וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בן גביר: ביקשתי מסמוטריץ' לשבת לדבר על איחוד, לא קיבלתי ממנו תשובה

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 11:26

יו"ר עוצמה יהודית קרא לאיחוד מפלגות הימין שהרכיבו את סיעת "הציונות הדתית" בכנסת האחרונה, לרבות מפלגת הבית היהודי. בן גביר הציע לערוך משאל בקרב "אנשי מקצוע" בימין, שיקבע איך תיראה הרשימה. סמוטריץ', שצפוי לחבור שוב לבן גביר, מבקש לנהל מו"מ רק לאחר הפריימריז

בווידאו: בן גביר קורא לסמוטריץ' לבצע משאל שיקבע את גודל המפלגות ברשימה המשותפת/צילום: רוני כנפו

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, כינס היום (שני) מסיבת עיתונאים שבה קרא לאחדות בימין. הוא טען כי ביקש מיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', לסגור כבר עכשיו על איחוד, אך לא קיבל ממנו תשובה. "אם אני כאן היום, כנראה שלא קיבלתי ממנו תשובה". בן גביר צפוי לרוץ יחד עם יו"ר "הציונות הדתית", ח"כ בצלאל סמוטריץ', אך מבקש לסגור על האיחוד כבר כעת, למרות שבציונות הדתית ייערכו בקרוב פריימריז לרשימה, והם מבקשים לנהל את המו"מ עם עוצמה יהודית רק לאחריהן.

במסיבת העיתונאים קרא בן גביר לכל סיעות הימין שהרכיבו את רשימת ה"ציונות הדתית" בכנסת האחרונה, כולל הבית היהודי, שלא היתה חלק מהאיחוד, לרוץ יחד. "עוצמה יהודית הפכה להיות הסיפור החם של הפוליטיקה הישראלית. התמיכה מגיעה מכולם, והגיע הזמן לממש את התמיכה הזאת. אני מציע כאן ועכשיו מתווה שנערוך משאל בכל הימין - יעמדו מאחוריו אנשי מקצוע חיצוניים והם יבחנו את הכוח של כל אחת ואחת מהמפלגות - הציונות הדתית, עוצמה יהודית, נועם והבית היהודי. באמצעות כך אפשר יהיה להרכיב ולהגיע לתוצאה מנצחת. אין לי ספק שסמוטריץ' יסכים למתווה הזה. כל דקה שלא עושים את החיבור, אנחנו מאבדים קולות. עבדנו כל השנה בשיתוף פעולה, אין סיבה שזה לא יימשך ולא ננצח את הבחירות".

מסע"ת | איתמר בן גביר. מלון וורט ירושלים 11 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"עוצמה יהודית הפכה להיות הסיפור החם של הפוליטיקה הישראלית". בן גביר, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בן גביר התייחס אתמול לאיחוד בין כחול לבן של בני גנץ ותקווה חדשה של גדעון סער ואמר: "ראינו את השמאל מתאחד כדי לנצח את הבחירות. סער וגנץ עושים מה שצריך מבחינתם, יוצרים חיבורים ורוצים לנצח את הימין. בעוד שבשמאל מתאחדים דווקא אצלנו בימין העניינים מדשדשים. אי אפשר להתכתש, למרוט נוצות ולהגיע מוכים וחבולים בסגירת הרשימות. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שזה לא יקרה, זה לא מגיע לעם ישראל. בסקרים הפנימיים אנחנו מקבלים 12 מנדטים, אנחנו יכולים להביא לניצחון מובהק של הימין ולתת נוק-אאוט לשמאל. האחריות מחייבת אותנו להביא את בשורת האחדות כבר עכשיו. אם נפעל בהרמוניה, באהבה ובשיתוף פעולה - אפשר לנצח את הבחירות הללו".

בן גביר פסל חיבור עם ימינה של איילת שקד ואמר כי "היא הוכיחה שהיא בשמאל. אני לא חושב שאפשר לחבר אנשי שמאל".

בן גביר מבקש לנהל משא ומתן מיידי ברקע העלייה הגוברת של המפלגה המאוחדת בסקרים, וכן הפופולריות שלה הוא זוכה בימין מאז נכנס לכנסת ה-24 וכיהן כחבר כנסת באופוזיציה. הוא סבור כי הוא חלק משמעותי מכוחה הגובר של המפלגה, ורוצה להפעיל לחץ על סמוטריץ' לתת לו מספר גבוה של מקומות בעשירייה הראשונה שנחשבת לריאלית, על פי הסקרים. סמוטריץ' סבור כי לאחר הפריימריז של מפלגתו, מעמדו יתחזק ועל כן מבקש להמתין עם ניהול השיחות לאיחוד כולל של המפלגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully