וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כנס בחירות 2021 של ג'רוזלם פוסט

הכנס דן בנושאים הבוערים ביותר על סדר היום הציבורי בהשתתפות המועמדים המובילים לכנסת ה-24 והנציגות הבכירה מהמגזר הממשלתי. בין הדוברים: הנשיא ריבלין, גדעון סער, נפתלי בנט, ישראל כץ, אביגדור ליברמן, מרב מיכאלי וניצן הורוביץ

כנס ג'רוזלם פוסט. .מארק ישראל סלם/ הג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
כנס ג'רוזלם פוסט/אתר רשמי, .מארק ישראל סלם/ הג'רוזלם פוסט

כנס בחירות 2021 של קבוצת ג'רוזלם פוסט בהשתתפות המועמדים המובילים לכנסת ה-24 משודר היום (חמישי) באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות של וואלה!, מעריב וג'רוזלם פוסט. בין המשתתפים בכירי העיתונאים והנציגות הבכירה מהמגזר הממשלתי אשר יעסקו בסוגיות הבוערות של ישראל בשנה הנוכחית.

הכנס, שנערך השנה תחת מגבלות הקורונה ועל רקע האתגרים הכרוכים במגיפה, דן בנושאים הבוערים ביותר בסדר היום הציבורי, בהיבטים כלכליים, מדיניים, בריאותיים, פוליטיים ועוד. זאת, לצד חלקו המרכזי של הכנס, במהלכו כל אחד מהמועמדים קיבל במה להצגת משנתו והשיב לשאלות.

בין הדוברים בכנס: נשיא המדינה ראובן ריבלין, שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט, יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר העבודה מרב מיכאלי ושר האוצר ישראל כץ. מנחים את הפאנלים: יהודה שרוני, ברק רביד, יעקב כץ, טל שלו, להב הרקוב, בן כספית, גיל הופמן, יקי אדמקר, טל לב-רם, אנה ברסקי ודני קושמרו.

סער: "הביביסטים מתקיפים כי אנחנו מגיעים לליכודניקים שמבינים שצריך שינוי"

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער התראיין לעיתונאי בן כספית והתייחס לאלימות שחווים פעיליו בכנסים ובשטח בתקופה האחרונה, מצד פעילי ליכוד. "הבחירות מוכרעות בימים האחרונים. אני אופטימי, אנחנו שורפים את השטח, מגיעים לכל מקום, זה אחד הדברים שבגינם אנחנו מותקפים על ידי הביביסטים בכל מקום, כי אנחנו מגיעים לאנשי הליכוד שמבינים שצריך שינוי, וזה מה שמוציא אותם מאיזון. מה שהיה במוצאי שבת, בפועל זרקו נפצעים, אבנים, ביצים, יצאנו על ליווי משטרתי. כל הכנס הייתה הפרעה בלתי פוסקת באמצעות רמקולים, זו הייתה הפרעה מאורגנת של עשרות אנשים עם יסודות אלימים. במחנה יהודה למחרת ראינו גם משהו אלים, תולדה של אותה שנאה ליריבים פוליטיים, שהשם בוגד כבר מוטמע בקלות. מי עומד בראש המערכת הזו? כולם אנשי ליכוד, עם רכבים של הליכוד, ממותגים, באופן מאורגן. שמעת גינוי בימים שחלפו מאז? אדם נפגע שם ופונה. אלו דברים חמורים שלא קורים אפילו במסתרים, זה קורה בגלוי".

כנס ג'רוזלם פוסט  - גדעון סער. .מארק ישראל סלם/ הג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
"ביבי השתנה בתכלית השינוי במהלך השנים". סער בכנס/אתר רשמי, .מארק ישראל סלם/ הג'רוזלם פוסט

סער התייחס לאמירתה של שרת התחבורה מירי רגב שמי שלא מצביע לליכוד הוא מיזנטרופ וכפוי טובה: "יש שיח מוטרף לחלוטין, זה חלק ממנו. זה כבר מעבר למדאיג. כל פעם ההתבטאות יותר ויותר הזויה. צריך להבין שיש פה דור שגדל ושומע את הדברים, וזה כבר נשמע להם נורמלי. זה דבר נורא, זה אחד הדברים שצריך לפה לשנות ביום שאחרי נתניהו".

"ביבי השתנה בתכלית השינוי במהלך השנים. הלכנו לבחירות וקיבלנו 12 מנדטים, והליכוד ספג מהלומה בעקבות המהלכים הכלכליים שהוביל. היום בדם קר הוא מדרדר את המדינה לבחירות הרביעיות כדי לא לממש הסכם שהוא חתום עליו, ואני ראיתי לנגד עיניי את השינוי הזה. יש אכזבה עמוקה ונחישות שצריך לסיים עם הדבר הזה".

ליברמן: "הם אמרו שאם בנט לא ראש הממשלה הולכים לבחירות חמישיות. זו סחיטה"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו העניק ראיון לכתבת המדינית אנה ברסקי, ונשאל מי ראוי מבחינתו להיכנס לממשלה יחד עם ישראל ביתנו. "הגדרתי שני יעדים חשובים בבחירות האלו: הראשון הוא לשלוח את נתניהו הביתה והשני לשלוח את ש"ס ויהדות התורה לאופוזיציה", השיב ליברמן, "הרבה פחות מעניין מי ראש הממשלה. לגבי בנט וימינה, זו תופעה מעניינת. עד לפני יומיים הם אמרו שאם בנט לא ראש הממשלה אז הולכים לבחירות חמישיות. זה נראה כמו סחיטה, ואני מעולם לא קיבלתי אולטימטומים. זה נטו סחיטה. הדבר השני, וכנראה גם הם הבינו, שאם בן אדם לא יודע לקצץ באגו שלו אז הוא בבעיה. אם הם גוררים את המדינה לבחירות חמישיות ימינה תימחק. אם בגלל האגו של בנט ניגרר לבחירות ימינה תימחק. להערכתי הם הבינו את זה. אם ילכו עם החרדים ונתניהו זו תהיה הממשלה הכי פונדמנטליסטית שהייתה פה אי פעם".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בכנס של ג'רוזלם פוסט, 18 במרץ 2021. מארק ישראל סלם, הג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
"אם ימינה ילכו עם החרדים ונתניהו זו תהיה הממשלה הכי פונדמנטליסטית שהייתה פה אי פעם". ליברמן בכנס/אתר רשמי, מארק ישראל סלם, הג'רוזלם פוסט

ליברמן נשאל האם לא חצה קו אדום בביטוייו כלפי החרדים במערכת הבחירות, שבאה לשיאה כשאמר "חרדים יחד עם ביבי על מריצה למזבלה". "התחושה שלי היא של צביעות של הממסד החרדי", אמר ליברמן, "ההתבטאות הזו באה לאחר סרטון ה'שיקסע', סרטון הכלבים וסרטון המעאכרים בנתב"ג. אני כבר לא מדבר על אתרי האינטרנט החרדים, ששם יש את ההתבטאויות הכי קשות. אני מקבל עשרות איומים כל יום בטלפון, זה הדבר האחרון שמטריד אותי. פה כולם שתקו, רה"מ ואפילו שר הביטחון אמרו שחיילת שעוברת גיור צבאי שהיא בעצם גויה. אתה חייב פה להגיב פעם אחת, כשאתה רואה שכולם שותקים. לא שמעתי את נתניהו מגיב על סרטון הכלבים, כולם רוצים קואליציה עם החרדים. פעם אחת צריך גם לענות".

בנט: "חבורת הפלגמטים של רגב ונתניהו גרמו למוות מיותר של אלפים"

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שוחח עם הכתבת והפרשנית הפוליטית של וואלה! טל שלו, והזהיר: "לרגב ונתניהו אין בעיה להיות בממשלות מעבר גם עוד 20 שנה". כשנשאל האם ישלים לנתניהו ל-61 מנדטים ענה בנט: "המשימה היחידה מבחינתי היא לשנות את ההנהגה, להביא ממשלת ימין שאכפת לה מהאזרחים. אני מדמיין את רגב נדבקת לכסא בגיל 80, כי הם הפכו את המשרדים שלהם לבסיס לג'ובים. הממשלה של נתניהו התנתקה לגמרי מהציבור. חבורת הפלגמטים של רגב ונתניהו הכניסו לפה את כל המוטציות וגרמו במחדל הזה למוות מיותר של אלפים. רגב אמרה השבוע שמי שלא מצביע ליכוד הוא שונא אדם. זו ממשלה שמשתעממת מהאזרחים, וכמה המדינה נראית. הדרום מופקר לגמרי, הנגב, כאילו הבייס של נתניהו, תחת איומי פרוטקשן. ממשלת החוסר אכפתיות הזו, השרים האלה שמתעסקים בעצמם, הפקירה אותם".

בנט התייחס לאפשרויות השונות להרכבת ממשלה אחרי הבחירות ואמר: "הליכוד יהיו חלק מהממשלה שנקים, גם גדעון, לפיד והחרדים. צריך להקים ממשלה רחבה, צריך להחליף את נתניהו כי הוא נכשל. נקים ממשלה רחבה עם רוב ימני מוצק. אני לא פוסל שותפים שהם לא ימין, כי ככה זה הקואליציות בישראל. צריך ממשלה ששמה את המריבות הפוליטיות בצד".

בנט הכחיש את טענתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהאשים כי "בנט סוחט אותנו ואיים שילך לנתניהו אם לא יקבל מה שביקש", ואמר: "זה לא נכון. הסיפור הוא לא התפקיד. אם אני אראה יכולת שתקום ממשלה רצינית, מקצוענית, עם שרים כמו אלון דוידי ואיילת שקד, גם אם אני לא עומד בראשה. אני לא מקדש את התפקיד".

כנס ג'רוזלם פוסט  - נפתלי בנט. .מארק ישראל סלם/ הג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
"אני לא מקדש את התפקיד". בנט בכנס/אתר רשמי, .מארק ישראל סלם/ הג'רוזלם פוסט

שרת המשפטים לשעבר וחברת הכנסת מימינה, איילת שקד, שוחחה עם להב הרקוב והתייחסה, בין היתר, לחשש מ"שתיית קולות" מצד הליכוד. "הפעם זה יהיה הפוך", אמרה, "נתניהו התחיל את הבליץ שלו נגדנו הרבה יותר מוקדם עם המון כסף. הוא לוקח עשרות מיליונים ומשקיע נגד ימינה ובנט, כי הוא יודע שלפיד לא יכול להקים ממשלה וסער צונח בסקרים".

חרף המנדטים הנמוכים משמעותית בהשוואה לליכוד, שקד חושבת שתרחיש שבו ימינה היא מפלגת השלטון הוא ישים והיא הצהירה כי תשמח לשוב ולכהן כשרת המשפטים: "כן, זו בהחלט אופציה. בשנים הקרובות נצטרך למנות שישה שופטים לבית המשפט העליון. זו הזדמנות היסטורית להפוך לרוב שמרני. אפשר להשלים את המהפכה בקדנציה הזו ולכן זה חשוב מאוד מי יהיה שר המשפטים".

מיכאלי: "מפלגות ללא ערכים לעולם לא יגיעו להיות מפלגת שלטון"

יו"ר העבודה מרב מיכאלי שוחחה עם הכתב והפרשן המדיני של וואלה! ברק רביד ומתחה ביקורת מרומזת על המפלגות החברות לגוש. "מפלגות שאין להן ערכים לא יגיעו לעולם להיות מפלגת שלטון", אמרה מיכאלי. "ישראל צריכה לחזור לחזון הציוני, זה אומר לחזור לדרך רבין. מה שחשבו שהיא מפלגת העבודה החדשה, כחול לבן, הייתה עם 35 מנדטים. המפלגה הזו איננה, היא כבר נגמרה. עכשיו לא ברור מי ראש בראש מול נתניהו. זה אוסף של מפלגות בגודל בינוני. צריך להצביע למפלגה שבאמת תרצה לראות אותה בפנים".

כנס ג'רוזלם פוסט  - מרב מיכאלי. .מארק ישראל סלם/ הג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
"ישראל צריכה לחזור לחזון הציוני, זה אומר לחזור לדרך רבין". מיכאלי בכנס/אתר רשמי, .מארק ישראל סלם/ הג'רוזלם פוסט

על פתיחת החקירה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג אמרה: "זו פרשנות לגיטימית לכפור בסמכות של בית הדין בהאג. מדינת ישראל פועלת לפי דיני הלחימה הבינלאומיים ויש לה מערכת משפט שצריכה לטפל בכל חריגה, ככל שיש". על השאלה "האם היא חושבת שישראל לא ביצעה פשעי מלחמה נגד הפלסטינים ב-50 שנות הכיבוש" ענתה מיכאלי: "אני חושבת שישראל לא מבצעת פשעי מלחמה. הדרמה היא למה מדינת ישראל מתעקשת להישאר במקום שבו היא צריכה לקחת חלק בדברים בעייתיים, גם אם הם על פי דיני הלחימה".

כץ: "אנחנו צריכים להחזיר מובטלים לעבודה, זה לא קשור לבחירות"

שר האוצר ישראל כץ שוחח עם יהודה שרוני, הפרשן והעורך הכלכלי של מעריב, ונשאל האם היו דברים שרצה לעשות - אך ידיו נקשרו. "כן, עכשיו מעכבים לי תקנה שתאפשר לפנסיה והביטוח להקצות 100 מיליארד שקלים בשנה להשקעה בתשתיות", השיב כץ. "הרבה חוקים, עשרות חוקים, שהכנתי וניסנקורן עיכב אותם, אלה חוקים שהם המפתח להצמחת המשק, ואני בטוח שנוכל לעשות זאת עם כינון ממשלה יציבה. אנחנו צריכים להחזיר מובטלים לעבודה, זה לא קשור לבחירות. אחרי הבחירות זה הרבה יותר מסובך להמתין להקמת ממשלה ולהעביר חוקים בכנסת אחרת".

בהמשך הריאיון, התייחס לנזיפה שלו במנהל רשות המיסים: "רשות המיסים היא גוף מבצע. לצערי הלכו פה על דעת עצמם ושינו כללים ואני לא אאפשר את זה". כץ נשאל מאיפה יבוא הכסף להורדת המיסים עליה דיבר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר הגרעון מתקרב ל-180 מיליארד שקל. "קודם כל נשלים את תכנית המענקים, נטפל באנשי החל"ת עם תמריצים, ומי שיזדקק לסיוע יקבל אותו", הדגיש, "הרפורמות שאני מביא יכניסו הרבה כסף לקופת המדינה דרך הצמיחה, ומשם נוריד את הגרעון ונאפשר הורדת מיסים בתחומים מסוימים".

כץ התייחס לאירוע שבו הותקפו תומכי מפלגת תקווה חדשה, והדגיש: "אנחנו נגד אלימות, גיניתי וראש הממשלה גינה. בוודאי שהליכוד נגד אלימות, אנחנו לא זקוקים לזה".

הורוביץ: "לא סוגרים מפלגה בגלל סקר אחד"

יו"ר מרצ ניצן הורביץ שוחח עם גיל הופמן על האפשרות שמפלגתו לא תעבור את אחוז החסימה. "אנחנו לא מתרסקים. הימין כבר שנים עושה לנו דה-לגיטימציה. במערכת החינוך מלמדים את התלמידים ששמאלני זה בוגד. אנחנו תחת התקפה עצומה עם המון משאבים שהשלטון משקיע. אנחנו נלחמים על נפש המדינה. נתניהו מכנה בוגדים את כל מי שלא תומך בו".

יו"ר מרצ ניצן הורביץ בכנס של ג'רוזלם פוסט. מארק ישראל סלם/הג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
"אנחנו נלחמים על נפש המדינה". הורביץ בכנס/אתר רשמי, מארק ישראל סלם/הג'רוזלם פוסט

על האפשרות שישבו תחת יו"ר ימינה נפתלי בנט או יו"ר תקווה חדשה גדעון סער אמר: "למה שנשב תחת איש ימין קיצוני? אנחנו מפלגת שמאל שדוגלת בחופש ושוויון. אנחנו לא פוסלים שיהיו שותפות גם מפלגות ימין. נמליץ על המועמד מהגוש שלנו שיש לו את הסיכוי הכי גדול להרכיב ממשלה".

"אנחנו נמליץ על מישהו מהגוש שלנו - גוש המרכז-שמאל", הוסיף, "אנחנו נדרוש את תיק החינוך הממשלה הזו, ואנחנו מבינים שנצטרך גם שותפים ממפלגות מחוץ לגוש".

סמוטריץ': "נתניהו פספס שנים של שער ריק בממשל טראמפ"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מתח ביקורת על ראש הממשלה, בשיחה עם כתב הכנסת של וואלה! יקי אדמקר על ההתפתחויות האחרונות במערכת הפוליטית. לדבריו, נתניהו הוא ימין - אך לא הימים לו הוא מצפה. "יש לו תרומה אדירה לישראל, תראה מה שהוא עשה עם החיסונים, אבל יש לי המון ביקורת עליו. הוא פספס ארבע שנים של שער ריק בממשל טראמפ", אמר, "ראש הממשלה לא מנהל קמפיין עבורי, אבל הוא מבין שבלי הציונות הדתית אין ממשלה ימנית".

כנס ג'רוזלם פוסט  - בצלאל סמוטריץ'. .מארק ישראל סלם/ הג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
"נפתלי צריך להחליט, הוא יושב יותר מדי זמן על הגדר ומפזר ערפל". סמוטריץ' בכנס/אתר רשמי, .מארק ישראל סלם/ הג'רוזלם פוסט

אדמקר ציין כי בנט אמר שהוא מוכן לוותר על ראשות הממשלה כדי שתוקם ממשלה, וסמוטריץ' השיב: "נו באמת. נפתלי צריך להחליט, הוא יושב יותר מדי זמן על הגדר ומפזר ערפל. האם פניו לממשלה ימנית והוא מוכן לשים הכל בצד לטובת מדינת ישראל ולממש את הרוב הימני?".

סמוטריץ' נשאל האם הוא בעד שמנדלבליט ילך הביתה, ואמר: "או שיבין את תפקידו. אנחנו נפצל את סמכויות היועמ"ש לשלוש. אנחנו נסדיר את התפקידים האלה, את זה אפשר לעשות רק בממשלת ימין".

גמליאל: "תמיד הליכוד נמצא בסקרים נמוך יותר ממה שקורה בשטח"

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, שוחחה עם יקי אדמקר, כתב כנסת וחרדים בוואלה! ובתשובה לשאלה האם לדעתה המבצע היה מוצלח יותר לו כחול לבן לא הייתה חלק מהממשלה, השיבה כי "אני לא רוצה לחפש אשמים, אבל אין ספק שהממשלה עם כחול לבן, כפי שהתנהלה בהיבט הפריטטי שגובל בחוסר הבנה מוחלט לגבי איך צריך לנהל את המדינה, הקשה מאוד גם בנושא של ההתמודדות עם הקורונה".

בנוגע למצב הליכוד בסקרים, אמרה כי "תמיד הליכוד נמצא בסקרים ברף נמוך יותר ממה שקורה בשטח. הצבעה לסער או בנט מביאה פוטנציאל לבחירות חמישיות או לממשלה ברוטציה עם לפיד".

כנס ג'רוזלם פוסט  - גילה גמליאל. .מארק ישראל סלם/ הג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
"היבט הפריטטי הקשה מאוד בנושא של ההתמודדות עם הקורונה". גמליאל בכנס/אתר רשמי, .מארק ישראל סלם/ הג'רוזלם פוסט

בתוך כך, היא גם התייחסה להפניית האצבע המאשימה כלפי איראן לאחר אסון הזיהום, וטענה כי לא מיהרה מדי להסיק מסקנות: "להפך. מנעתי דליפת נפט גולמי איראנית בפעם הבאה מחברת ביטוח שמפתחת רק אוניות איראניות שהבעלים שלה הוא סורי. להבא גורמי הביטחון לא יצטרכו להכחיש או לא להכחיש, הם יצטרכו לטפל בזה".

אולמרט: "ישראל מתנהלת על ידי קרימינל שדואג לעצמו ולא לישראל"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התארח בכנס ושוחח עם עורך הג'רוזלם פוסט יעקב כץ. אולמרט התייחס לביקור המתוכנן של נתניהו באבו דאבי שבסופו של דבר בוטל, וחשף כי בתור ראש ממשלה הוא כבר ביקר שם בעבר: "אני חושב שזה הביקור הרביעי או החמישי שלי שם. לא כל הביקורים שלי נעשו לאחר שהוכרז על נורמליזציה בין ישראל לאמירויות. הייתי שם גם לפני כן. אבל הקפדתי לא לתת לזה פרסום בתקופה שזה היה רגיש, למרות שהקשר בינינו לאמירויות היה הדוק בהיבטים שונים, והמערכת הזו התקיימה כבר למעלה מ-10 שנים. זה התחיל עוד בתקופת כהונתו של שרון והמשיך בתקופת כהונתי".

"הוא בא כדי לקדם את מערכת הבחירות שלו, והחשש היה שבמעמד ביקורו שם, בנוכחות המנהיגות הבכירה ביותר של האמירויות, ייאמרו דברים שלא בהכרח נוחים לאווירה שראשי האמירויות רוצים שתתקיים ביחסים שלהם עם איראן, ולכן הם לא השתוקקו לביקור הזה. מצד שני, הם לא רצו שסביב עצם ביטול הביקור יתקיים דם רע ביחסים".

בנוגע למשבר היחסים עם ירדן, אמר כי "שום דבר איננו חדש תחת השמש. מדינת ישראל מתנהלת על ידי קרימינל שדואג לעצמו ולא לישראל. הוא רימה ושקר והוליך שולל את המלך בכמה פרשיות בעבר".

כנס ג'רוזלם פוסט  - אהוד אולמרט. .מארק ישראל סלם/ הג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
"מכיר אנשים שאת הראיון למינוי שלהם לא עשה ראש הממשלה, עשתה אשתו". אולמרט בכנס/אתר רשמי, .מארק ישראל סלם/ הג'רוזלם פוסט

אולמרט התייחס גם ל"הסכם הסודי", לכאורה, של בני הזוג נתניהו, ואמר כי הוא לא מופתע אם אכן קיים כזה הסכם: "אני מכיר אנשים שהתברר לי מפיהם שאת הראיון למינוי שלהם לא עשה ראש הממשלה, עשתה אשתו".

"העדות של ארצי", אמר אולמרט, "רק בדיעבד נתנה גיבוי למה שאנחנו רואים במו עינינו כמעט מדי יום. זה מסכן את מדינת ישראל. זה מערער את היסודות של משטר דמוקרטי, מבלי שהיא חייבת לתת הנמקות ולדווח לשום גורם, והסמרטוט הזה שנושא בתואר ראש הממשלה הוא שחקן התיאטרון שצריך לחפות על העובדה שהוא לא מקבל את ההחלטות".

פרופ' ברבש: "הסיבה לכמות הנפטרים היא הדרך המופקרת שבה יצאנו מהסגרים"

פרופ' גבי ברבש שוחח עם בן כספית וטען כי מבחינתו, החיסון לקורונה הוא המצאת המאה. "מישהו יקבל על זה פרס נובל, היעילות של החיסון מדהימה. אנחנו מבינים את המנגנון של החיסון ויודעים שהוא לא יכול לגרום לבעיות בטווח הרחוק. אם תיתן נימוקים רפואיים למתנגדי החיסון, הם יחשבו שאתה אומר מה שאתה רוצה, בעסק הזה מעורבות הרבה אמוציות".

פרופ' ברבש ניתח את ניהול המשבר, והסביר כי בניהול הכולל הוא מאמין שמדינת ישראל נכשלה. "מי שניהל את המאבק, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבין לעומק את הבעיה שהווירוס מציג בפני האנושות", הוא אמר והסביר לגבי החיסונים כי "בעניין הזה אין מישהו שפעל טוב יותר".

פרופ' גבי ברבש בכנס של ג'רוזלם פוסט. מארק ישראל סלם/הג'רוזלם פוסט, אתר רשמי
"לא זיהינו שהמוטציה הבריטית נכנסה". פרופ' ברבש בכנס/אתר רשמי, מארק ישראל סלם/הג'רוזלם פוסט

בהמשך פירט פרופ' ברבש מדוע הוא חושב שניהול המשבר נחשב לכישלון וטען: "אין ספק שיכולנו לסיים עם פחות נפטרים. הסיבה לכמות הנפטרים היא הדרך בה יצאנו מהסגרים, דרך מופקרת. נתנו למספר המאומתים לעלות פעמיים לעשרת אלפים ביום. המתים הם המחיר ששילמנו. לא זיהינו שהמוטציה הבריטית נכנסה. כשהבריטים זיהו אותה, היא כבר הסתובבה בישראל במשך חודשיים. צריך להבין שבדרך כלל, רוב המוטציות מתגלות בדרך הזו, אך מצד שני, לא 'אכלנו אותה' יותר חזק בזכות החיסונים שעמידים בפני המוטציה".

הכנס נערך בחסות ובהשתתפות מנכ"ל בנק ירושלים גיל טופז, נשיא איגוד לשכת המסחר עו"ד אוריאל לין, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו, ד"ר איתמר עופר מנכ"ל צבר רפואה, המשנה למנכ"ל מרכז לאודר לתעסוקה תמר גיל מנחם, אלוף (במיל') גרשון הכהן חבר תנועת הביטחוניסטים וד"ר אסתר לוצאטו שותפה מנהלת בקבוצת לוצאטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully