וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בחירות: נתניהו מתחזק, בנט, סער ולפיד נחלשים

16.3.2021 / 20:51

שבוע לפתיחת הקלפיות, מסקר חדשות 12 עולה כי הקמפיין האינטנסיבי של רה"מ על קולות הימין נושא פרי: הליכוד עולה ל-30 מנדטים, בעוד תקווה חדשה ובעיקר ימינה נחלשות שתיהן ומקבלות 10 מנדטים כל אחת. יחד עם בנט, גוש בראשות נתניהו נמצא במרחק 2 מנדטים מה-61

בווידאו: בנט מאשים את נתניהו בעיסוק ברוטציה, נתניהו דורש ממנו להתחייב לממשלה בלי רוטציה/צילום: כנס וואלה!, מעריב והג'ורזלם פוסט, דוברות הליכוד

שבוע לבחירות, סקר מנדטים שפורסם הערב (שלישי) בחדשות 12 מראה כי הקמפיין האינטנסיבי של ראש הממשלה בנימין נתניהו על קולות ולבבות הימין התחיל לשאת פרי: הליכוד מתחזק ב-2 מנדטים, בעוד תקווה חדשה וימינה נחלשות שתיהן.

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ממשיך במגמת ההיחלשות, מגיע ל-10 מנדטים ומאבד מנדט לעומת הסקר הקודם, אך עדיין לא יורד למספר חד-ספרתי; יו"ר ימינה נפתלי בנט, שכבר היה במגמת התחזקות ועקף את סער בקרב על הבכורה מימין, איבד שלושה מנדטים לעומת הסקר הקודם - ומגיע ל-10 בלבד. זאת, ברקע מאמץ כביר של נתניהו להחליש אותו ולהעביר מימינה מנדטים לליכוד.

המאמץ המקביל של נתניהו - לגרור את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לקרב ראש בראש - דווקא לא מתבטא בסקר. יש עתיד השיקה השבוע את קמפיין המפלגה הגדולה, אבל נחלשת במנדט לעומת הסקר הקודם, מגיעה ל-18 בלבד, והפער בינה ובין הליכוד הולך וגדל.

סקר null / 25.03.2021

  • הליכוד
    30
    נתניהו. ראובן קסטרו
    הליכוד
  • יש עתיד
    18
    יש עתיד תעלה להצבעה את החוק שימנע מנתניהו להרכיב ממשלה
9.8.20. יש עתיד, אתר רשמי
    יש עתיד
  • ימינה 
    10
    איילת שקד. יחצ, אתר רשמי
    ימינה 
  • הרשימה המשותפת
    8
    איימן עודה. ראובן קסטרו
    הרשימה המשותפת
  • ש"ס
    8
    דרעי. ראובן קסטרו
    ש"ס
  • ישראל ביתנו
    7
    ישראל ביתנו. דורון שיינר, עיבוד תמונה
    ישראל ביתנו
  • יהדות התורה
    7
    גרף בחירות. פיני, עיבוד תמונה
    יהדות התורה
  • העבודה
    6
    מירב מיכאלי. ניב אהרונסון
    העבודה
  • כחול לבן
    4
    בני גנץ וגדעון סער בישיבה המאוחדת הראשונה של כחול לבן- התקווה החדשה, 11 ביולי 2022. אלעד מלכה
    כחול לבן
  • רע"ם
    4
    מנסור עבאס ביום ההצבעה על פיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020. פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
    רע"ם
  • מרצ
    4
    ניצן הורוביץ. ראובן קסטרו
    מרצ
  • הציונות הדתית
    4
    סמוטריץ'. ראובן קסטרו
    הציונות הדתית
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך כנס הליכוד בבנייני האומה. הליכוד, אתר רשמי
קמפיין הליכוד נושא פרי. נתניהו/אתר רשמי, הליכוד

גוש החרדים-הציונות הדתית של נתניהו עומד על 49 מנדטים, וביחד עם ימינה מגיע ל-59 - מרחק 2 מנדטים בלבד מה-61 שיבטיחו לו ממשלת ימין קוהרנטית, ובליכוד החלו כבר עכשיו לפזר הצהרות על ציד עריקים במחנה הנגדי. הגוש שמתנגד לנתניהו עומד על 57 מנדטים: גם מרצ וגם כחול לבן עוברות בסקר את אחוז החסימה ומקבלות 4 מנדטים כל אחת.

גם רע"ם של מנסור עבאס עוברת את אחוז החסימה, לראשונה בסקר של חדשות 12, בהמשך למגמה דומה בסקרים אחרים. נתניהו מתנער פומבית מהאפשרות שהוא יקים ממשלה בתמיכת רע"ם, אבל לפיד, מנגד, הצהיר שישמח לשתף פעולה עם כל הח"כים הערבים ואף מקיים קשר שוטף עם עבאס. ההתחזקות של רע"מ מאותתת שהוא עתיד להפוך לשחקן מאוד רלוונטי.

הרשימה המשותפת נחלשה במנדט וקיבלה בסקר 8 מנדטים, בעוד ש"ס ויהדות התורה זכו ב-8 ו-7 מנדטים בהתאמה. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן הגיעה גם כן ל-7 מנדטים, והעבודה נותרה על 6 מנדטים.

נפתלי בנט, גדעון סער. -, פלאש 90
נחלשים. סער ובנט/פלאש 90, -

ארבע מפלגות מתנדנדות קיבלו 4 מנדטים בסקר - מרצ, כחול לבן, רע"ם והציונות הדתית - 16 מנדטים מתנדנדים שיכולים לשנות את המאזן הבין-גושי. נתניהו מנהל קמפיין ער למען יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', ולפיד קורא פומבית להצביע למרצ - אבל לא למפלגות אחרות בגוש כמו כחול לבן או מפלגת העבודה.

הסקר מעביר בנדיבות את כל המפלגות הקטנות פרט לכלכלית של ירון זליכה, שמעולם לא עברה את אחוז החסימה בסקרים. מספיק שמפלגה אחת נוספת מהמרכז-שמאל תצטרף אליו, וסיכוייו של נתניהו להגיע למנדט ה-61 ישתפרו דרמטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully