וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הצהרות נתניהו, באמירויות מצננים: ההשקעה בישראל בבחינה ראשונית

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 14:46

נתניהו הודיע כי יורש העצר של אבו-דאבי "התנדב" להשקיע 10 מיליארד דולר בישראל. בכירים באיחוד האמירויות לא אהבו להפוך לחלק מקמפיין הליכוד ופרסמו הודעת הבהרה לפיה הם רק בבחינה ראשונית של החוק הישראלי. שר באיחוד הבהיר: "כל השקעה לא תהיה על בסיס פוליטי"

טקס קבלת פנים בשדה התעופה בן גוריון למשלחת איחוד האמירויות, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו 20 באוקטובר 2020. עמוס בן גרשום לע"מ, אתר רשמי
הבטחה בכל כנס בחירות. נתניהו/אתר רשמי, עמוס בן גרשום לע"מ

חרף הכרזותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהן איחוד האמירויות התחייבה להשקיע בישראל עשרה מיליארד דולרים, באבו דאבי מצננים את ההתלהבות ומדגישים כי הנושא נמצא בשלבים בחינה ראשוניים ביותר. על אף שנתניהו מצהיר על כך ימים האחרונים בכל ריאיון וכנסי בחירות, באמירויות מדגישים כי כלל לא הוקצה כסף לעניין.

בשבוע שעבר, אחרי שנסיעתו לאבו-דאבי בוטלה, נתניהו הודיע כי שוחח עם יורש העצר, השיח מוחמד בן-זאיד, וכי האחרון התחייב כי ארצו תשקיע עשרה מיליארד דולרים בישראל. הנושא הפך למסר מרכזי בקמפיין הליכוד. בריאיונות ובכנסי בחירות נתניהו הלך צעד קדימה וטען כי בן-זאיד "התנדב" ביזמתו להציע את ההשקעה וכי הוא עשה זאת "בגלל שהוא מאמין במדיניות הכלכלית שלי" וכי הדבר לא יקרה אם יהיה ראש ממשלה אחר.

מוחמד בן זאיד, יורש העצר של אבו דאבי והשליט בפועל של איחוד האמירויות הערביות, בכינוס מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ במכה, סעודיה, 30 במאי 2019. רויטרס
"מאמין במדיניות שלי". בן זאיד/רויטרס

בכירים באיחוד האמירויות הופתעו מדבריו של נתניהו שבעיניהם היו מוגזמים ולא מדוייקים. גורמים ישראלים שמעורים בנושא אמרו כי לאחר ביטול הביקור נתניהו הוא זה שביקש שהאמירויות יפרסמו הודעה בנושא השקעה אפשרית בישראל. באיחוד האמירויות פרסמו הודעה לפיה הם יבחנו השקעה כזו, אך נתניהו כבר טען שהם התחייבו להשקיע ויצר את הרושם שזה הולך להתרחש בתקופה הקרובה.

בכירים באיחוד האמירויות חשו כי נתניהו שוב משתמש בהם לקמפיין הבחירות שלו והחליטו לפרסם הודעת הבהרה. שר התעשיה והטכנולוגיה סולטאן ג'אבר שנחשב לאחד ממובילי המדיניות הכלכלית באמירויות הדגיש בהודעה כי ההשקעה רק נמצאת בבחינה וכי אם תתרחש כי תהיה על בסיס כדאיות כלכלית ולא על בסיס פוליטי.

"אנחנו בשלב מאוד מוקדם בבחינה של החוקים והמדיניות בישראל בכל הנוגע להשקעות זרות ואנחנו בודקים איזה הסכמים יש לחתום כדי להגן על ההשקעות שלנו", מסר ג'אבר בהודעה. "אנחנו בשלבים הראשוניים מאוד ויש הרבה נושאים שצריך לבדוק לפני שנבצע השקעות בישראל". אחת הנקודות הבעייתיות היא שעד כה לא נחתם כלל הסכם לפטור מכפל מס למשקיעים מאיחוד האמירויות דבר שלא יאפשר לאמירתים להתקדם להשקעות בישראל.

עד כה עדיין לא ברור אם נתניהו יטוס לאיחוד האמירויות לפני הבחירות בשבוע הבא. בכירים ישראלים אומרים כי נתניהו עדיין מנסה לארגן ביקור באבו דאבי וכעת המועד לביקור הוא יום שישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully