וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

מרצ מתפרקת: תמר זנדברג לא תתמודד לכנסת הבאה

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 11:41

זנדברג מצטרפת לניצן הורוביץ ועיסאווי פריג' ומודיעה כי לא תתמודד לראשות המפלגה, וכי היא לוקחת הפסקה מהחיים הפוליטיים. "נתתי למסע הזה את המקסימום שלי. הגלגל המפורסם שכל פוליטיקאי שואף להישאר עליו מרגיש כמו סיבוב במקום, זה הזמן שלי לרדת ממנו"

מר"צ מתפרקת: תמר זנדברג לא תתמודד בבחירות הקרובות/מערכת וואלה

השרה להגנת הסביבה ויו"ר מרצ לשעבר תמר זנדברג הודיעה היום (שישי) כי לא תתמודד לכנסת הבאה. עוד הודיעה זנדברג כי החליטה לקחת הפסקה מהחיים הפוליטיים. זאת, לאחר שמוקדם יותר השבוע הודיע גם שר הבריאות ניצן הורוביץ כי לא יתמודד בבחירות הקרובות על ראשות המפלגה.

"אחרי תשע שנים בכנסת ובממשלה, וכמעט 19 בעולם הציבורי והפוליטי, המבט שלי מפוקח", הודיעה יום זנדברג, "אני מלאת אמונה ואופטימיות על העתיד של מרצ, השמאל וגוש השינוי, אבל חלחלה בי ההכרה שהנסיון החמישי יהיה בלעדיי".

"נתתי למסע הזה את המקסימום שלי. כחברת כנסת, כיושבת ראש המפלגה, כשרה, באופוזיציה ובקואליציה, שירתתי את הדרך והציבור שבחר בי. אני מאמינה ששיניתי והשפעתי, ועכשיו זה יהיה הוגן לפנות את המקום לאחרות ואחרים שימשיכו אותו", אמרה.

הצהרת ח"כ תמר זנדברג בישיבת הסיעה. 31 במאי 2021. שלו שלום, TPS
"מרגישה שהפוליטיקה קצת השתגעה", זנברג/TPS, שלו שלום

"כמו רבים, גם אני מרגישה שהפוליטיקה קצת השתגעה", אמרה השרה, "באיזשהו שלב, הגלגל המפורסם שכל פוליטיקאי שואף להישאר עליו, מרגיש כמו סיבוב במקום במירוץ לשום מקום. זה הזמן שלי לרדת ממנו".

ח"כ מוסי רז אמר בתגובה להודעתה של זנדברג כי הוא מצר על החלטתה, והוסיף כי "הצטיינותה של תמר זנדברג כשרה להגנת הסביבה היא המשך לעבודה מרשימה בת 8 שנים בכנסת ולפני כן בעיריית תל אביב. תמר תחסר מאוד למרצ ולשוחרי הסביבה בישראל"

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ מיכל רוזין הגיבה גם היא וכתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "הופתעתי מהחלטתה של השרה תמר זנדברג לקחת פסק זמן מהפוליטיקה. אנחנו צועדות יחד שנים רבות וזכיתי לראות את הדרך המרשימה שעשתה כח"כית, יו"ר המפלגה ושרה. אני בטוחה שתמשיך לתרום וכפי שכתבה, האופטימיות והאמונה הם אלו שיובילו את מרצ בבחירות הקרובות - מרצ מתחדשת ומתחזקת לקראת הבחירות".

מסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה 05 בינואר 2022. ראובן קסטרו
הודיע גם הוא שלא יתמודד בכנסת הבאה, הורוביץ/ראובן קסטרו

ההודעה של זנדברג מגיעה בהמשך להודעת הפרישה של יו"ר מרצ ניצן הורוביץ מתפקידו, וההחלטה של השר עיסאווי פריג' לפרוש מהפוליטיקה מוקדם יותר החודש. זנדברג, ששימשה יו"ר מרצ בעבר, שקלה בימים האחרונים להתמודד על תפקיד היו"ר מול יאיר גולן, אך החליטה בסופו של דבר לקחת פסק זמן מהפוליטיקה. בניגוד להורוביץ, שמתכוון להישאר ברשימה, היא מפנה את מקומה ברשימה ולא תתמודד לכנסת, לפי ההערכה במרצ, היא עשויה לשקול בהמשך התמודדות לראשות עיריית תל אביב.

בכירים ופעילים במרצ לוחצים כעת על יו"ר מרצ לפני זנדברג, ח"כ לשעבר זהבה גלאון, לשוב ולהתמודד מול גולן על ראשות המפלגה. גלאון צפויה לקיים החלטה בנושא בימים הקרובים. בן זוגה של זנדברג, אורי זכי, חבר הנהלת מרצ, שוקל גם הוא להתמודד על מקום ברשימה לאחר פרישתה. גם זכי יקבל החלטה בימים הקרובים. הפריימריז במרצ, לראשות המפלגה ולרשימה, ייערכו ב-23 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully