וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ישוריין בליכוד? שיקלי צפוי להתפטר מהכנסת ולהתמודד במפלגה קיימת

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 11:28

חבר הכנסת שהופרש מימינה החליט למשוך את הערעור שלו על ההחלטה, כדי שיוכל להתמודד בכנסת הבאה גם במפלגה קיימת כמו הליכוד, שם הובטח לו שיריון. בכירים בליכוד מעריכים: שיקלי וסילמן יקבלו שיריון אם ירצו

בווידאו: דיון סוער בכנסת על הבקשה להכריז על ח"כ שיקלי כפורש/צילום: ערוץ הכנסת

חבר הכנסת עמיחי שיקלי צפוי למשוך את הערעור נגד הכרזתו כפורש מימינה, ויתפטר מהכנסת - כך נודע היום (ראשון) לוואלה!. באופן זה, הוא יוכל להתמודד בכנסת הבאה גם במפלגה קיימת כמו בליכוד, שם הובטח לו שיריון. מדובר בהחלטה שהתקבלה במסגרת דיון שנערך היום בבית המשפט המחוזי בירושלים בערעור שהגיש שיקלי נגד הכרזתו כפורש. להצעה בבית המשפט הסכימו גם עורכי הדין של מפלגת ימינה, שהתנגדה לפני פיזור הכנסת למהלך דומה, שיבטל את ההכרזה של שיקלי כפורש.

ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו צפויים להיות שלושה שיריונים ברשימת הליכוד שאותם הוא יכול להציע לשיקלי, עידית סילמן וניר אורבך, וכן שוקל שיריון לתא"ל במיל' גל הירש. בכירים בליכוד מעריכים כי שיקלי וסילמן יקבלו שיריון במפלגה במידה וירצו, ואילו לגבי אורבך נשמעים מסוייגים יותר.

עמיחי שיקלי 10 ביולי 2022. נועם ריבקין, פלאש 90
יתפטר מהכנסת. שיקלי/פלאש 90, נועם ריבקין

בחודש אפריל, ועדת הכנסת הכריזה על חבר הכנסת כפורש. למרות שפרש מהקואליציה עוד קודם, בימינה החליטו להפעיל נגדו את הליך הענישה, עשרה חודשים אחרי פרישתו, וזאת לאחר שיו"ר הקואליציה לשעבר עידית סילמן עשתה זאת גם היא ובכך איימה על יציבות המפלגה. להכרזה על פורש יש משמעויות לגבי האפשרויות של שיקלי בבחירות הקרובות, ולכן הוא נאבק משפטית לבטל אותה. למעשה ההכרזה אסרה עליו להתמודד בבחירות הבאות במסגרת הליכוד או בכל מפלגה קיימת.

לאחר שהוכרז כפורש שיקלי מאר בריאיון ב-103FM כי הוא מעוניין לכהן כשר בממשלה תחת בנימין נתניהו. מנגד, הוא ציין כי אף גורם לא הבטיח לו את התפקיד והדגיש כי הוא לא שולל להוביל מפלגה חדשה בעצמו. "אין שום סיכוי שאתפטר מהכנסת", אמר אז חבר הכנסת.

בשיחה עם ענת דוידוב וגולן יוכפז הבהיר שיקלי כי למרות הפרשתו מימינה, והסיכון לעתידו הפוליטי בכך שהוא עדיין נשאר בכנסת, הוא לא יתפטר מהכנסת ב"שום מצב". שיקלי נשאל אם הוא רואה את עצמו שר בממשלה הבאה תחת נתניהו - והשיב "הלוואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully