וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

גנץ תקף ח"כים מהימין על תמיכתם במקימי המאחזים: "בחרו לעודד הפרת חוק"

עודכן לאחרונה: 22.7.2022 / 1:09

יו"ר כחול לבן הביע תמיכה בכוחות הביטחון שניסו למנוע ממתנחלים להקים מאחזים חדשים ביו"ש, ותקף את שקד, סמוטריץ' ובן גביר. שרת הפנים כתבה כי "בני נוער נהדרים התגייסו בחופשת הקיץ ליישב את הארץ". שר הביטחון השיב: "דבר חמור מאוד שראוי לגינוי"

בווידאו: צעירים מנסים להקים מאחזים חדשי ברחבי יהודה ושומרון/צילום: TPS

שר הביטחון בני גנץ תקף הערב (חמישי) חברי כנסת מימינה והציונות הדתית על תמיכתם במתנחלים שתכננו לפתוח ב"במבצע מאחזים" אתמול, והשתתפותם בהקמת המאחזים. "כוחות הביטחון פעלו באופן נחוש ומקצועי, ומנעו הקמתם של מאחזים בלתי חוקיים ביהודה ושומרון תוך פגיעה בסדר הציבורי", כתב גנץ. "צר לי מאוד שהיו נבחרי ציבור שבחרו לתמוך ואף לעודד הפרת חוק - זה דבר חמור מאוד שראוי לגינוי".

התבטאותו זו של יו"ר כחול לבן מגיעה לאחר ששרת הפנים איילת שקד, וחברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר הביעו תמיכה במתנחלים. שקד טענה כי הופעלה אלימות נגד מקימי המאחזים וכתבה בטוויטר: "כדאי שהמשטרה תשמור את האנרגיה שלה למיגור הפשע האמיתי במדינה. בני הנוער הנהדרים שהתגייסו באמצע חופשת הקיץ כדי ליישב את הארץ הזו הם השראה אמיתית".

סמוטריץ' פרסם בטוויטר תמונות מאחד המאחזים שהגיע אליהם וכתב: "יש בנו אהבה והיא תנצח. איזה כוחות אדירים של ציונות של נחישות, של אהבת הארץ, של אהבת חיילי צה"ל ואהבה אינסופית לעם הנהדר שלנו. הרוח הגדולה הזו תנצח".

אתמול נפרסו מאות לוחמי מג"ב וצה"ל בכבישים ובצמתים המרכזיים ביהודה ושומרון, בשל הגעתם של אלפי מנתחלים במסגרת מבצע להקמת מאחזים לא חוקיים בשטחי C. תחילה פרסו הלוחמים מחסומים למניעת כניסת קבוצות גדולות, ולאחר מכן ניסו הכוחות לפנות את המנחלים הרבים שהגיעו למקום.

המתנחלים התאספו בכמה נקודות מרכזיות והחלו להקים בהן אוהלים, למקם מזרונים ולנופף בדגלי ישראל. זאת, בעוד שהלוחמים מנסים לפנות אותם מהמקום ולפרק את האוהלים שבנו. בנוסף, מצה"ל נמסר כי כמה מתנחלים נכנסו לשטחים צבאיים סגורים בניגוד לחוק.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הצהרות של בני גנץ וגדעון סער. כפר המכבייה, ר"ג 10 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"נבחרי ציבור בחרו לעודד ולתמוך בהפרת החוק". גנץ/ראובן קסטרו

יום לפני כן הדגיש גנץ כי מדובר בפעילות שאינה חוקית, וכי גורמי הביטחון הונחו למנוע את האירוע. בתגובה למבצע המאחזים, כמה קבוצות של פעילי שמאל פתחו במחאות באזור יהודה ושומרון. קבוצה אחת הקימה מייצג מחאה, כשפעיליה לבשו בגדים לבנים ומחזיקים מטרית לבנות, לטענתם כדי להראות כי "אפילו חיילי קרטון יכולים להגן על הפלסטינים ולעצור את הפשע המתוכנן". כמו כן, קבוצה נוספת של פעילי שמאל הפגינה באזור מעבר חשמונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully