטה מדבריו מתפרסמת היום (ראשון) לראשונה בוואלה!, ובה נשמע ברלנד מאחל כי "כל הערבים האלה שמתנכלים לנו יפלו ל'נוקבא דתהומא רבא' (נקב התהום הגדול) ולא יישאר מהם שום זכר".

ברלנד הוסיף וברך את בן גביר "שאתה רק תצליח ותהיה ראש הממשלה העתידי", ואמר בהקלטה כי הוא ינהל "את כל המלחמות נגדם (הערבים) ואת כל הקמפיין נגדם ויהיה לך הצלחה כזו שלא הייתה מבריאת העולם", ואף סיים בברכה: "השם איתך". זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה הצדדים חיזרו אחד אחרי השני, ובהקלטה מלפני כמעט שנתיים קרא בן גביר לחסידיו של ברלנד לתמוך ברשימה שבה התמודד לכנסת.

בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) ואיתמר בן גביר (עוצמה יהודית), חותמים על הסכם לריצה משותפת בבחירות. עוצמה יהודית, אתר רשמי
"יפלו לתהום הגדול". בן גביר וסמוטריץ'/אתר רשמי, עוצמה יהודית

בן גביר הקליט אז ביום הבחירות הודעה בה עודד את אנשי ברלנד להצביע לו וטען כי "במשך כל השנים האחרונות כשרדפו אתכם, הציקו לכם ופעלו נגד הקהילה בגזענות ואפליה - הייתי שם בשבילכם. היום זה יום חשוב וגורלי לעתיד ארץ ישראל ועם ישראל. זה יום בחירות, ואני מבין שיש התלבטויות בין החסידים השונים אבל נדמה לי שכל אחד ואחד יודע שבזמן אמת - בן גביר. כמו שעזרתי לכם לאורך כל השנים, תעזרו לי להיבחר לכנסת".

גם בעיסוקיו המשפטיים, נוצר קשר בין הצדדים ובן גביר ייצג כעו"ד את תהילה ברלנד, רעייתו של הרב, כמו גם חלק ממאמיניו של הרב, זאת בכמה הליכים משפטיים שהסתעפו מהפרשיות נגד מנהיג הקהילה.

עוד בוואלה!

בכיר בש"ס תמך בברלנד, אנשי קהילתו יצביעו למפלגה בבחירות

לכתבה המלאה
הגשת כתב אישום כנגד הרב ברלנד, משפט מחוזי ירושלים, 1 במרץ 2020. רוני כנפו
בן גביר קרא לחסידיו של הרב לתמוך ברשימה שבה התמודד לכנסת. ברלנד/רוני כנפו

במערכת הבחירות הנוכחית לכנסת ה-24, ברלנד ששוהה במעצר בית לאחר שנעצר והואשם בעושק מאמיניו, טרם התבטא פומבית במי יתמוך בבחירות הקרובות, אך מקורות בקהילתו טוענים כי חסידיו מפוצלים בין יהדות התורה, ש"ס ובן גביר, ולפי הערכתם, שליש מהקהילה תצביע לרשימה שבה מתמודד בן גביר - הציונות הדתית. במערכות קודמות ברלנד תמך בין היתר בש"ס וביהדות התורה, תמיכה שגררה ביקורת ציבורית קשה בעקבות הרשעתו בעבירות מין שביצע בנשים מהקהילה בראשה הוא עומד.

ברלנד אמר את הדברים בהקלטה לפני יותר משנה, אך אלה מתפרסמים כשברקע אירעו שורת מקרים של תקיפות נגד ערבים מצד נערים המזוהים עם קהילת שובו בנים, ללא סיבה. בכתבה שפורסמה לאחרונה בוואלה! טענו גורמים המקורבים לברלנד כי נערים אלה הוזנחו ולא טופלו כראוי במערכת החינוך ואין בהם כל שנאה תהומית לערבים. הם גם שללו את האפשרות ששנאה כזאת הגיעה ממנהיגם הרוחני, הרב ברלנד.

עו"ד איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, מסר בתגובה: "כפי שחשף יקי אדמקר ב'וואלה' במרץ 2020, הרב ברלנד תומך בש"ס וקרא לאנשיו להצביע עבורה בבחירות. לא פנינו מעולם לרב ברלנד בבקשה שיתמוך בעוצמה יהודית, ואין לנו כל אחריות לדברים אותם הוא אומר לאנשיו. איתמר בן גביר מעולם לא כינה את הערבים כערבושים ועמדת עוצמה יהודית היא שרק מי שלא נאמן למדינה וזורק אבנים ובקבוקי תבערה לא צריך להיות פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully