וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

סקר מנדטים: מרצ מתאוששת, גוש נתניהו מתכווץ

עודכן לאחרונה: 22.7.2022 / 8:19

מפלגת השמאל עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים, הגוש של יו"ר הליכוד יורד מ-61 ל-59. בינתיים ימינה עדיין מתחת לאחוז החסימה, וגם איחוד עם יועז הנדל לא מסייע לה. יש עתיד נשארת יציבה עם 24 מנדטים, בעוד רשימת כחול לבן-תקווה חדשה מקבל פחות מנדטים

102 ימים עד לבחירות לכנסת ה-25, וגם הסקר הנוכחי שערך מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר, עבור מעריב, לא פותר את הפלונטר הפוליטי ולא נותן תשובה מי יקבל מהנשיא יצחק הרצוג את המנדט להרכבת הממשלה.

על פי הסקר, גוש מפלגות נתניהו יורד ל-59 מנדטים, לעומת 61 בסקר הקודם. לאחר ההודעה של זהבה גלאון שתתמודד עם ראשות מרצ, המפלגה עוברת את אחוז החסימה. ואילו ימינה בראשות איילת שקד לא מצליחה להתרומם מעל הקו האדום, הולכת ונחלשת וגם הצטרפות של יועז הנדל לא מושיעה אותה.

סקר מנדטים. אתר רשמי, עיבוד תמונה
סקר מעריב. 22 ביולי/עיבוד תמונה, אתר רשמי

מתמונת המנדטים המצטיירת מהסקר עולה כי הליכוד בראשות בנימין נתניהו זוכה ב-35 מנדטים, מנדט פחות לעומת הסקר הקודם. יש עתיד בראשות יאיר לפיד יציבה עם 24 מנדטים. כחול לבן-תקווה חדשה בראשות בני גנץ וגדעון סער נמצאת בנסיגה ומקבלת בסקר הנוכחי 12 מנדטים, לעומת 13 בסקר הקודם כשבכנסת הנוכחית יש לשתי הסיעות יחד 14 מושבים.

ראשי הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, מתכתשים ביניהם ומנהלים משא ומתן לקראת הופעה משותפת בבחירות הקרובות, ובינתיים הרשימה נותרת עם נתון דו ספרתי יציב - 10 מנדטים. בגזרת המפלגות החרדיות, ש"ס נותרת עם 8 מנדטים, אך יהדות התורה יורדת במנדט ל-6. כמות מנדטים זהה יש גם לרשימה המשותפת ולישראל ביתנו.

סקר מנדטים. אתר רשמי, עיבוד תמונה
סקר מעריב. 22 ביולי/עיבוד תמונה, אתר רשמי
סקר מנדטים. אתר רשמי, עיבוד תמונה
סקר מעריב. 22 ביולי/עיבוד תמונה, אתר רשמי

בגוש השמאל הזירה רותחת. העבודה בראשות מרב מיכאלי, שמתנגדת לחיבור עם מרצ, מאבדת מנדט, יורדת ל-5 ותורמת בכך למרצ, שעוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים. מספר מנדטים זהה מקבלת רע"ם. מתחת לאחוז החסימה נמצאות שתי מפלגות הפונות לציבור הדתי לאומי - ימינה והבית היהודי. שקד, שירשה את המפלגה מנפתלי בנט ומחפשת את דרכה, רושמת נתון מאכזב של 1.9% תמיכה בלבד, לעומת 2.6% בסקר קודם. מפלגת הבית היהודי מקבלת 0.9%. חבירה של הנדל לשקד משפרת אך במעט את מצבה, מעלה את ימינה ל-2.6% ומורידה את הבית היהודי הרחק מאחור ל-0.6% תמיכה.

מבחינה גושית, חזרתה של מרצ למפת המנדטים מורידה את גוש נתניהו ל-59 מנדטים. עם זאת, הצהרותיו של יו"ר כחול לבן בני גנץ כי הוא חותר להקים לאחר הבחירות ממשלת אחדות רחבה בראשותו, משנה למעשה את הגדרת הגושים הקלאסית. כעת, מול גוש נתניהו-חרדים ניצב גוש יש עתיד-עבודה ומרצ כשבתווך כחול לבן-תקווה חדשה וישראל ביתנו.

סקר מנדטים. אתר רשמי, עיבוד תמונה
סקר מעריב. 22 ביולי/עיבוד תמונה, אתר רשמי
סקר מנדטים. אתר רשמי, עיבוד תמונה
סקר מעריב. 22 ביולי/עיבוד תמונה, אתר רשמי

בסקר נבדקה גם מידת התמיכה בחזרת נתניהו לתפקיד ראש הממשלה. כאן הציבור נחלק בעמדותיו: 44% תומכים בחזרת נתניהו, לעומת 43% המתנגדים. בשאלה מי מתאים יותר לתפקיד ראש הממשלה - גנץ או לפיד, שר הביטחון מוביל בהפרש קטן - 28% לעומת 26% לראש הממשלה.

בסקר השתתפו 709 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, 610 יהודים ו-99 ערבים. (פניה להשתתף בסקר נשלחה ל-4,398 חברים בפאנל). איסוף הנתונים נעשה באמצעות הפאנל האינטרנטי של Panel4All. הסקר נערך ב-21-20 ביולי 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully