וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לא נכונה: הח"כים שעזבו למפלגות יריבות - ולא ייכנסו לכנסת ה-24

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 17:51

לפי תוצאות הבחירות המסתמנות, ישנם מועמדים שעזבו את ביתם הפוליטי מחשש לקרוס תחת אחוז החסימה או כדי לשדרג את מעמדם - ולבסוף מצאו את עצמם ללא מושב בכנסת הבאה. בנוסף, מועמדים אחרים שקיוו להשתדרג לא נכללו ברשימות הסופיות ביום הבוחר ונותרו בחוץ

מליאת הכנסת 11 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
מליאת הכנסת/ראובן קסטרו

התוצאות המסתמנות בבחירות משאירות מועמדים רבים מחוץ לכנסת ה-24, ובהם חברי כנסת שעזבו את ביתם הפוליטי לטובת מפלגה יריבה. ביתם החדש של אותם ח"כים, שחלקם היו דמויות מרכזיות בכנסת הקודמת, לא קיבל את מספר המנדטים הדרוש כדי להשאיר אותם במשכן.

צבי האוזר - לקראת הבחירות לכנסת ה-21, האוזר חבר לתל"ם של בוגי יעלון, אשר התאחדה עם חוסן לישראל של בני גנץ ויש עתיד של יאיר לפיד לרשימה אחת תחת השם כחול לבן. האוזר, ושותפו יועז הנדל, תמכו בכניסה של גנץ לממשלת האחדות עם נתניהו, ולאחר מכן התפצלו בכנסת ה-23 מסיעת תל"ם לסיעה עצמאית דרך ארץ.

האוזר מונה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון ויזם את הפשרה לדחיית המשבר הפוליטי ב-100 ימים. לפני פיזור הכנסת ה-23 הודיע יחד עם הנדל על חבירה לרשימתו של גדעון סער, שם הוצב במקום השביעי וככל הנראה יישאר מחוץ לכנסת. זאת לאור תוצאות האמת החלקיות המנבאות למפלגה שישה מנדטים.

יו"ר ועדת החוץ וביטחון, ח"כ צבי האוזר, בדיון הוועדה בנושא תכנית "מגן הצפון". 22 בספטמבר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מצא עצמו בחוץ. האוזר/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

הילה שי וזאן - המועמדת נבחרה לכנסת ה-23 כחברת כנסת מטעם חוסן לישראל ברשימת כחול לבן. לפני פיזור הכנסת, כשהמשבר הפוליטי היה בשיאו, היא ניהלה מגעים עם ימינה בראשות נפתלי בנט ועם סער. השיחות בין הצדדים התנהלו בעצלתיים אך לבסוף החליטה וזאן לקבל את ההצעה לשלב אותה במקום ה-10 ברשימת תקווה חדשה ונותרה כעת מחוץ לכנסת בתום כהונה פוליטית קצרה במיוחד.

מיכל שיר - חברת כנסת בשלוש הכנסות האחרונות מטעם הליכוד. היא זוהתה עם מחנה גדעון סער בליכוד אך עברה לתקווה חדשה רק לאחר פיזור הכנסת ה-23. היא הייתה אחת מכוכבות ליל החניונים שבו ניסתה מפלגת הליכוד להאריך את ייסורי הגסיסה של הכנסת ולאפשר לה בכל זאת להעביר תקציב, ובכך לדחות את הבחירות.

שיר הופיעה להצבעה ברגע האחרון והצביעה נגד הארכת כהונת הכנסת. היא שובצה במקום התשיעי ברשימה של סער וכעת מסתמן שתישאר מחוץ לכנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מיכל שיר. נועם רבקין פנטון \ פלאש90, פלאש 90
אחת מכוכבות "ליל החניונים". שיר/פלאש 90, נועם רבקין פנטון \ פלאש90

המועמדים שלא התמודדו

לצד הח"כים שהוזכרו, ישנם מועמדים שעזבו את ביתם הפוליטי לטובת מפלגה אחרת - ובסוף החליטו שלא להתמודד מסיבות שונות.

יזהר שי - היה שר המדע והטכנולוגיה מטעם כחול לבן. נכנס לכנסת ה-21 מטעם סיעתו של גנץ. לפני פיזור הכנסת ה-23 עזב את המפלגה בטענה כי נוצרו פערים גדולים בינו לבין גנץ. שי חבר ליעלון עם סיעת תל"ם אך זו פרשה מהמרוץ לכנסת בשיאו מכיוון שלא השכילה להתאחד עם רשימות אחרות ולא היה לה סיכוי לעבור את אחוז החסימה.

אבי ניסנקורן 19 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
אבי ניסנקורן 19 במרץ 2020/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

אבי ניסנקורן - השר לשעבר מטעם כחול לבן שהגיע לכנסת ה-21 מההסתדרות. הוא נכנס בכנסת ה-23 למשרד המשפטים ונחשב הסמן הניצי מול נתניהו והליכוד בקרב על מערכת המשפט. רבים בליכוד האשימו את ניסנקורן כאחראי לבחירות, ועל הגל הזה הוא עזב בטריקת דלת את גנץ והתאחד עם מפלגת הישראלים של רון חולדאי - שגם היא פרשה מהמרוץ לכנסת בטרם עת. סביר להניח שאם ניסנקורן היה נשאר בכחול לבן הוא היה רואה את הכנסת הבאה מבפנים.

עפר שלח - שלח היה חבר בכיר ביש עתיד, ממקימי ומייסדי המפלגה, עד השנה שעברה, כשדרש לקיים פריימריז במפלגה ומשנענה בשלילה החליט לצאת לדרך עצמאית. אחרי פיזור הכנסת, הוא פרש מיש עתיד והקים את מפלגת תנופה. שלח לא עבר את אחוז החסימה בסקרי המנדטים האחרונים, וכשל בהגעה להסכמות על איחודים עם מפלגות אחרות בגוש השמאל.

עינב קאבלה - שובצה במקום ה-37 ברשימת כחול לבן בבחירות לכנסת ה-21, ה-22 וה-23, אך לא נבחרה. נכנסה לכנסת ה-23 ביוני האחרון לאחר התפטרותו של השר אסף זמיר במסגרת "החוק הנורווגי" ונבחרה לעמוד בראשות ועדת המדע והטכנולוגיה. לאחר התפזרותה של הכנסת ה-23 ולקראת הבחירות לכנסת ה-24, הצטרפה קאבלה למפלגה של חולדאי והתפטרה מהכנסת. גם היא נשארת בחוץ בגלל הסרת מועמדותה של מפלגת הישראלים.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2021

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully