וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

במערכת הפוליטית מגיבים להודעת בנט: "מילא את התפקיד באופן ממלכתי"

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 19:16

בתגובה להודעתו של בנט כי לא יתמודד בבחירות הבאות, הורוביץ נפרד ואמר: "יש לי הערכה גדולה אליו". לדבריו הצטרף סער שהוסיף כי בנט היה ראש ממשלה טוב וכי הוא משוכנע שיחזור לשרת את המדינה. מנגד, גפני תקף: "הוא נשאר לבד אחרי שכולם עזבו אותו - ועכשיו גם הוא הולך"

בווידאו: ישיבת הממשלה האחרונה של בנט כראש הממשלה/מערכת וואלה!

במערכת הפוליטית הגיבו הערב (רביעי) להודעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט כי לא יתמודד בבחירות הבאות. "נפתלי אחי, תודה בשמי ובשם כל עם ישראל", אמר שר החוץ יאיר לפיד. יו"ר מרצ ניצן הורוביץ נפרד מבנט: "גיליתי אדם חרוץ ועינייני שבאמת אכפת לו מהציבור". "‏בשנה האחרונה עבדתי צמוד מאוד אליו, בשני גלי קורונה, כל יום, כמה פעמים ביום", מסר. "עמדותיו לא עמדותיי וזה ברור, אבל יש לי הערכה גדולה אליו. ישראל הרוויחה שנה של ממשלה טובה, הרבה בזכותו. יישר כוח".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, נפרד אף הוא ואמר כי בנט הוא פטריוט ישראלי. "הוא היה ראש ממשלה טוב שמלא את התפקיד באופן ממלכתי", הדגיש. "עבדנו בשיתוף פעולה מלא למען ישראל ואזרחיה. אני משוכנע שהוא עוד יחזור לשרת את המדינה בעתיד. נפתלי, תודה ובהצלחה".

השר לביטחון פנים עמר בר-לב אמר כי צר לו על פרישתו של בנט. "בשנה החולפת זכיתי להכיר ראש ממשלה אמיץ ונחוש, שידע לקבל החלטות חשובות וניווט באופן מרשים את הספינה במים הסוערים לצד שותפים שדעתם הפוליטית שונה משלו", הדגיש. "כזה הוא נפתלי בנט: מנהיג שטובת המדינה ואחדות העם עמדו תמיד לנגד עיניו, ומעל הכול - בן אדם".

רה"מ נפתלי בנט, ישיבת ממשלה, 26 ביוני 2022. יואב דודקביץ, פול
לא יתמודד בבחירות הקרובות. בנט/פול, יואב דודקביץ

יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג אמר כי גילה השנה את בנט שהוא לדבריו מנהיג פטריוט, ממלכתי, אוהב המדינה, שבכל פעם התעלה לגודל השעה ובחר בטובת ישראל. "העדפת ה'אנחנו' מול ה'אני' והבחירה לחבר את חלקי החברה הישראלית גם במחירים פוליטיים כואבים, אינן נפוצות בפוליטיקה ובהנהגה הישראלית", אמר. "תודה מעומק הלב והצלחה רבה".

מנגד, יו"ר יהדות התורה משה גפני אמר כי בנט נשאר לבד אחרי שכולם עזבו אותו - ועכשיו גם הוא הולך. "מתברר שהקדוש ברוך הוא מנהל את העולם", אמר. "אי אפשר לשקר ולרמות את כל המדינה, לאורך כל השנה האחרונה היו טענות נגדינו על התבטאויות קשות מצידנו נגדו ונגד הממשלה הרעה הזאת, מתברר שצדקנו בכל מילה".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר כי בנט עשה סיבוב על מדינה שלמה. "הוא רמס את החלשים, שיתף פעולה עם שונאי ישראל ותומכי טרור, הרס את היהדות, השפיל את הגאווה הלאומית שלנו, והפך את החיים כאן ליקרים מאי פעם, הוא סוף סוף הולך הביתה - ברוך שפטרנו", אמר.

עוד בוואלה!

בנט הודיע שלא יתמודד בבחירות הבאות, שקד צפויה להחליפו כיו"ר ימינה

לכתבה המלאה
בנט הודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות שקד תוביל את ימינה 
29.6.22. קונקט, אתר רשמי
"מילא את התפקיד באופן ממלכתי". בנט/אתר רשמי, קונקט

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי פרישתו של בנט מהחיים הפוליטיים בתום שנה מעבירה מסר של ניסוי שנכשל. "בנט, ראש הממשלה הראשון עם כיפה, הונה את מחנה הימין המסורתי והקים ממשלה הכי פוגענית לזהות היהודית ולמוחלשים", אמר. "‏מי שדיבר גבוהה על אחדות הוביל מסע פילוג קשה נגד מחצית העם וכינה אותו בכינויים. ‏בקרוב נחזיר את ישראל למסלול הנכון".

בימים האחרונים התלבט בנט אם להתמודד בבחירות הקרובות, וערך התייעצויות עם חלק מחברי מפלגתו ומקורביו על כך. לבסוף, החליט כי לא יתמודד. ההערכה היא כי שרת הפנים איילת שקד תוביל את ימינה, בהתאם להבטחת בנט בפגישה שערך עמה בתחילת השבוע. במצב שבו שקד תוביל את המפלגה, חלק מחברי ימינה ובראשם סגן השר מתן כהנא שנחשב מקורב מאד לבנט - עשויים לעזוב את הרשימה ולא להתמודד בה בבחירות הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully