וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

שקד ומרצ לא עוברות את אחוז החסימה, נתניהו מקבל את המנדט ה-61

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 11:56

בנוסף לשקד, גם מרצ לא עוברת את אחוז החסימה כבר שבוע שני ברציפות - וחלוקת הקולות האבודים מקנה לבלוק של נתניהו את הרוב הנכסף, כך עולה מסקר מעריב. הליכוד מתחזק בשני מנדטים, וגם יש עתיד וישראל ביתנו עולות במנדט. הגוש המתנגד לנתניהו נחלש

בווידאו: ממשלת השינוי חילצה את המדינה מהכאוס. עכשיו חוזרים למכונת הרעל/בן כספית, מעריב

שבוע וחצי אחרי שאיילת שקד הפכה ליו"ר ימינה, המפלגה בראשותה לא עוברת את אחוז החסימה ובכך היא מעניקה לראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, את המנדט ה-61 שיאפשר לו להקים ממשלת ימין-חרדים צרה אחרי הבחירות. כך עולה היום (שישי) מסקר פאנלס פוליטיקס שמתפרסם במעריב הבוקר. בנוסף לשקד, שמקבלת בסקר רק 2.6% תמיכה, גם מרצ לא עוברת את אחוז החסימה, בשבוע השני ברציפות, עם 2.2% בלבד. מאובדן הקולות המשותף הליכוד מתחזק ב-2 מנדטים ועולה ל-36, שמשלימים לרוב אותו נתניהו התקשה להשיג כבר ארבע מערכות בחירות.

חלוקת הקולות המחודשת מחזקת גם את יש עתיד וישראל ביתנו כל אחת במנדט לעומת הסקר הקודם בשבוע שעבר. מהסקר עולה כי יש עתיד היא המפלגה השנייה בגודלה עם 23 מנדטים, אחר כך הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ששומרת על יציבות עם 10 מנדטים, כחול לבן עם 9, ש"ס עם 8, יהדות התורה עם 7, מפלגת העבודה והרשימה המשותפת עם 6 מנדטים כל אחת ישראל ביתנו התחזקה במנדט לעומת הסקר הקודם ועולה ל-6, תקווה חדשה של גדעון סער יציבה על 5, ורע"ם על 4 מנדטים. הבלוק של נתניהו, עם סמוטריץ והחרדים, הגיע בסקר הקודם ל-59 מנדטים, ובסקר הנוכחי ל-61. הגוש הנגדי, שקיבל בסקר הקודם 55 מנדטים, ירד ל-53.

סקר מנדטים מעריב 08.07.2022. ללא, מערכת וואלה!
נתוני הסקר המלאים/מערכת וואלה!, ללא

השינוי המשמעותי בסקר, ההגעה של נתניהו למנדט ה-61, הוא תוצר של הנפילה של ימינה ומרצ. שקד, שקיבלה את המפלגה בירושה בשבוע שעבר אחרי פרישת ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, עדיין ממתינה למחקרי עומק לגבי הקמפיין כדי לבנות רשימה ולאפיין קהל ומסרים, ויידרשו סקרים נוספים כדי להעריך נכונה את מצבה. אך הסקר מסמן את נקודת הפתיחה הבעייתית שבה היא מתחילה את מערכת הבחירות. גם במרצ מודאגים ממגמת ההתרחקות מאחוז החסימה, שמגבירה את הלחץ לפעול לאיחוד עם מפלגת העבודה. בשבועות הקרובים ייערכו במרצ פריימריז לראשות המפלגה ולרשימה, בהן ח"כ יאיר גולן צפוי לאתגר את מנהיגותו של יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ.

הסקר נערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, בפאנל אינטרנטי של 711 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית והערבית, עם טעות דגימה של 4.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully