וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ח"כ יובל שטייניץ פורש מהחיים הפוליטיים: "רוצה לנשום קצת אוויר נקי"

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 13:41

הח"כ מהליכוד הוא אחד מחברי הכנסת הוותיקים ובמרוצת הקריירה שלו שימש בין היתר כשר האוצר, שר האנרגיה ויו"ר ועדת חוץ וביטחון. מאז שהליכוד עזב את השלטון, הוא החל להתייעץ עם מקורביו לגבי המשך דרכו הפוליטית. "מקווה שתוצאות הבחירות תשמנה סוף לכאוס הפוליטי"

יובל שטייניץ על הרעיון לעודד יציאת ישראלים לחו"ל/ערוץ כנסת

שר האוצר לשעבר, חבר הכנסת, יובל שטייניץ, הודיע היום (שלישי) כי לא יתמודד בבחירות הקרובות. "הרגשתי שמגיע לי ולמשפחתי לנשום קצת אוויר נקי", אמר שטייניץ. עוד אמר כי "אני מעמיד את עצמי לרשות חבריי בליכוד במערכת הבחירות, בתקווה שהתוצאות תשמנה סוף לכאוס הפוליטי, ותאפשרנה את הקמתה של ממשלה לאומית ואיכותית בהובלת נתניהו והליכוד".

שטייניץ הוא אחד מחברי הכנסת הוותיקים במשכן, מכהן בכנסת מאז 1999, ובמרוצת הקריירה שלו שימש בין היתר כשר האוצר, שר האנרגיה ויושב ראש ועדת חוץ וביטחון. בשנה האחרונה, מאז שהליכוד עזב את השלטון, שטייניץ החל להתייעץ עם מקורביו לגבי המשך דרכו הפוליטית, וביתר שאת מאז שרעייתו, גילה שטייניץ, מונתה לשופטת בבית המשפט העליון, ברקע המתקפות המחריפות בליכוד על מערכת אכיפת החוק והקריאות לערוך רפורמות מרחיקות לכת במערכת המשפט.

יובל שטייניץ. הדס פרוש, פלאש 90
יובל שטייניץ/פלאש 90, הדס פרוש

במרוצת השנים שטייניץ נחשב למקורב ליור הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו שמינה אותו לשר האוצר עם שובו לשלטון ב2009. נתניהו גם מינה אותו כחבר בקבינט המדיני ביטחוני במרוצת רוב שנותיו בשלטון. ב2015 הוא מונה לשר האנרגיה, שם גיבש והוביל את מתווה הגז, שהסדיר את הפקת הגז הטבעי במאגרים הישראליים והוביל לחתימת הסכמים אסטרטגיים עם ירדן ומצרים. ב2020 שטייניץ פירסם את הספר "הקרב על הגז" שתיאר את המאבקים הפוליטיים והציבוריים על מימוש המתווה.

"חברי ד"ר יובל שטייניץ היה שותף נאמן למדיניות הכלכלית המוצלחת שבה הובלנו את ישראל בעשור הטוב בתולדותיה", אמר ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. "המאבק המשותף שלנו להוצאת הגז מהמים, חרף כל הלחצים הפופוליסטים, הביא עשרות מיליארדים לאזרחי ישראל - בחינוך, ברווחה, בבריאות ובתשתיות". עוד אמר כי "כשר אוצר יובל פעל להורדת מחירים ומיסים וכחבר בקבינט המדיני-ביטחוני הוא היה שותף להחלטות חשובות במיוחד לביטחון ישראל. אני בטוח שיובל ימשיך לתרום לאזרחי ישראל ולמדינה האהובה שלנו".

ח"כ יובל שטייניץ, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וח"כ דוד ביטן במליאת הכנסת, 6 יולי 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"אני בטוח שיובל ימשיך לתרום לאזרחי ישראל ולמדינה האהובה שלנו", בנימין נתניהו/דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר ימינה, איילת שקד, צייצה בטוויטר: "‏יובל שטייניץ הוא מהאנשים הטובים והישרים ביותר שיש בפוליטיקה הישראלית. הוא קידם את המדינה בתחומים רבים חלקם ידועים וחלקם לא. מתווה הגז שהוא הוביל העשיר את המדינה וחיזק אותה. הוא חבר יקר, תמיד נהג בכבוד ודרך ארץ ואני מאחלת לנו שימשיך בעשייה למען העם והארץ".

השר יועז הנדל כתב: "‏מאחל לשטייניץ, חברי, המון הצלחה בהמשך. איש ערכי, עמוק ורציני. למרות מה שנדמה הפוליטיקה דורשת רצינות וענייניות, אחרת אי אפשר להניע תהליכים. יובל הוא סמל לכך. מודה לו על שירותו המסור לעם ישראל".

"‏הצטערתי מאוד על החלטתו של ידידי, שטייניץ, לפרוש מהפוליטיקה", כתב בטוויטר ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט. "הציבוריות הישראלית מאבדת אדם ישר, אמיץ ומוכשר. שטייניץ מגלם את תמצית הטוב שבעשייה הציבורית:יושרה, מהות על פני פופוליזם, יצירתיות, ספקנות בריאה ואהבה עמוקה וטהורה למדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully