וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לבנט וסער: חיזרו הביתה, נקים ממשלת ימין יציבה

עודכן לאחרונה: 31.3.2021 / 21:33

ראש הממשלה פנה ליו"ר ימינה ויו"ר תקווה חדשה וקרא להם להרכיב עימו ממשלה. "בואו נשים את המשקעים האישיים מאחורינו", אמר נתניהו בהצהרה לתקשורת, לראשונה מאז ליל הבחירות וברקע המאמצים להרכבת ממשלה. סער דחה את ההצעה: לא אצטרף ולא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו

בוודיאו: נתניהו קורא לבנט וסער להקים ממשלת ימין יציבה ולשים את המשקעים מאחור/צילום: קונטקט

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (רביעי) ליו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, וקרא להם להרכיב עימו ממשלה. "בואו נשים את המשקעים האישיים מאחורינו, נקים ממשלת ימין יציבה", אמר נתניהו בהצהרה לתקשורת, לראשונה מאז ליל הבחירות וברקע המאמצים להרכבת ממשלה.

ההצהרה של נתניהו ניתנה ברקע חשש גובר בלשכת ראש הממשלה מהאפשרות שנשיא המדינה יטיל את הרכבת הממשלה על בנט. למרות המחלוקות בגוש המתנגד לנתניהו על סבב ההמלצות אצל הנשיא, בליכוד מודאגים מכך שבנט עשוי להגיע להבנות עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ועם סער, שיציבו אותו ראשון ברוטציה ובעמדת ראש הממשלה. בימים האחרונים שליחים מטעמו של נתניהו ובכירים בליכוד מפעילים לחץ כבד על בכירי ימינה, ומעבירים הצעות נדיבות להשתלבות בליכוד ובתיקים בכירים בממשלה, במאמץ למנוע חבירה שלהם לגוש השני.

"הפעם העם אמר את דברו באופן מובהק", אמר נתניהו בפתח דבריו. "הציבור נתן למפלגות הימין רוב ברור של 65 מנדטים, זה מאפשר להקים ממשלת ימין יציבה, שתכהן לאורך שנים ותוביל את ישראל להישגים כבירים נוספים לטובת כל אזרחי ישראל, אפשר להקים אותה מיד".

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת 31 במרץ 2021. קונטקט, אתר רשמי
"בואו נשים את המשקעים האישיים מאחורינו". נתניהו בהצהרה, הערב/אתר רשמי, קונטקט

ראש הממשלה הוסיף כי "כל ממשלה אחרת שתוקם, ולא ממשלת ימין, תהיה ממשלת שמאל בלתי יציבה שתוקם באופן ברור בניגוד מובהק לאידיאולוגיה של הרוב העצום שהצביע לליכוד ולימין. ממשלה כזו, עם הניגודים הפנימיים בתוכה, עשויה להרוס את כל ההישגים שהשגנו בשנים האחרונות, והיא תיפול מהר מאוד".

נתניהו ביקש מבנט וסער להקים עימו ממשלה, על אף חילוקי הדעות בין הצדדים. "ידענו להתגבר עליהם ולעבוד יחד לטובת אזרחי ישראל", אמר. "בואו נשים את המשקעים האישיים מאחורינו, מדינת ישראל ועתידה הם הדבר החשוב באמת. כל אחד מאיתנו האמין לפני הבחירות שיוכל להגיע לממשלה ללא שותפות עם האחר, אבל העם אמר את דברו והחליט שאנחנו חייבים לשבת יחד. קורא לכם - חזרו הביתה למקום הטבעי שלכם בימין, בואו נתאחד ונקים יחד ממשלה לאומית יציבה".

לאחר ההצהרה, הודיע יו"ר תקווה חדשה גדעון סער כי הוא דוחה את הצעת ראש הממשלה להצטרף לממשלתו. "‏באותו יום ממש שבו הוא ואנשיו שוב מפיצים נגדי ונגד נשיא המדינה תיאוריות קונספירציה הזויות וכוזבות - נתניהו פונה אלי כדי שאצטרף אליו", כתב סער בטוויטר. "תשובתי: אקיים את התחייבותי לבוחר. לא אצטרף ולא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו. המשך כהונת נתניהו המעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה - פוגעת בישראל", הוסיף.

סער עוד הדגיש כי ‏"מאידך, ממשלה בראשות אדלשטיין, כץ או ברקת - ניתן להקים בקלות ובמהירות אם נתניהו יעדיף לשם שינוי את טובת המדינה על טובתו האישית, יפנה את הדרך ויאפשר למדינה להתקדם".

תגובתו של ניר ברקת לדבריו של סער לא איחרה לבוא, והוא כתב בציוץ כי "גדעון, חשבתי שכמוני אתה מכבד את הדמוקרטיה. הפסדת בפריימריז ופרשת מהליכוד, קבל את התוצאה הדמוקרטית, בליכוד יש יו"ר נבחר אחד וניסיון לסכסך בתוכנו לא יעזור". ברקת הצטרף לקריאתו של נתניהו לסער ובנט באומרו "אני קורא לך ולנפתלי בנט לשים שיקולים אישיים בצד ולאפשר הקמה של ממשלת ימין בהובלת נתניהו".

מפלגת ימינה הגיבה גם היא להצהרת ראש הממשלה, ומסרה כי "נפתלי בנט דואג לאזרחים, לא לשיריונים. בנט ימשיך לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".

יו"ר ימינה, נפלתי בנט במהצלך הצהרתו לאחר תוצאות המדגם 24 במרץ 2021. אריאל זנדברג, אתר רשמי
ההצהרה של רה"מ ניתנה ברקע חשש מהאפשרות שיוטל עליו להרכיב את הממשלה. בנט/אתר רשמי, אריאל זנדברג

מוקדם יותר תקף יו"ר כחול לבן בני גנץ את ראש הממשלה, ואמר כי אי מינויו של שר משפטים קבוע הוא "הוכחה ניצחת שנתניהו נמצא בניגוד עניינים. שלחתי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה שמבקש לבחון את כשירותו". כהונתו של גנץ כממלא מקום שר משפטים פוקעת מחר בחצות.

"מחר יהיה יום חשוך בתולדות מדינת ישראל", תיאר גנץ במסיבת עיתונאים בכפר המכביה. "החל ממחר, באופן תקדימי, לא יהיה בישראל שר משפטים. נאשם בפלילים מבקש ששלטון החוק ירכין בפניו את רעשו. במקום להתייצב בבית המשפט הוא מבקש לחפור תחת יסודותיו. אני לא אאפשר את הפגיעה הזו בשלטון החוק. אנחנו לא נאפשר זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully