וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

היא חוזרת: זהבה גלאון הכריזה שתתמודד על ראשות מרצ

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 18:39

גלאון, שהנהיגה את מרצ בין 2012-2018 והיתה ח"כית מטעמה 16 שנה, תתמודד מול יאיר גולן בפריימריז באוגוסט. היא צפויה להנות מתמיכתם של רוב הח"כים והמנגנון המפלגתי, אל מול גולן שנחשב לנטע זר במפלגה. זמן קצר לאחר ההכרזה נפגשה עם לפיד: "מחויבת לגוש השינוי בהנהגתו"

זהבה גלאון ויאיר לפיד 19 ביולי 2022. ללא, אתר רשמי
גלאון ולפיד, היום/אתר רשמי, ללא

יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון הכריזה היום (שלישי) כי היא חוזרת להתמודד על ראשות המפלגה. גלאון, שהנהיגה את מרצ בין 2012-2018 והיתה ח"כית מטעמה במשך 16 שנה, תתמודד מול סגן השר, ח"כ יאיר גולן בפריימריז שייערכו ב-23 באוגוסט. "אני חוזרת, מרצ חוזרת", אמרה בסרטון שפרסמה בטוויטר.

גלאון נפגשה זמן קצר לאחר ההכרזה עם ראש הממשלה יאיר לפיד. בהודעה מטעמה נמסר כי היא "הביעה את מחויבותה לגוש השינוי בהנהגת ראש הממשלה לפיד". ראש הממשלה כתב בטוויטר כי הוא "מברך את זהבה גלאון על חזרתה לחיים הפוליטיים, קול חשוב בשמאל הישראלי. מי כמוך יודעת שהדרך לא קלה, אבל חשוב שאנשים טובים ילכו בה. תודה על התמיכה ובהצלחה רבה".

גם במפלגה בירכו למהר את היו"ר לשעבר. ח"כ מיכל רוזין מסרה כי "‏החלטתה של חברתי ‎זהבה גלאון להתמודד על ראשות המפלגה היא המצפן שנחוץ למרצ בעת הזו. אני מאמינה שהיא תדע להוביל את מרצ בבטחה לקואליציה ולממשלה הבאה, תוך שמירה על הערכים והאידיאולוגיה של מרצ. הדמוקרטיה במרצ אינה מס שפתיים וכולנו יחד יכולים ויכולות לבנות את ההנהגה הבאה". ח"כ מוסי רז הצטרף לאיחולים ואמר כי הוא שמח על ההחלטה. "גלאון נאמנה לערכים, ישרה, שנונה ומנוסה, היא הכפילה בעבר את כוחה של מרצ ואני מאמין שביכולתה לחזק את מרצ שנית. תומך בה בכל ליבי", אמר.

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי בירכה אף היא. "אני בטוחה שזהבה תאבק להחזרתה של מרצ לחיים כגוף פוליטי עצמאי וחזק", כתבה. גלאון השיבה: "תודה מרב יקרה, נשב בקרוב לסגור כמה פערים".

בעקבות ההודעה על חזרתה של גלאון למרצ, מסר ח"כ יאיר גולן, שמתמודד מולה על ראשות המפלגה, כי "זהבה גלאון בעלת ניסיון ועבר של עשייה משמעותית, אך הפעם מרצ מסתכלת אל העתיד". עוד אמר כי "האתגר הוא לא מי ישיג את המנדט המתנדנד בין העבודה למרצ, אלא מי יחזיר למרצ את מצביעי השמאל שנמצאים ביש עתיד, כחול לבן ומפלגות אחרות. אני בטוח ביכולתי לבנות בית גדול ומשמעותי ולהבטיח שמרצ תהיה המצפן השמאלי של הממשלה הבאה. מרצ צריכה לצעוד קדימה בראש מורם".

לאחר הודעתה גלאון שיגרה מייל לאנשי מכון "זולת" שהקימה בשנים האחרונות, ובו הודיעה על פרישתה מהמכון והסבירה את החלטתה להיכנס לפוליטיקה: "זו לא הייתה החלטה קלה עבורי. לפני כחמש שנים פרשתי מראשות מרצ אחרי 16 שנים בכנסת. לא תכננתי להתמודד שוב - אך יש לי גם אחריות לגורלה של מרצ שנמצאת על סף אחוז החסימה, וגם אחריות לגורלו של הגוש הישראלי-דמוקרטי ולשותפות של הגוש הזה עם הפלסטינים אזרחי ישראל", כתבה.

"הרגשתי שלא אוכל להסתכל על עצמי במראה אם, בשל העדפת הפעילות החשובה שלי בזולת, אביא לעלייתו של נתניהו שוב. אני מאמינה שמרצ בראשותי יכולה להגדיל את כוחה ולהיות משמעותית, להחזיר את הבייס שנטש אותה. אני לא יכולה לעמוד מהצד ולאפשר לגוש האמוני-תיאוקרטי בהובלת נתניהו, בן גביר וסמוטריץ' לשוב לשלטון".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יאיר גולן הכריז על התמודדות לראשות מרצ. בית ציוני אמריקה, ת"א, 6 ביולי 2022. ראובן קסטרו
המתמודד היחיד מול גלאון. גולן/ראובן קסטרו

ברקע החשש מאחוז החסימה, החל בשבועות האחרונות לחץ כבד במרצ ובגוש השמאל על גלאון לחזק ולחלץ את המפלגה ממצבה העגום. השר עיסאווי פריג' וח"כ מיכל רוזין הובילו את הקמפיין לשובה של גלאון ולהתמודדות מול גולן. ההחלטה של היו"ר המכהן, ניצן הורוביץ, שלא להתמודד לכהונה נוספת הגבירה את הלחץ וסללה את הדרך להכרזת הקאמבק של גלאון.

גלאון צפויה להנות מתמיכתם של רוב הח"כים והמנגנון המפלגתי, בעוד גולן, שהצטרף למרצ בעקיפין דרך חיבור עם מפלגת העצמאות של אהוד ברק בבחירות השניות, נחשב לסוג של נטע זר במפלגה. גולן תמיד שוריין ברשימה ומעולם לא התמודד בבחירות, אך הוא נחשב למי שנהנה מתמיכת אנשי הקיבוצים במרצ, המהווים בערך שליש מהמתפקדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully